
El conseller d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Joaquim Llena, i el president de la Federació Intercomarcal d’Hostaleria i Restauració (FIHR) de la demarcació de Barcelona, Enric Gené, han signat avui, a Barcelona, un conveni marc de col·laboració per a la realització d’actuacions encaminades a la promoció dels productes agroalimentaris amb distintius d’origen i de qualitat. L’acte també ha comptat amb la presència del director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Joan Gené, i el director general de l’INCAVI, Joan Aguado.
El conseller Llena ha exposat que la promoció dels productes catalans passa perquè els generadors d’opinió s’ho creguin i que hi hagi major presència a bars i restaurants. Aquest és un dels objectius del conveni que s’ha signat avui i que segons Llena “és un primer pas per incrementar el consum dels nostres productes en l’àmbit de l’hostaleria i la restauració”. Des de la FIHR, Enric Gené, s’ha mostrat satisfet perquè és la primera vegada que s’arriba a un acord entre la seva entitat i el DAR i ha admès que hi ha molta feina per promocionar a casa nostra els productes catalans, entre ells en vi.
Així, el DAR i la FIHR elaboraran convenis específics de col·laboració enquadrats en el present Conveni Marc, d’acord amb línies d’actuació centrades, bàsicament, a:
D’una banda, establir canals de diàleg i intercanvi d’informació entre ambdues parts per al disseny i execució de les polítiques del Departament, la difusió d’aquestes i dels seus objectius entre els gremis i associacions del sector, i la identificació de línies de millora de la seva competitivitat i de producció de productes agroalimentaris amb distintius d’origen i de qualitat, de productes d’artesania alimentària, i de productes de la terra o tradicionals de Catalunya;
De l’altra, dur a terme campanyes dels esmentats productes agroalimentaris en els establiments d’hostaleria i restauració per a promoure el seu coneixement i consum, particularment els acollits a un règim de protecció de la qualitat; i per sensibilitzar el consumidor envers aquesta producció de qualitat diferenciada de Catalunya.
Pel present conveni, el DAR proporcionarà a la FIHR els mitjans que consideri necessaris per al desenvolupament i l’aplicació de les accions a realitzar, facilitarà les relacions amb les institucions i les entitats associatives dels productors d’aliments de qualitat, necessàries per al desenvolupament i aplicació de l’acord.
Per la seva banda, la Federació es compromet a elaborar i presentar a aquesta Comissió un pla d’actuacions, amb descripció dels objectius i calendari de realització, a proporcionar al DAR les dades necessàries per a l’aplicació i desenvolupament del present Conveni de col·laboració; així com una memòria de resultats i conclusions per a cada actuació desenvolupada. Totes dues parts es comprometen també a participar en la comissió de seguiment paritària que es crearà per al millor desenvolupament de les actuacions previstes.
Val a dir que aquest conveni marc, d’un any de durada prorrogable fins a un període màxim de cinc anys, resta obert a l’adhesió d’altres departaments de la Generalitat de Catalunya que acordin col·laborar en les actuacions a desenvolupar.
La FIHR està formada actualment per setze gremis i associacions de professionals i empresaris, i el seu objecte, fixat estatutàriament, és la coordinació de l’acció de totes i cadascuna de les associacions que la integren, ostentant-ne la representació en la gestió i defensa dels interessos comuns.
23 de juliol de 2008




