event_note Nota de premsa

Els morts i els ferits greus es redueixen un 50% a les vies d'aplicació dels 80 km/h el primer semestre de 2008

Josep Pérez Moya, director del SCT, i Sergi Pla, cap de la divisió de Trànsit dels MMEE
Josep Pérez Moya, director del SCT, i Sergi Pla, cap de la divisió de Trànsit dels MMEE
Durant el primer semestre de 2008, el nombre de morts i ferits greus s’ha reduït un 50% al conjunt de vies de l’àrea metropolitana de Barcelonaon s’ha aplicat la mesura de limitar la velocitat a 80 km/h. Això és a l’autovia del Baix Llobregat o A-2, a l’enllaç de l’Ap-2 amb la B-23, l’enllaç de l’Autopista del Garraf o C-32 amb la Ronda de Dalt o B-20, l’Autovia de Castelldefels o C-31 sud, la B-10 o Ronda Litoral, l’Autopista del Maresme o C-31 nord, la Pota Nord o B-20, l’Eix de Llobregat o C-16, l’Eix del Congost o C-17 i les Autopistes del Vallès o C-33 i C-58.
 
En el conjunt d’aquests vies, de l’1 de gener al 30 de juny de 2007 hi van haver 298 accidents amb víctimes, amb 6 morts, 24 ferits greus i 385 lleus. Per tant, hi va haver un total de 30 víctimes greus si tenim en compte les persones mortes i les ferides de gravetat. En canvi, de l’1 de gener al 30 de juny de 2008, hi ha hagut 220 accidents amb víctimes (un 26% menys que el primer semestre de 2007), amb 4 morts (un 33% menys), 11 ferits greus (un 54% menys) i 256 ferits lleus (un 33% menys). Així doncs, enguany s’han enregistrat 15 persones mortes i ferides de gravetat menys. Això representa un decrement del 50% respecte del primer semestre de l’any passat.
1
Fitxers adjunts
1
Talls de so