event_note Nota de premsa

El conseller d'Educació ha inaugurat les Jornades de l'Escola Inclusiva de Centelles

El conseller ha inaugurat l'IES de Tona
El conseller ha inaugurat l'IES de Tona
  • El conseller d'Educació assegura que "la LEC recull el marc per desenvolupar una escola inclusiva i que per fer-ho cal l'ajuda del sector que tants anys ha estat treballant a Catalunya"
  • El conseller Maragall també ha inaugurat el nou IES de Tona i l’ampliació del CEIP Les Pinediques de Taradell
  • Amb el nou institut de Tona, es posa punt i final a una antiga reivindicació, ja que fins ara l’alumnat havia d’estudiar l’ESO en mòduls prefabricats
 
El conseller d’Educació, Ernest Maragall, ha presidit aquest matí la inauguració de les I Jornades de l’Escola Inclusiva de Centelles. Unes jornades adreçades a pares i mares tant d ela comarca com a de la resta del país, a educadors i al professorat per tal de donar més informació sobre la inclusió als centres educatius. En aquest certamen s’han ofert un seguit de conferències d’experts sobre la inclusió a l’escola, i on els participants han pogut escoltar de primera mà les experiències en alguns centres de la localitat.

En el decurs dela seva intervenció, el conseller d'Educació ha assegurat que la "Llei d'Educació de Catalunya crea un marc per desenvolupar una escola inclusiva". El conseller ha afegit que aquest sector haurà d'ajudar tota la comunitat educativa, administració inclosa "a aprendre de les experiències que tants anys porten fent-se a Catalunya gràcies a un sector important i potent".
 
L’acte, organitzat pel Departament d’Educació, l’Ajuntament de Centelles i diverses entitats cíviques i centres educatius de Centelles, ha permès intercanviar opinions i conèixer als assistents l’exemple dels centres de Centelles que incorporen aquest projecte d’innovació a les seves aules. En les jornades hi ha participat més de 300 persones que han pogut escoltar les ponències i arguments d’experts com ara Pere Pujolàs, doctor en Pedagogia i degà de la Facultat d’Educació de la Universitat de Vic.
 
Inauguració de dos centres educatius a Tona i Taradell
 
El conseller d’Educació també ha visitat aquest dissabte diferents localitats d’Osona on ha inaugurat dos centres educatius. En el cas de Tona es tracta d’un nou institut per al municipi i a Taradell el conseller Maragall ha inaugurat la reforma i ampliació d’un centre d’infantil i primària, el CEIP Les Pinediques.
 
L’obra de nova construcció d’un institut a Tona ha suposat disposar d’un equipament propi per a impartir l’educació secundària al municipi, ja que fins ara s’havia de fer en mòduls situats al CEIP L’Era de Dalt. El nou centre, a més, augmentarà una línia més d’ESO i disposarà de dues de Batxillerat, uns estudis que fins ara no s’oferien. Això suposarà una capacitat màxima de 420 alumnes de cara al curs 2008-2009.
 
Després de 16 mesos d’obres, s’ha inaugurat aquest important equipament per a la localitat osonenca amb un import de 4.449.730 euros. L’actuació ha suposat construir una superfície de 4.591 metres quadrats repartits en tres plantes. A l’interior, s’hi han instal·lat 16 aules -12 per a l’ESO i 5 per a Batxillerat- així com aules específiques per a certes matèries: música-idiomes, laboratoris, dibuix, informàtica, plàstica i audiovisuals. També s’ha construït una biblioteca de 90 metres quadrats, un gimnàs que també servirà com a sala polivalent de 400 metres quadrats, un magatzem, vestidors, una cafeteria i un menjador.
 
Posteriorment, el conseller s’ha traslladat fins a Taradell per a inaugurar les obres d’ampliació i reforma del CEIP Les Pinediques. Els ensenyaments s’imparteixen en dos edificis separats –un per educació infantil i un per educació primària-, cadascun d’ells ha estat objecte d’una reforma i ampliació.
 
La superfície total rehabilitada ha estat de 1.521 metres quadrats i l’ampliació de 1.102 metres quadrats. L’import de les obres ha estat de 1.576.426 euros i ha permès ampliar 7 aules els espais amb 7 aules de primària, una de plàstica, i 4 per a grups petits. L’ampliació també ha afectat al gimnàs, l’escenari i els magatzems. Pel que fa als espais rehabilitats, aquests han estat les aules de música i audiovisuals, de suport, de plàstica, d’informàtica, la biblioteca, la cuina i el menjador i l’administració del centre. Actualment, el centre escolaritza 330 alumnes.
 
7 de juny de 2008