
La presidenta de l'Institut Català de les Dones, Marta Selva, i Carme Porta, secretària de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania, han presentat avui la campanya Juguem? Jugant s'aprèn a viure, que el departament d'Acció Social i Ciutadania difondrà al llarg del mes de desembre amb l'objectiu d'adreçar a les famílies una sèrie de reflexions en el moment que compren els regals de Nadal.
Els materials de la campanya, un fulletó i un cartell, proposen idees en relació a diferents formes de jugar: a créixer, a construir, a compartir, a cuidar, a ser lliures. Inviten a reflexionar per tal d'efectuar una adquisició de joguines responsable i coherent amb els valors que volem transmetre als infants.
Les joguines són un reflex d'allò que ens envolta, de la nostra societat. Són les eines amb les quals les nenes i els nens exploren, descobreixen i adquireixen comportaments que acabaran sent part del seu bagatge com a persones.
La campanya pretén afavorir un joc que fomenti la solidaritat, el respecte per a les persones i per l'entorn i la resolució pacífica de conflictes. Intenta evitar també que el joc promogui els models sexistes.
Un total de 150.000 fullets i 5.000 cartells seran distribuïts a través de botigues de joguines i grans superfícies comercials, en concret, la cooperativa Abacus i Carrefour, així com en el Festival de la Infància i a través d'encartaments a diversos diaris.
També es distribuiran a les oficines i els serveis territorials del departament d'Acció Social i Ciutadania, i a les oficines d'informació de l'Institut Català de les Dones a Terres de l'Ebre, Lleida, Girona, Barcelona i Tarragona.