El conseller d'Economia i Finances, Antoni Castells, ha presidit avui dimarts, 4 de desembre, per primera vegada, el Ple del Consell de les persones consumidores de Catalunya en una reunió que ha servit per analitzar els grans temes de consum que s'han produït el 2007, com l'apagada elèctrica del passat estiu o la crisi del transport ferroviari de rodalies. El conseller Castells ha valorat molt positivament la celeritat i l'alt grau de coordinació amb el que han treballat les organitzacions i l'administració en ambdós casos.

 

A la reunió han participat el secretari de Política Financera, Competència i Consum, Miquel Salazar, el vicepresident primer i director de l'Agència Catalana del Consum, Jordi Anguera, la vicepresidenta segona i directora de l'OCUC, Monserrat Torrent, i representants de 18 associacions de consumidors de Catalunya.

 

El conseller Castells ha valorat que aquesta trobada ha estat especialment oportuna "per seure a la mateixa taula totes les associacions de consumidors (grans i petites) per tal de debatre aquells temes que ens preocupen i proposar i dur a terme actuacions que facin efectiva una millora en la protecció i defensa dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya en la seva vessant de consumidors".  "La política de consum -ha dit- només pot exercir-se de forma eficient amb la col·laboració efectiva de tots els actors: col·laboració de les diferents administracions, treball conjunt amb les associacions empresarials, i sobretot, de la mà de la societat civil organitzada; de les associacions de consumidors.... El Consell de les Persones Consumidores de Catalunya representa aquest punt de trobada".

 

A continuació, el conseller ha cedit la paraula a Montserrat Torrent, directora de l'OCUC i vicepresidenta segona del Consell, que ha presentat les actuacions realitzades pel Consell de les persones consumidores. Tot seguit, Jordi Anguera, director de l'ACC, ha explicat el dispositiu d'atenció als consumidors i de coordinació amb Fecsa-Endesa que es va posar en marxa durant l'apagada d'aquest estiu 2007, així com la situació i les actuacions dutes a terme en relació als problemes del transport ferroviari. En el primer cas, les reclamacions a consumidors particulars estan pràcticament resoltes i queden encara pendents algunes reclamacions d'empreses i establiments comercials. Pel que fa a la qüestió de rodalies, s'ha valorat molt positivament integrar els organismes de consum al comitè de seguiment creat amb motiu de la crisi, així com demanar i aconseguir compensacions globals pels usuaris afectats més enllà de la distribució de títols gratuïts de transport.

 

Finalment, s'ha aprovat el logotip del Consell de les persones consumidores de Catalunya.

 

Associacions que han assistit:

 

Associació de consumidors de la província de Barcelona (ACPB)

Associació promotora de l'orientació del Consum de la Gent Gran

Consell Alimentari de la Mediterrània

Consum Rebel - Associació de Joves Consumidors de Catalunya

Coordinadora d'Usuaris de la Sanitat (CUS)

Associació d'Impositors de bancs i caixes d'estalvi de Catalunya (AICEC)

Federació Unió Cívica de Consumidors i Mestresses de Casa de Catalunya (UNAE)

L'OCUC, L'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya

Servei de defensa dels consumidors i de l'usuari

Unió Cívica de Consumidors i Mestresses de Casa de Barcelona

Unió de Consumidors de Catalunya (UCC)

Federació de Cooperatives de Consumidors de Catalunya

Associació Mujeres para la Democracia

Telespectadors associats de Catalunya

Consum Català

Alternatives al Consum-ACRAC

Associació en Defensa del Consumidor i l'Usuari de Cornellà

Abacus, Societat Cooperativa Catalana Limitada

1  

Imatges

Fotografia de la reunió

Fotografia de la reunió 613

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 23