El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, el conseller d’Economia i Finances, Antoni Castells, la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, i la subsecretària del Ministeri d’Economia i Hisenda, Juana María Lázaro, han signat un conveni per al finançament d’infraestructures del transport metropolità de Barcelona per a l\'exercici 2006. L’Administració General de l’Estat (AGE) aportarà 40 MEUR per finançar diferents actuacions.

El finançament de les infraestructures de la xarxa del transport metropolità de Barcelona té un instrument de cooperació comú entre la Generalitat de Catalunya i l\'AGE mitjançant el qual es determina el volum de recursos a aportar per ambdues administracions amb aquesta finalitat.

En el marc del Pla Director d\'Infraestructures del Transport Col·lectiu 2001-2010 de la regió metropolitana de Barcelona, i per tal completar el finançament d’actuacions incloses en el conveni 2003-05, s’ha signat aquest nou conveni per a l\' exercici 2006, amb el que es dona continuïtat a la política d\'inversions iniciada en anteriors convenis. Aquest és el quart conveni de finançament d’infraestructures de transport metropolità que s’ha signat. En el primer l’any 1995, l’Estat aportava aproximadament 18 MEUR/any. El segon conveni es va signar l’any 1998 amb una aportació anual de l’Estat de 30 MEUR. En el tercer, signat el 2003, l’aportació anual mitjana de l’Estat va ser de 40 MEUR. Mitjançant el conveni signat avui, l\'AGE aportarà al 2006, 40 MEUR, i la Generalitat de Catalunya les dues terceres parts restants fins arribar als 120 MEUR.

Les actuacions que es cofinançaran en el marc d’aquest conveni seran les obres de prolongació de la línia 3 de metro, el desdoblament de la línia Llobregat-Anoia, intercanviadors a la xarxa d\'FGC, adaptació d’estacions per a persones de mobilitat reduïda, supressió de passos a nivell a la xarxa d\'FGC, prolongació de la línia 2, prolongació de la línia d\'FGC a Terrassa i semisoterrament de la línia Llobregat-Anoia.