- Ernest Maragall considera que la conferència sectorial d'Educació ha de ser l'órgan que defineixi quines són les prioritats educatives a Espanya
- Educació postobligatòria, immigració, beques, i 0-3 com a eixos d'equitat. Trilingüisme i Innovació com a eixos de l'excel.lència
- El conseller anuncia que la Llei d'Educació utilitzarà al màxim l'autogovern que confegeix l'Estatut d'autonomia de Catalunya
- El conseller d'Educació considera necessari que una propera Conferència de Presidents Autonòmics es faci sobre educació

El conseller d'Educació, Ernest Maragall, ha presentat a Madrid una proposta per a l'educació a Espanya des de Catalunya. Una proposta de política federal.
Ernest Maragall ha volgut destacar en el marc de la Conferència dictada al centre cultural Blanquerna de Madrid que "Catalunya desenvoluparà el seu autogovern en el marc de l'educació al màxim de les possibilitats que ofereix l'Estatut d'autonomia de Catalunya." Segons el conseller d'educació, amb la Llei Catalunya consolidarà un model educatiu propi, també en el camp de la gestió educativa.
El conseller d'Educació ha fet una proposta per fer una política federal consistent a concentrar en la conferència sectorial d'educació, que reuneix periòdicament les autonomies i el Govern central, un autèntic fòrum de consens que defineixi quines són les prioritats educatives d'Espanya. Prioritats per a les què caldria incrementar els recursos associats.
El conseller ha explicat que al seu parer, les prioritats són 4 per l'equitat: educació postobligatòria, immigració, beques, i el primer cicle de l'educació infantil. I dues prioritats per l'excel.lència: trilingüisme i innovació.
Dit això, el conseller Ernest Maragall ha afegit que les autonomies, en el marc del seu autogovern, han de poder definir les seves pròpies polítiques educatives, que a Catalunya es tradueixen en una Llei pròpia.
El conseller d'Educació ha afegit: "Això vol dir que l'Estat ha de reservar-se els assumptes de caràcter bàsic per legislar-los. Però les bases no poden ni han de legislar-ho, ni normativitzar-ho tot. Les prioritats de cada autonomia les han
de fixar, al màxim de les seves possibilitats, les autonomies respectives. No es pot passar directament de la llei a la seva aplicació directa a l'aula. Hi ha unes instàncies intermèdies (autonomies, ajuntaments) que no es poden oblidar. En aquesta línia, a Catalunya estem elaborant una llei que aprofiti totes les possibilitats d'autogovern que li permet el nou Estatut. Tenint en compte, està clar, la LOE, i els seus límits, però forçant-los per desenvolupar al màxim les seves potencialitats en aquest nou marc normatiu que se'ns obre"
En el marc de la conferència, a la qual han assistit fins a cinc consellers d'educació autonòmics, i dos viceconsellers més, i presentant pel Delegat del Govern de la Generalitat a Madrid, José Cuervo i del secretari general del Ministeri d'Educació, Alejandro Tiana, el conseller d'Educació ha dit que ara és un bon moment per encarar les reformes que l'educació requereix.
"L'educació és ara notícia. No només això, sinó també motiu de debat, tema i qüestió de debat. Una qüestió d'estat. Els vull anunciar que he demanat al Molt Honorable President de la Generalitat que sol.liciti que en una propera Conferència de Presidents Autonòmics, l'educació sigui un dels eixos centrals de debat", ha dit el conseller Ernest Maragall.
(Adjuntem fotografies, inserts audiovisuals i el PDF amb la conferència íntegra del conseller Ernest Maragall)
5