Imatge de la campanya

L'Institut Català de les Dones (ICD), adscrit al departament d'Acció Social i Ciutadania, inicia demà la campanya "L'amor ha de ser lliure de masclisme, bronques i gelosia" adreçada a noies i nois, d'entre 14 i 25 anys, amb missatges que proposen relacions sentimentals lliures de "masclisme, gelosia i bronques".

La campanya, que ha estat presentada aquest matí per la consellera d'Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila, acompanyada de la presidenta de l'Institut Català de les Dones, Marta Selva, tindrà lloc entre els dies 15 de novembre i 6 de desembre en el marc de la commemoració el proper dia 25 de novembre del Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones.

L'objectiu és fer arribar a la població jove i adolescent de Catalunya missatges que els puguin ajudar a detectar i allunyar-se de conductes de domini, possessió, control i agressivitat, que poden aparèixer en les primeres relacions sentimentals i que són naturalitzades a la nostra societat com a inherents a les relacions entre dones i homes.

L'eslògan principal és L'amor ha de ser lliure. Lliure de masclisme, lliure de bronques, lliure de gelosia. Amb una estètica propera a les reivindicacions juvenils dels anys 70, es vol  atreure l'atenció de la població jove i adolescent sobre les relacions lliures de violència.

L'anunci en premsa, del qual n'hi ha tres versions -un noi, una noia i una parella que s'abraça-, té el següent text:

Tu pots fer que comenci una nova època. Només cal que exerceixis el dret d'escollir els teus amics i amigues, les teves creences, la teva manera de vestir i d'anar pel món, de pensar, d'opinar i d'estimar. No deixis que la teva parella et mani, et controli, et renyi i limiti la teva llibertat. L'amor, o és lliure, o no és amor.

A l'espot televisiu apareixen imatges de joves en diferents espais públics i en actituts reivindicatives. Els i les joves pinten i despleguen pancartes amb les següents frases:


L'amor ha de ser lliure...
Lliure de controls a les trucades del mòbil
Lliure de bronques
Lliure de no et posis aquesta faldilla
Lliure de masclisme
Lliure de violència
Lliure de gelosia
Lliure de submissió

Finalment una veu en off diu L'amor és lliure o no és amor. Tu pots fer que comenci una nova època.

Els espots s'emetran a emissores de televisió d'àmbit Catalunya i desconnexions, així com als circuits de televisions locals, i es projectaran a sales de cinema.

També s'emetran falques radiofòniques a les principals emissores de ràdio, es realitzaran insercions a la premsa, en diaris i revistes, i es farà difusió en mitjans digitals, mòbils, OPIS al Metro, i banderoles a totes les capitals de comarques.

Per altra banda, també es distribuiran 20.000 cartells de la campanya i es produiran 5.000 DVD amb els espots i un making off amb reflexions sobre la campanya.

La campanya de sensibilització forma part de la inciativa "Talla amb els mals rotllos" que engloba les accions de prevenció adreçades a la població jove que porta a terme el Govern de la Generalitat de Catalunya des de l'any 2004 i que conté a més:

· Programa d'accions formatives de joves agents educatius
· Desplegament d'una xarxa de joves agents educatius
· Portal Talla amb els mals rotllos
· Material divulgatiu i de sensibilització