event_note Nota de premsa

Desviament de trànsit al lateral de la Ronda de Dalt en sentit Llobregat a la Vall d'Hebron

Les obres de construcció de la futura estació de l'L5 de Vall d'Hebron comportaran el desviament al trànsit del lateral de la Ronda de Dalt en sentit Llobregat, a l'altura de l'avinguda del Jordà, a partir d'avui, dilluns 14 de juliol, i fins a finals del 2009. Així, per tal d'evitar la zona d'obres, es modificarà la traçat de la calçada cap al nord en un tram d'uns 150 metres, de manera que els vehicles continuaran disposant en tot moment de dos carrils de circulació, com fins ara. Igualment, durant aquest temps es mantindrà tancat l'accés a l'estació de l'L3 de Vall d'Hebron de la banda muntanya, de manera que els usuaris hauran d'utilitzar el de la banda mar.
Això permetrà ocupar l’espai en superfície necessari per tal d’avançar en la construcció del nou vestíbul de la banda muntanya de l’estació de l’L5 de Vall d’Hebron, que en el futur també donarà servei l’L3, un cop es completi el perllongament de la  línia des d’Horta.
 
Desviament del lateral de la Ronda de Dalt
 
Per tal d’avançar en les obres de construcció de la nova estació de l’L5 de Metro de Vall d’Hebron, que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques està duent a terme, a partir d’avui, dilluns 14 de juliol, i fins a finals del 2009, es desviarà el traçat del lateral sentit Llobregat de la Ronda de Dalt, en un tram de prop de 150 metres a l’altura de l’avinguda del Jordà.
 
Així, la calçada discorrerà en sentit Llobregat per la traça habitual, i uns 75 metres abans de l’avinguda del Jordà girarà lleugerament cap al nord, creuarà aquesta avinguda i girarà de nou cap al sud, per enllaçar amb el seu traçat original.
 
Aquesta lleugera variant del traçat permetrà mantenir oberta la circulació en dos carrils, com fins ara, compatibilitzant les necessitats del trànsit amb l’execució de les obres.
 
En aquest sentit, el desviament dels vehicles permetrà treballar en superfície per a la construcció del vestíbul de la banda muntanya de la futura estació de l’L5 de Vall d’Hebron, que en el futur també donarà servei a l’L3, quan es completi el perllongament en construcció de la línia des de l’estació d’Horta fins a Vall d’Hebron. Es preveu que es restablirà de nou el traçat d’aquest tram del lateral de la Ronda de Dalt en sentit Llobregat cap a finals del 2009, un cop finalitzin les obres en aquest vestíbul.
 
Tancament de l’accés banda muntanya
 
D’altra banda, les necessitats de les obres obligaran a tancar l’accés existent  en aquesta àrea, corresponent a l’estació de l’L3 de Metro de Vall d’Hebron de la banda muntanya, a partir d’aquesta nit i fins a finals del 2009. Així, durant aquest temps, l’entrada a aquesta estació es realitzarà mitjançant l’accés de la banda mar, que també ha estat remodelat.
 
En el marc del perllongament  de l’L5 fins a Horta
 
L’actuació que ara s’impulsa forma part del projecte del perllongament de l’L5 des de l’estació existent d’Horta fins a la Vall d’Hebron, on existirà correspondència amb l’L3.
 
Aquest projecte comprèn la construcció d’un tram d’uns 2,5 quilòmetres de longitud i tres estacions noves, a més de la reforma de l’actual estació de Vall d’Hebron de l’L3, i permetrà apropar el Metro a àrees fins ara excloses de la xarxa, amb una important demanda de mobilitat amb transport públic. L’actuació compta amb una inversió global de 111,6 MEUR.
 
1
Imatges
Imatges
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts