• El Govern, conscient dels moviments constants que s'estan produint en companyies i aliances, vol disposar dels mecanismes de revisió necessaris per poder assegurar que es donen els serveis requerits a la T-Sud
  • La Generalitat vol ser "determinant en la gestió del Prat, exigir ofertes solvents, compromisos concrets i estratègies clares de futur a les empreses que vulguin competir en l'assignació dels espais de la T-Sud"
  • L'estratègia de futur de les infraestructures aeroportuàries es basarà en la gestió empresarial i comercial de la xarxa d'aeroports
  • El Govern, més enllà de les seves competències, s'ha volgut fer càrrec de la situació de Rodalies perquè "res del que passa a Catalunya no pot ser aliè a la seva màxima institució"
  • "No acceptarem traspassos en qualsevol condició. Garantirem totes les inversions previstes en matèria ferroviària perquè el Govern vetlla pels interessos i les necessitats dels seus ciutadans"
  • L'assumpció de competències en la gestió de Rodalies comportarà un canvi de model ferroviari català, amb la tutela per part de la Generalitat dels dos operadors de transportferroviari de viatgers dins de Catalunya: Ferrocarrils de la Generalitat i Renfe-Rodalies

Hemiscicle Debat de Política General
Hemiscicle Debat de Política General

El president de la Generalitat, José Montilla, s'ha referit avui a dos temes cabdals de les infraestructures a Catalunya: l'aeroport de Barcelona i el servei de Rodalies. En referència a l'aeroport, el cap de l'Executiu ha afirmat que "Catalunya aspira a tenir un aeroport que esdevingui un node de comunicacions globals". Pel que fa a Rodalies, ha assenyalat que el traspàs significarà un "canvi de model ferroviari".

Pel cap de l'Executiu, el fet de convertir l'aeroport del Prat en un node de comunicacions globals és una reivindicació que la "fa el Govern i ho fan els agents econòmics i empresarials que han anat expressant la necessitat de convertir l'Aeroport de Barcelona en un hub, amb el nombre de vols intercontinentals que un país i una economia com els nostres requereixen avui i poden requerir en el futur".

El president Montilla també ha dit que "l'acte de l'IESE es va produir en un moment adequat" i que les reunions de consulta que s'estan duent a terme "entre AENA i els principals agents socials i econòmics es fan amb el coneixement del Govern".

A més, ha reiterat una vegada més la posició de la Generalitat sobre l'aeroport: "ser determinants en la gestió del Prat, exigir ofertes solvents, compromisos concrets i estratègies clares de futur a les empreses que vulguin competir en l'assignació dels espais de la T-Sud".

En aquest sentit, el president ha afirmat que "el Govern, conscient dels moviments constants que s'estan produint en les companyies i les seves aliances, vol disposar dels mecanismes de revisió necessaris per poder assegurar que, en el moment que la T-Sud entri en funcionament, es donen els serveis requerits".

Durant el debat d'orientació de política general, el cap de l'Executiu ha explicat que al llarg d'aquest darrer trimestre de 2007 el Govern aprovarà l'avantprojecte de Llei d'aeroports i heliports, que regularà el 100% de l'activitat aeroportuària reconeguda per l'Estatut i ha anunciat que en el primer semestre de 2008 "preveiem aprovar el Pla territorial sectorial d'aeroports i d'heliports de Catalunya".

El president ha afegit que el Govern va aprovar ahir la creació d'una societat limitada -Aeroports Públics de Catalunya- per impulsar i gestionar la xarxa d'aeroports competència de la Generalitat i aquells que siguin transferits, i donar suport al futur consorci de l'aeroport de Barcelona.

Aquests instruments, juntament amb la nova llei, defineixen "l'estratègia de futur de les infraestructures aeroportuàries catalanes, que es basarà en la gestió empresarial i comercial de la xarxa d'aeroports", ha assegurat.

El cap de l'Executiu també s'ha referit a la precarietat de la xarxa ferroviària de Rodalies de Barcelona, que ha provocat aquests darrers mesos serioses pertorbacions en el seu funcionament, que han afectat la vida quotidiana de milers d'usuaris.

En aquest punt, el president Montilla s'ha mostrat taxatiu:"saben que el Govern de Catalunya, més enllà de les seves competències, s'ha volgut fer càrrec de la situació. Hem demanat disculpes als ciutadans, hem exigit solucions als responsables de Rodalies, hem ofert la nostra col.laboració i estem participant en la gestió d'aquestes solucions. Actuant així, hem volgut seguir la norma d'or que guia l'actuació de la Generalitat: res del que passa a Catalunya no pot ser aliè a la seva màxima institució".

Així mateix, ha dit que en les diverses reunions de la Comissió Bilateral Estat-Generalitat s'ha començat a perfilar la proposta de traspàs, que es farà d'acord amb el que preveu l'Estatut. "Vull que quedi clar que no acceptarem traspassos en qualsevol condició. Es tracta de poder millorar la gestió i el servei als ciutadans. Els asseguro que garantirem totes les inversions previstes, actuals i futures, en matèria ferroviària que ha de realitzar el Ministeri de Foment, perquè el Govern de Catalunya vetlla pels interessos i les necessitats dels seus ciutadans", ha subratllat.

L'assumpció de la competència de la Generalitat en la gestió de les Rodalies comportarà, segons el president, "un canvi de model ferroviari català, amb la tutela per part de la Generalitat dels dos operadors de transport ferroviari de viatgers dins de Catalunya: Ferrocarrils de la Generalitat i Renfe-Rodalies".

El president Montilla ha afegit que el Govern vol utilitzar aquesta competència "de manera intel.ligent, cercant el benefici per als passatgers i aprofitant aquesta situació com una oportunitat per millorar constantment la qualitat del servei".

2  

Fitxers adjunts

Imatge hemiscicle Debat de Política General

Imatge hemiscicle Debat de Política General
07(5) | 1961

Nota de premsa de transports del discurs del president al Debat de Política General

Nota de premsa de transports del discurs del president al Debat de Política General
PDF | 158