Un aspecte de la campanya publicitària sobre els vins catalans
Imatge de la campanya publicitària sobre els vins catalans

El conseller del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR), Joaquim Llena, i el director general de l'INCAVI, Joan Aguado, han presentat avui a Barcelona la campanya de promoció de les 11 Denominacions d'Origen vinícoles catalanes, amb la col·laboració dels respectius Consells Reguladors. Les 11 Denominacions d'Origen que participen en aquesta campanya són: Alella, Catalunya, Conca de Barberà, Costers del Segre, Empordà, Montsant, Penedès, Pla de Bages, Priorat, Tarragona i Terra Alta.

 

La campanya, sota el lema "Catalunya, país de grans vins", començarà  aquesta setmana amb un espot televisiu que s'emetrà a Televisió de Catalunya, TV3, que es complementarà a mitjans de desembre amb una campanya als autobusos de la ciutat de Barcelona. Amb un pressupost total de 500.000 euros, la campanya va adreçada, fonamentalment, a tots els catalans d'entre 25 a 55 any de classe mitja i alta.

 

Com a explicat el conseller Llena durant la presentació de l'espot, l'objectiu principal és mostrar a la població catalana la qualitat i el reconeixement internacional dels vins de Catalunya, fomentant així el seu reconeixement i consum. Per aquest motiu, a l'espot, s'escenifiquen tres històries que fan del vi un element de cohesió social i d'amistat. Es pot visualitzat un sopar familiar a Alemanya, l'exaltació de la gastronomia com a complement ideal d'un bon àpat en un restaurant japonès i, per últim, com element de seducció en un escenari d'un loft novaiorquès.

 

En el transcurs de l'acte de presentació, el conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Joaquim Llena, ha admès que "la gran assignatura pendent és que els catalans consumeixin més vi elaborat a Catalunya i això és el que persegueix la campanya que es posa en marxa aquest Nadal". "Aquesta és una obsessió del Departament i del sector", i per tant, "cal aconseguir posar en valor els vins catalans donat que són tan bons com el de qualsevol altre comunitat autònoma i obtenen les millors puntuacions a les guies internacionals". El conseller, que ha lamentat la poca presència dels vins catalans a les cartes dels restaurants, ha demanat la col·laboració dels restauradors, botiguers, distribuïdors i grans superfícies per aconseguir aquesta fita.

 

Pel que fa a la verema d'aquest any, el conseller l'ha qualificat "d'excepcional", fet que permetrà elaborar vins de primera qualitat. Segons Llena, "ha estat una verema amb una qualitat molt alta i amb un nivell sanitari òptim per les condicions climatològiques que s'han produït".

Pel que fa al volum de producció és divers en funció de les zones però de mitjana hi hagut un descens de volum una mica per sobre del 5% en relació a la verema anterior. En aquest moments, el volum de Kgs. de raïm entrats als cellers per al conjunt de Catalunya i en totes les DO's s'acosta als 400.000.000 de kgs. Les varietats amb més volum són: Amb blanc (que serveix per vi i per cava): Macabeu 100 M kgs; Xarel.lo 69 M Kgs; Parellada 62 M kgs; Chardonnay 23 M kgs. Amb negre: Garnatxa negra 23 M kgs.; Ull de llebre 22 M kgs; Merlot 22 M kgs; Cabernet Sauvignon 18 M kgs; Carinyena 10 M kgs.

 

*S'adjunta el butlletí número 1 de l'Observatori de la vinya, el vi i el cava que recull dades de producció i de comercialització de les DO catalanes.

 

L'enllaç per consultar el document és:

http://www.gencat.net/darp/c/camp/obvinya/obviny01.htm#butlletins

 

03 de desembre de 2007

1  

Fitxers adjunts

Informe de l'Observatori de la Vinya, el Vi i el Cava

Informe de l'Observatori de la Vinya, el Vi i el Cava
PDF | 371

1  

Talls de so

Tall de veu del conseller Llena
mp3 | 758