El president de la Generalitat, José Montilla, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i els alcaldes de Reus, la Selva del Camp i Alcover, han posat en servei la nova autovia entre Reus i Alcover, un cop han finalitzat les obres de desdoblament de la C-14. La nova via desdoblada, de 10 quilòmetres de longitud, permet millorar notablement el nivell de servei i la capacitat de la C-14, així com la mobilitat en aquest àmbit. El desdoblament comporta una inversió de 78 MEUR.

Millora de la mobilitat al Camp de Tarragona
El president de la Generalitat, José Montilla, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i els alcaldes de Reus, Lluís Miquel Pérez, la Selva del Camp, Josep Masdeu, i Alcover, Anton Ferré,han posat avui en servei la nova autovia entre Reus i Alcover, un cop han finalitzat les obres de desdoblament de la C-14. Aquesta actuació, que es finança mitjançant el sistema de concessió d’obra pública, comporta una inversió de 78 MEUR.
La nova autovia, de 10 quilòmetres de longitud, representa una millora notable en la fluïdesa i seguretat del trànsit a la C-14, que constitueix un dels principals accessos al litoral per als vehicles que provenen des de l’interior per l’N-240 i una important via de comunicació per a la indústria i el turisme. Actualment, la C-14 registra un trànsit d’uns 20.000 vehicles diaris de mitjana a l’entorn de Reus i d’uns 10.000 a l’entorn d’Alcover.
La nova via està formada per dues calçades, cadascuna de les quals compta amb dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada, vorals exteriors de 2,5 metres i vorals interiors d’1,5 metres. Les calçades estan separades per una mitjana de 2 metres d’amplada.
El traçat s’inicia a la variant de Reus i finaliza a l’enllaç amb la C-37 a Alcover. Per tal de facilitar la connectivitat local de la nova infraestructura, s’han format quatre enllaços; així mateix, cal destacar la construcció de tres ponts, dos passos superiors i dos d’inferiors i una passarel·la per a vianants.
El desdoblament
Les obres de desdoblament de la C-14 entre Reus i Alcover van començar durant la tardor de 2006. En la seva execució, es poden distingir dos trams:
- Tram de 5 quilòmetres des de la variant de Reus fins a la riera de la Selva. Els treballs han consistit en el desdoblament i millora del traçat a partir de la C-14 existent. En aquest tram, s’han format tres enllaços: l’enllaç Reus Nord, l’enllaç de la Selva del Camp - Constantí i l’enllaç de l’Albiol - Polígon Silva.
A Reus Nord, s’ha adaptat l’enllaç ja existent a les característiques del nou tronc de la carretera per mitjà de la construcció, en ambdós sentits, de calçades laterals d’accés a les benzineres, ferrovellers i altres indústries i masies de la zona. Així mateix, per tal de permetre la mobilitat dels vianants entre ambdós costats de la via, s’ha construït una passarel·la de 50 metres de longitud.
En l’enllaç de la Selva del Camp - Constantí, s’han construït dos nous ponts sota la rotonda preexistent per tal de permetre el pas de la nova calçada. Aquest enllaç assegura la intercomunicació amb la carretera de la Selva del Camp - Constantí.
Entre aquest segon enllaç i el de l’Albiol-polígon Silva, s’ha resolt l’encreuament amb la TV-7223 amb un pas superior de 33 metres de longitud que connecta la població de Vilallonga del Camp amb el polígon industrial la Drecera i la nova autovia.
Finalment, s’ha modificat l’enllaç de l’Albiol-polígon Silva mitjançant la construcció de dues rotondes a banda i banda del tronc de la carretera que permeten una millor ordenació del trànsit i la connexió amb el polígon de la Drecera per sobre de la riera de la Selva des de Reus, Montblanc i Vilallonga del Camp.
- Tram de 5 quilòmetres entre la riera de la Selva i l’enllaç amb la carretera C-37, a Alcover. En aquest tram, el traçat s’ha apartat de la C-14 i s’ha construït una autovia que discorre paral·lela a la via del tren.
Els treballs han inclòs un nou enllaç amb la carretera TV-7222, on dos ramals, una nova rotonda i un nou pas per sota la via del tren, permeten millorar els moviments entre Reus, Alcover i Vilallonga del Camp.
En aquest tram, d’altra banda, cal destacar la construcció d’un viaducte de 45 metres de longitud sobre el riu Glorieta, al terme municipal d’Alcover, així com l’adequació de la C-14 existent per a configurar-la com a via arterial amb caràcter urbà que intercomuniqui el nord i el sud d’Alcover.




