event_note Nota de premsa

S'inicia l'extracció de la tuneladora de l'L9 de Sagrera-Meridiana una cop s'han finalitzat els túnels des de Santa Coloma i Badalona

Dues tuneladores ja han completat els més d'11 km de túnel de l'L9 en els trams que uneixen Santa Coloma i Badalona amb la Sagrera-Meridiana i 2 km del perllongament de l'L4 Es preveu que les proves en aquest tram puguin iniciar-se aquesta tardor i que es posi en servei a partir del segon semestre de l'any vinent
El DPTOP ha iniciat els treballs de desmuntatge i extracció de la tuneladora de l’L9 al pou de sortida de la plaça de les Havaneres, un cop completada la perforació del tram des de Badalona fins a Sagrera-Meridiana. La màquina, de 12 metres de diàmetre, es traslladarà fins al pou de la Ronda Litoral, a Can Tunis, des d’on continuarà els treballs en el tram sud de la línia, des de la Zona Franca fins l’Hospitalet de Llobregat. 
 
D’aquesta manera, s’ha finalitzat ja el túnel del tram IV de l’L9 que uneix Santa Coloma i Badalona amb l’estació de Sagrera-Meri diana. Les dues tuneladores que hi han treballat han construït així més d’11 quilòmetres nous de túnel de l’L9 que es posaran en servei de forma esglaonada a partir de l’any vinent i uns altres 2 quilòmetres de l’L4.
 
 
Desmuntatge de la tuneladora
 
El DPTOP ha iniciat ara el desmuntatge i l’extracció de la tuneladora que ha completat el tram de túnel de 5,4 quilòmetres de longitud entre l’estació de Gorg de Badalona i el pou de sortida de la plaça de les Havaneres, ubicat a l’entorn del barri de la Sagrera de Barcelona.  L’últim tram d’aquest túnel, des de Sagrera fins a la plaça de les Havaneres, correspon al túnel del costat mar que inicialment donarà servei a l’L9 i més endavant a l’L4.
 
Un cop fora, les peces es traslladaran en camions fins al pou d’atac de la Ronda Litoral, a Can Tunis, des d’on la màquina ha de perforar el tram de 3,3 quilòmetres de l’L9 fins al pou de sortida de Bifurcació, proper a l’estació de Provençana. Així, en el pou d’atac de Can Tunís es muntarà de nou la tuneladora en un procés que durarà uns dos mesos, de manera que s’estima que a finals d’any podrà començar a perforar aquest nou tram de túnel cap a l’Hospitalet.
 
Fi dels treballs de la segona tuneladora
 
La segona tuneladora que està treballant en l’execució del tram IV també ha enllestit pràcticament el seu recorregut, i es troba en aquests moments a uns 76 metres del pou de la plaça de les Havaneres. Aquest pou servirà també per realitzar treballs de manteniment de la tuneladora que actualment perfora el túnel de l’L9 del costat muntanya, que discorre en paral·lel al tram que ja s’ha completat entre el pou d’Onze de Setembre en direcció a Sagrera Meridiana.  Un cop arribi a Havaneres es canviarà el capçal d’aquesta tuneladora perquè continuï el seu recorregut construint el túnel cap a Maragall i fins a Mandri.
11 km de l’L9 en servei entre el 2009 i 2010
 
D’aquesta manera, les dues tuneladores ja han finalitzat 13 quilòmetres de túnel del tram IV de l’L9 i  de la futura L4. Aquest tram uneix amb metro Badalona  (Gorg ) i Santa Coloma (Can Zam)  en 11 quilòmetres de túnel de l’L9 i dos més de la futura L4.
 
Actualment, en aquest tram de túnel s’està ultimant la col·locació de la llosa de separació dels dos pisos pels quals circularan els trens i s’està començant a instal·lar la via pel tram de Santa Coloma i Badalona.
 
Igualment, estan en construcció 13 estacions, la majoria de les quals es troben al 90% de la seva execució .
 
En els propers mesos s’acabaran les tasques al túnel i es realitzaran les de vies i instal·lacions, així com les obres de les estacions i la seva arquitectura i acabats.
 
Es preveu que a partir d’aquest tardor es puguin iniciar les primeres proves de funcionament, per tal de posar en servei aquest tram a partir del segon semestre  de l’any vinent de forma parcial i que estigui en ple funcionament l’any 2010. 
 
 
L’L9 en marxa
 
En aquests moments l’L9 del metro es troba en plena execució. Així, del total de 48 quilòmetres previstos ja s’han executat uns 20 quilòmetres de túnel i viaducte i estan en construcció el 75 % de les 52 estacions de la línia.
 
En aquest sentit, els treballs avancen a bon ritme. Només en els sis primers mesos d’aquest any s’han construït  uns 5 quilòmetres de túnel, 2,5 des de Mas Blau cap al Prat i cap a l’Aeroport i 2,5 més des del macropou d’Onze de Setembre cap a Sagrera Meridiana i la Plaça de les Havaneres.
 


Fotografies: Ramon Vilalta
2
Imatges
Imatges
Foto
1416
Foto
1172
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts