La col·laboració del RCD Espanyol permetrà al Departament de Treball fer arribar el missatge d'aquesta campanya de sensibilització social a tots els aficionats i aficionades que presenciïn el primer derbi d'aquesta temporada entre els dos equips catalans. El passat mes de juny el Departament de Treball ja va fer una acció similar amb motiu del partit disputat entre tots dos equips al Camp Nou.
La consellera de Treball, Mar Serna, i el director general de Relacions Laborals, Salvador Álvarez, han "agraït especialment a l'Espanyol i a la seva directiva" la col·laboració gratuïta "que ens han ofert per fer aquesta acció de sensibilització en un partit de tanta importància". Álvarez ha assenyalat que l'objectiu d'aquesta acció "és fer arribar al públic del derbi Espanyol - Barça i en general a tota la societat la importància que té la prevenció de riscos laborals per evitar els accidents de treball".
En concret, el Departament de Treball instal·larà una lona promocional a l'estadi amb el lema 'A la feina, cap risc', que es col·locarà sobre la gespa mentre els jugadors fan l'escalfament, amb l'objectiu de fer palesa la importància de la prevenció de riscos laborals a tots els àmbits.
A més, es distribuiran 15.000 xapes amb el logotip de 'A la feina, cap risc', mentre que abans del partit els videomarcadors passaran l'espot publicitari 'Els accidents no avisen'.
20 samarretes signades per als que encertin el resultat
En aquesta ocasió, la voluntat tant de Treball com de l'Espanyol és promoure la participació del públic en aquesta acció de sensibilització, organitzant el sorteig de 20 samarretes del RCD Espanyol signades pels jugadors blanc-i-blaus. El públic podrà enviar les seves apostes per missatge de mòbil fins abans de l'inici de la segona part i el sorteig es farà entre els espectadors que hagin encertat el resultat final del partit.
Abans de que la pilota comenci a rodar i durant el descans la megafonia de l'estadi donarà les instruccions necessàries per participar en el sorteig, mentre que en els accessos al camp es repartiran unes postals per explicar l'acció i el que cal fer per participar al sorteig junt amb les xapes i la revista 'Perico Matx'.
La Consellera de Treball, Mar Serna, acompanyada del Secretari General del Departament de Treball, Antoni Fernàndez, assistirà a l'Estadi Olímpic de Montjuïc Lluís Companys per donar suport a l'acte comunicatiu que s'hi portarà a terme i presenciarà el partit de futbol.
Lluitar contra la sinistralitat laboral, prioritat de Treball
El Departament de Treball s'ha marcat com a prioritària la lluita contra la sinistralitat laboral i és un eix fonamental de la seva activitat perquè a Catalunya, tot i que els índexs d'incidència de sinistralitat laboral -nombre d'accidents per cada 100.000 treballadors- s'estan reduïnt de forma progressiva, no es pot baixar la guàrdia per acabar amb un problema que afecta a la salut de les persones treballadores.
L'acció comunicativa que dissabte es realitzarà a l'Estadi Olímpic Lluís Companys és un element més de les actuacions que el Departament de Treball està duent a terme per lluitar contra la sinistralitat laboral, un problema que a més té molta relació amb la competitivitat del nostre país i de les nostres empreses.
La informació que rebran els aficionats que vagin a veure el partit en directe i l'espot que podran presenciar-hi són la continuació de la campanya per a la prevenció de riscos laborals "A la feina, cap risc", iniciada l'any 2004. El contingut informatiu incideix en la necessitat d'integrar la prevenció de riscos laborals a tots els nivells de l'empresa.
Aquesta campanya de comunicació pretén promoure la prevenció de riscos a les empreses conscienciant els empresaris i empresàries de la necessitat d'invertir en prevenció per garantir la seguretat i salut laboral a les seves organitzacions.
La inversió en prevenció, a més, és una de les claus per millorar la competitivitat de l'economia catalana. Els accidents de treball van suposar l'any 2006 a Catalunya la pèrdua de gairebé 3,2 milions de jornades laborals, amb un cost estimat per a les empreses de 232 milions d'euros només en salaris i cotitzacions. Estudis de la Organització Internacional del Treball (OIT) vinculen directament la competitivitat d'un país a un menor índex de sinistralitat laboral.
La nova campanya de prevenció de riscos incideix en la importància d'integrar la prevenció perquè "els accidents no avisen" -el lema de la campanya- i, per tant, les empreses han de prendre d'inici les mesures necessàries per no posar en risc la seguretat i la salut dels seus treballadors i treballadores. En aquesta fase la campanya se centra més sobre les causes i no sobre les conseqüències dels accidents de treball.
L'espot de televisió reflecteix diverses situacions de treball on maquinària o equips -una vàlvula, una bastida, una rasa, o un sistema de ventil.lació- diuen, com si cobressin vida, que estan a punt d'esclatar, de caure o de deixar de filtrar l'aire, causant, si no s'han adoptat les mesures preventives, accidents o malalties laborals. Els efectes i la música reforcen la sensació de perill imminent. L'espot acaba amb un pla d'un empresari, amb una veu en off que diu: "els accidents no avisen, posa les mesures de prevenció i de seguretat per evitar-los".
L'anunci, que s'emetrà als videomarcadors de l'Estadi Olímpic Lluís Companys abans de començar el partit, subratlla, en la mateixa línia de les campanyes realitzades els anys anteriors pel Departament de Treball, la importància de la prevenció per evitar els accidents i incideix en que les empreses han de prendre aquestes mesures i fer-les respectar.
Dijous, 29 de novembre de 2007
2