El secretari per a la Mobilitat del DPTOP, Manel Nadal, ha visitat avui les obres de millora de la travessera de la C-31 a Segur de Calafell (terme municipal de Calafell. Els treballs consisteixen en l’eixamplament de la calçada de dos a quatre carrils i la reordenació de cruïlles, amb l’objectiu de millorar el nivell de servei de la travessera i integrar-la en el seu entorn urbà. Es preveu que les obres, que compten amb un pressupost de 5,9 MEUR, es completin a finals del juny vinent. Aquesta actuació s’emmarca en un conveni de col·laboració entre el Departament de Política Territorial i Obres Públiques i l’Ajuntament de Calafell.
El secretari per a la Mobilitat del DPTOP, Manel Nadal, ha visitat avui les obres de millora que es duen a terme a la travessera de la C-31 al seu pas per Segur de Calafell, acompanyat de l’alcalde de Calafell, Jordi Sánchez, i del director general de Carreteres, Jordi Follia. Aquests treballs tenen com a objectiu millorar la fluïdesa i seguretat del trànsit de la travessera, així com dotar-la dels elements i mobiliari corresponents a l’entorn urbà pel qual discorre.
L’actuació abasta una longitud d’1,7 quilòmetres; s’inicia a l’avinguda de França i finalitza al límit del terme amb Cunit. Els treballs consisteixen principalment en l’eixamplament de la travessera, la reordenació d’encreuaments i la millora de la seva integració urbana. El grau d’execució de les obres a la travessera supera ja el 50%.
El mes vinent, es restablirà el pas dels vehicles per la travessera en sentit Barcelona, que actualment està desviat per un vial paral·lel a la via del ferrocarril, costat mar. Es preveu que les obres quedin completades a finals del juny vinent.
Els treballs comporten una inversió de 5,9 MEUR i s’emmarquen en un conveni de col·laboració entre el DPTOP i l’Ajuntament de Calafell, donat que inclou tant millores en l’àmbit específic de la carretera com actuacions pròpies d’un projecte d’urbanització.
Les actuacions que es duen a terme són les següents:
- Eixamplament de la calçada dels dos carrils amb què comptava fins a una secció de quatre carrils de circulació (dos per sentit de 3 metres d’amplada cadascun), un carril central de 3,5 metres i fila d’aparcaments de 2,25 metres d’amplada a cada banda. Aquesta actuació permetrà als vehicles fer els girs a esquerra des del carril central amb més seguretat. Fins al moment, s’ha eixamplat la calçada al llarg d’un tram d’1,2 quilòmetres i s’han finalitzat 450 metres lineals de voreres.
- Reordenació del trànsit a les interseccionsamb la construcció de rotondes i semaforització a l’avinguda França; a la intersecció entre el carrer Neruda, l’avinguda Espanya i el pont de la C-31; i a l’avinguda del Mediterrani. En aquests moments, s’ha realitzat la meitat muntanya de la rotonda a l’avinguda França i s’han executat el pont de la intersecció del carrer Neruda, el calaix per a canalitzar les aigües de la riera Casa Vella sota la calçada ampliada i un mur d’escullera al costat muntanya.
- Reconstrucció de carrers: S’ha reconstruït el carrer Terral de Baix i l’avinguda França. Es preveu la reconstrucció de l’avinguda Espanya, la ronda de Sant Miquel de Segur i el carrer de Sant Miquel de Segur.
- Millora del drenatge: S’han executat els elements de drenatge de les aigües pluvials a tota la travessera i es construiran dos col·lectors, un per al carrer Tàmesi i un altre per a l’avinguda del Mediterrani.
- Pavimentació de la travessera i altres actuacions: el projecte es completarà amb la pavimentació de la travessera i altres actuacions com la senyalització vertical i horitzontal, l’enjardinament i arbrat a les voreres i rotondes, la instal·lació del sistema de reg i l’enllumenat tant a les noves rotondes com al llarg del vial i les zones d’aparcament.
27 de febrer de 2008
27 de febrer de 2008




