El Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, a través de l'Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC), promourà, durant la campanya de Nadal, la música catalana mitjançant la instal.lació d'una sèrie de suports publicitaris a les botigues i centres comercials. La campanya Regala Música es durà a terme des de principis de desembre i fins al 5 de gener.
L'objectiu de la campanya és donar més visibilitat als productes de la indústria musical catalana sota el distintiu Catalan!Music, mostrant als compradors potencials una selecció de 48 discos recomanats. La llista dels discos inclosos a la iniciativa Regala Música s'ha realitzat amb la col.laboració de l'Associació de Productors i Editors i Discogràfics i Videogràfics de Catalunya (APECAT) i de diverses discogràfiques catalanes.
Si els dits fossin xilòfons de Mazoni; Jazz Chillout 2 de Berk & The virtual Band; Terra secreta de Maria del Mar Bonet; Quart Creixent d'Òscar Briz; Treu Banya de Gerard Quintana; Eixos de Miquel Gil; Magnificat anima mea dominum d'Exaudi nos; L'Antarctica de Madee; Dins la taifa de La Carrau; Que levante el dedo de Peret; Papier mullat de Nour; Sardanes cantades de la Coral Sant Jordi; La perfecció de la irrealitat de Xavi Maureta i Adam Kolker; Com anar al cel i tornar dels Pets; Secrets de Max Sunyer; Pulcinella de Stravinski de l'Orquestra de Cadaqués; Cuentos Chinos para niños del Japón de Love of Lesbian i 1995 de Tete Montoliu i Xavier Colina són alguns dels títols que s'anunciaran a la campanya.
Botigues de tot Catalunya
La campanya Regala Música arribarà a botigues d'arreu de Catalunya. De moment, ja s'han sumat a aquesta iniciativa les botigues de la cooperativa Abacus; Media Market; el grups Castelló i Gong; i els tres centres de l'Fnac de Barcelona, que a més, instal.laran video-worlds amb els videoclips dels conjunts catalans. També hi participen botigues d'altres punts del territori català com la Bisbal, Vic, Igualada, Olot, Valls i de Palma de Mallorca i València.
La campanya Regala Música es complementarà amb la publicació d'anuncis a revistes especialitzades i amb l'inserció de bànners a pàgines web catalanes.
Dades del sector
L'any 2006 el mercat discogràfic català va facturar 30 milions d'euros per venda de discos, segons Apecat (amb el 85% analitzat). Per altra banda, segons Promusicae, el total percentual facturat per les discogràfiques amb seu social als Països Catalans representa el 8,5% de les vendes a l'Estat espanyol. Els discos catalans que més vendes van aconseguir durant el 2006, segons Promusicae van ser: El disc de la Mataró, de diversos artistes; Cadizfornia d'Antonio Orozco; Voces de ultrarumba d'Estopa i Singles, directos y sirocos de Manolo García.
Barcelona, 13 de desembre de 2007