El conseller d'Educació, Ernest Maragall, ha presentat avui davant la Comissió d'Educació i Universitats del Parlament de Catalunya el pressupost del Departament d'Educació per a l'any 2008, amb un import de 4.881 milions d'euros, xifra que representa un increment del 7,5% respecte l'any passat. El conseller ha afirmat que "Educació manté el ritme de creixement dels darrers anys, fet que li permet donar resposta a les exigències i objectius marcats".

Aquest pressupost ha de permetre dur a terme els objectius del Departament per a aquesta legislatura, que són desplegar i consolidar el servei públic educatiu d'acord amb el Pacte Nacional per a l'Educació, incrementar l'èxit escolar, fomentar la formació professional i descentralitzar el servei d'educació.

La inversió en obres a centres educatius és de 371 milions d'euros, 1,7 milions més que la partida pressupostada l'any 2007, a la qual cal afegir-hi més de 200 milions d'euros per a construcció i ampliació de centres educatius pressupostats per ICF Equipaments.

Augment del 44% des del 2004

L'increment del pressupost del Departament d'Educació des de l'any 2004 ha estat del 44,6%, mentre que l'alumnat ha crescut un 9,6%. El conseller ha assenyalat que "aquestes dades mostren que creixem molt més que el pur manteniment del creixement vegetatiu del sistema". Per altra banda, el professorat ha augmentat un 19% en aquests darrers quatre anys, la qual cosa ha permès una millora de les ràtios i una major atenció a les necessitats educatives específiques.

Per últim, el conseller Maragall ha explicat que la despesa per alumne ha passat dels 3.099 euros el 2004 als 4.088 d'euros per al 2008, un 9,6% més.

1  

Fitxers adjunts

Presentació dels pressupostos del Departament d'Educació per al 2008

Presentació dels pressupostos del Departament d'Educació per al 2008
PPT | 345