El Diari oficial de la Generalitat publica avui l'anunci pel qual s'informa de l'obertura del procés de licitació d'aquest projecte, que comprèn la prolongació de l'autopista C-32 des de Palafolls fins l'enllaç amb la futura autovia A-2 entre Tordera i Vidreres. La companyia Acesa, concessionària de l'autopista C-32, ha iniciat la licitació d'aquest conjunt d'obres, amb un pressupost de 61,4 milions d'euros, que serà adjudicada dins del primer trimestre de 2008.
Mapa del nou tram de la C-32

L'obertura del període de licitació es produeix després de l'aprovació definitiva, per part de la Generalitat, del projecte constructiu de perllongament de l'autopista C-32 des de Palafolls a Tordera. La tramitació d'aquestes obres es va endegar el 2001, quan el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va aprovar el projecte de traçat i l'estudi d'impacte ambiental, però no es va avançar en la licitació per manca d'acord amb el territori sobre aquest traçat i la seva connexió amb l'A-2.

 

Posteriorment, el 2006 es va publicar al DOGC l'anunci d'informació pública de la relació de drets i béns afectats per aquestes obres, que suposen la prolongació de l'autopista des de Palafolls, creuant el riu Tordera, fins a l'enllaç de la futura autovia A-2 entre Tordera i Vidreres, que durà a terme el Ministeri de Foment. 

 

L'actual concessionària de la C-32 entre Montgat i Palafolls, Acesa, impulsarà la licitació i l'adjudicació -dins del primer trimestre de 2008- d'aquestes obres, que compten amb un pressupost total de 61,4 milions d'euros i un termini d'execució de 18 mesos. Es preveu que els treballs comencin el mes de maig de l'any vinent. Igualment, Acesa tindrà la concessió del nou tram, que serà lliure de peatge per als moviments interns, és a dir, per als vehicles que recorrin tan sols el tram comprès entre l'enllaç de l'N-II i l'enllaç de la GI-600.

 

Un nou tram d'autopista

 

Les obres licitades avui suposen la construcció de 4,4 nous quilòmetres d'autopista, perllongant així l'Eix del Maresme (C-32, Montgat - Lloret - Tossa de Mar) i obrint la porta a un futur perllongament de la carretera fins a Lloret de Mar i posteriorment fins a Tossa de Mar, d'acord amb el Pla d'infraestructures del transport de Catalunya.

 

El nou tram de l'autopista C-32 estarà format per dos carrils de 3,5 metres d'amplada per sentit de la circulació i s'iniciarà a l'actual enllaç de Palafolls, que es remodelarà. Més endavant, l'autopista enllaçarà amb la carretera GI-600, que uneix Blanes i Tordera. En aquest punt es construirà un nou enllaç en forma de rotonda elevada sobre el tronc de l'autopista.

 

Igualment, es preveu la prolongació de l'autopista uns 550 metres fins a enllaçar amb la futura autovia A-2, que construirà el Ministeri de Foment entre Tordera i Vidreres.

 

La principal estructura prevista en el nou tram de la C-32 és un viaducte de 800 metres de longitud que creuarà el riu Tordera i passarà per la zona de Can Gelpí i sobre de la línia del ferrocarril Blanes-Maçanet. Aquest viaducte, format per dos ponts paral·lels, un per a cada sentit, permetrà evitar l'impacte que suposaria la construcció d'un terraplè a la zona de Cal Gelpí.

El projecte es completarà amb la instal·lació dels elements de drenatge longitudinal i transversal, tota la senyalització vertical i horitzontal, i les mesures d'integració  ambiental com ara les sembres i les plantacions.

 

 

18 de desembre de 2007