L'aeroport del Prat de Barcelona comptarà amb una nova ruta intercontinental la propera temporada. La companyia aèria Aeromexico ha anunciat que enllaçarà Barcelona amb Mèxic DF amb dos vols setmanals a partir del 16 de desembre. El Prat es converteix, així, en el tercer aeroport d'entrada a Europa de la primera aerolínia mexicana, després de París i Madrid.
La nova ruta intercontinental connectarà Barcelona i Mèxic amb una freqüència de dos vols setmanals. Les sortides des de Barcelona es realitzaran els dissabtes i dilluns a les 08.50 hores, mentre que les operacions des de Mèxic seran els divendres i diumenges a les 12.10 hores.
L'objectiu és que aquesta nova ruta es consolidi a curt termini, tant pel que fa al transport de viatgers com de càrrega aèria, atès els lligams històrics i culturals entre ambdós països.
Segons el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), l'obertura d'aquest vol directe suposa un nou pas endavant en la promoció de vols intercontinentals a l'aeroport del Prat, ja que "es tracta d'una de les rutes amb més valor estratègic, reclamada històricament tant per la comunitat empresarial com pel sector turístic".
En aquest sentit, els estudis impulsats pel CDRA i Aeromexico demostren la viabilitat d'aquesta nova ruta, atès el potencial turístic i de negocis existent entre ambdues ciutats. Prova d'això són els 100.000 passatgers que van volar entre Barcelona i Mèxic durant el 2006 utilitzant connexions amb altres ciutats. D'acord amb els estudis, la ciutat de Mèxic va ser l'origen o destí final de la majoria dels viatgers d'aquests vols l'any passat, encara que un 20% enllaçaven des d'aquí amb altres punts del país.
A més, els mesos d'estiu i l'època nadalenca van concentrar un volum de passatgers més important entre Barcelona i Mèxic, amb prop d'11.000 viatgers transportats a l'agost o 9.000 al desembre.
Impuls de noves rutes internacionals
El CDRA és un instrument per a la promoció i consolidació d'enllaços aeris de passatgers i mercaderies impulsat al gener de 2005 pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona, la Cambra de Comerç de Barcelona i AENA.
Des d'aquest organisme, les entitats civils i empresarials, així com les diferents administracions públiques treballen per impulsar el desenvolupament d'una xarxa de vols intercontinentals d'acord amb les necessitats actuals i el potencial de l'aeroport del Prat. Així, el CDRA promou l'obertura de noves rutes des de Barcelona, estudia la seva viabilitat i estableix els contactes necessaris amb les diferents companyies aèries per tal de materialitzar-les.
Aquest organisme ha contribuït a impulsar deu rutes intercontinentals a l'aeroport de Barcelona, amb ciutats com ara Filadèlfia, Nova York, Atlanta, Buenos Aires, Bogotà i Singapur, així com Dubai, Shenzhen i Hong Kong pel que fa a vols de càrrega. Tot plegat ha permès generar més de 170.000 nous passatgers intercontinentals durant el 2006. A més, el CDRA també ha impulsat noves rutes a Europa i el Mediterrani.
Pel que fa a l'aeroport de Barcelona, durant el 2006 va registrar un volum de 30 milions de passatgers, la qual cosa el situa en la novena posició d'Europa quant al tràfic de passatgers, i el primer en taxa de creixement, amb un increment de l'11% respecte de l'any anterior. A escala mundial, el Prat se situa en cinquena posició amb relació a la taxa de creixement interanual, per davant d'aeroports com Hong kong o Madrid.
1