Avui s’ha constituït l’Observatori de la Qualitat del Subministrament Elèctric, una plataforma integrada per la Generalitat de Catalunya, les administracions locals, les empreses de distribució elèctrica, les associacions de consumidors i les organitzacions empresarials, amb l’objectiu de treballar per la milllora de la qualitat del subministrament elèctric.
La creació de l’Observatori de la Qualitat del Subministrament Elèctric, previst al Pla de l’Energia de Catalunya 2006-2015, permetrà a tots els agents que hi participen debatre sobre els tres elements fonamentals de la qualitat del subministrament: la continuïtat del servei, la qualitat de la tensió amb què és realitza el subministrament i la qualitat de l’atenció al client.
El Departament de Treball i Indústria ha impulsat la creació de l’Observatori per tal de proposar mesures que permetin consolidar el procés de millora contínua de la qualitat del subministrament. Per aquest motiu, els agents integrants d’aquesta plataforma treballaran per prioritzar els problemes en cada component de la qualitat i proposar mesures per millorar-la. Es crearan dos grups de treball, un per consumidors domèstics i un altre per consumidors empresarials.
Qualitat d’atenció al client i qualitat de producte: actuacions de l’Observatori
Les actuacions de l’Observatori de la Qualitat del Subministrament Elèctric tindran una especial incidència en els dos aspectes més sensibles per part dels usuaris: la qualitat d’atenció al client i la qualitat del producte.
Respecte a la qualitat d’atenció al client, els integrants de l’Observatori hauran d’identificar i recomanar les mesures efectives que generin una millor percepció dels usuaris de la qualitat del servei, en particular davant de les queixes per incidències en el servei i en una major transparència en les actuacions davant de nous subministraments.
Pel que fa a la qualitat del producte, l’Observatori es proposarà, entre altres objectius, analitzar les característiques de les pertorbacions importants que afecten a la tensió subministrada; realitzar una mostra significativa sistemàtica de la qualitat de l’ona de tensió en el subministrament en les diferents zones urbanes i industrials i determinar objectius de qualitat de tensió per zones i territori; i promoure els contractes de qualitat de producte, concertats entre comercialitzadores, distribuïdores i clients d’energia elèctrica.
La qualitat del servei a Catalunya
A Catalunya, els anys 2004 i 2005 l’índex de continuïtat del servei TIEPI (temps d’interrupció del subministrament relatiu a la potència instal.lada) va baixar de les dues hores per primera vegada en 15 anys: 1h.53’ (2004), i 1h.45’(2005).
L’any passat, els nivells de continuïtat de subministrament van ser els reglamentaris en totes les zones considerades urbanes de Catalunya ( més de 20.000 subministraments).
L’objectiu de l’Observatori es fer el seguiment de la tendència de millora del servei aconseguida el 2004 i 2005, especialment pel que fa a l’atenció del client i a la millora de la qualitat del producte que reben els usuaris i les empreses davant el canvi en els hàbits del consum per la generalització dels aparells electrònics tant a nivell industrial com domèstic.
Integrants de l’Observatori de la Qualitat del Subministrament Elèctric
L’Observatori de la Qualitat del Subministrament Elèctric està inegrat pels representants del Departament de Treball i Indústria, la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), l’Associació Catalana de Municipis I Conarques (AMC), el Foment de Treball Nacional, la Petita i Mitjana Empresa de Catalunya (PIMEC), la Confederació Empresarial Comarcal de Terrassa (CECOT), les associacions de consumidors ADICAE, ACPB, CUS, OCUC, UNAE, UCC i les empreses distribuïdores d’energia FECSA ENDESA i ASEME en representació de les distribuïdores locals que operen a Catalunya.
Dilluns, 19 de juny de 2006