Així, el Consell d'Administració de Gisa ha adjudicat obres de millora elèctrica a diversos trams de l'L3 del metro: la remodelació de les subcentrals elèctriques de Zona Universitària, Plaça del Centre, Espanya, Sant Genís i Canyelles per 12,5 MEUR, la instal·lació d'una nova subcentral a Lesseps per 6,5 MEUR i la construcció d'una nova subestació rectificadora entre Canyelles i Trinitat Nova per 7,4 MEUR. A més, avui s'han adjudicat també els treballs de condicionament de les instal·lacions de l'estació de Trinitat Nova per 9,6 MEUR, la millora del sistema elèctric de la línia d'FGC de l'Anoia i el Bages entre Quatre Camins i el Palau per 1,5 MEUR, que permetrà l'arribada dels futurs metros comarcals, així com la millora de diverses estacions d'autobusos de les comarques de Tarragona per valor d'1 MEUR.
Pel que fa a la xarxa viària, s'han adjudicat els treballs de millora de la intersecció entre la GI-643 i la GI-644 a Serra de Daró per 693.666 euros, el condicionament de la C-233 entre l'Albagés i Castelldans per 9,1 MEUR i les mesures correctores d'impacte ambiental a la B-510 entre Argentona i Dosrius per 263.763 euros. Igualment, s'ha adjudicat la redacció del sis projectes constructius que sumen un import de 738.446 euros.
Quant als centres educatius, s'han adjudicat les obres de construcció del CEIP Pedra Blanca de la Pera per 1,7 MEUR; del CEIP Quatre Vents de Manlleu per 3,8 MEUR, les obres de reforma de l'Escola Oficial d'Idiomes Badalona per 1,8 MEUR i del CEIP Calderón de la Barca de Barcelona per 0.9 MEUR, així com la redacció del projecte i l'execució de les obres del nou CEIP de Cambrils III per 5 MEUR, del CEIP de Llagostera per 4,1 MEUR, del CEIP de Salou per 4,3 MEUR, del CEIP Cunit II per 4,3 MEUR, del CEIP Montserrat de Sant Salvador de Guardiola per 4,3 MEUR, del CEIP Les Parellades de Sant Pere de Ribes per 4,4 MEUR, del CEIP Vallirana II per 4,3 MEUR, i del CEIP d'Olesa de Montserrat per 4,4 MEUR.
Finalment, s'han adjudicat la reforma dels serveis d'urgències i rehabilitació de l'Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona per 16,8 MEUR, així com la reforma del CAP Bages de Manresa per un import de 8,5 MEUR.
A continuació, s'amplia la informació de les obres del DPTOP
El DPTOP adjudica obres de millora del transport públic per valor de 38,5 MEUR
El Consell d'Administració de GISA ha adjudicat avui sis actuacions per a la millora del transport públic que sumen un import de 38,5 MEUR. Es tracta dels treballs de condicionament de l'L3 de metro, que inclouen l'interior de les instal·lacions de la nova estació del tram perllongat de Trinitat Nova i la millora de la xarxa elèctrica en diversos punts. Igualment, s'han adjudicat les obres per a la renovació de cobertes de diferents estacions d'autobús de Tarragona i la millora del subministrament elèctric a la línia Llobregat-Anoia d'FGC, per tal de fer possible l'arribada dels metros comarcals.
Millores a l'L3 del metro 36 MEUR
Actualment, el DPTOP està executant les obres de perllongament de l'L3 de metro entre les estacions de Trinitat Nova i Canyelles, que ja es troben en avançada fase d'execució. Concretament, ja s'ha completat l'excavació de pràcticament tot el túnel i s'ha iniciat la instal·lació de les vies. A més, els treballs d'excavació dels pous d'accés a les andanes de l'estació de Roquetes i Trinitat Nova estan pràcticament enllestits, només pendents dels últims acabats d'arquitectura interior. Aquesta actuació, que compta amb un pressupost global de 142,8 MEUR, es preveu que s'enllesteixi la tardor de 2008.
Ara, el Consell d'Administració de Gisa ha adjudicat obres de millora a diferents punts de l'L3 de metro, que inclouen també el tram perllongat entre Canyelles i Trinitat Nova. L'objectiu és garantir el manteniment de la xarxa per dotar la ciutat d'un transport públic col·lectiu de qualitat que afavoreixi la mobilitat sostenible al territori.
Condicionament de les instal·lacions de Trinitat Nova
Dins del projecte de perllongament de l'L3 de metro, el DPTOP va enllestir després de l'estiu els treballs de condicionament dels interiors de la nova estació de Roquetes, que va comportar una inversió de 20,4 MEUR. Ara, s'han adjudicat els treballs d'arranjament de l'interior de l'estació contigua de Trinitat Nova, que comptaran amb un pressupost de 9,6 MEUR. La nova estació s'ubicarà a 19 metres de profunditat i tindrà una andana central de 8 metres d'amplada.
Disposarà de dos accessos a l'exterior, un des de la plaça del Parc de Trinitat Nova i un altre des del carrer de Xafarines. L'accés exterior des de la plaça permetrà l'entrada directe al vestíbul, de 340 m2 de superfície, sense haver de superar cap desnivell, i disposarà d'ascensor, escales mecàniques i convencionals per connectar amb l'andana central. D'altra banda, l'accés des del carrer de Xafarines comptarà amb una rampa, escales mecàniques i convencionals i ascensor per connectar amb el vestíbul, a diferent nivell, i l'andana.
A més, l'estació actual de l'L4 disposarà d'una connexió amb la nova estació de Trinitat Nova de l'L3, amb escales mecàniques, escales convencionals i ascensor d'accés a l'andana.
Els treballs inclouen també la impermeabilització de l'estació, l'adequació de l'enllaç amb l'L4 i de l'àrea de serveis habilitada per a la subcentral, així com la construcció del paviment, el revestiment i els sostres. L'actuació es completarà amb la instal·lació dels sistemes de ventilació a l'estació i el túnel, la instal·lació elèctrica de mitjana i baixa tensió, l'enllumenat general i d'emergència, i la col·locació dels elements de protecció contra incendis.
Finalment, es col·locarà una nova senyalització de l'interior i l'exterior de l'estació, així com màquines expenedores i sistemes de control d'accés a l'estació i d'automatització de portes.
Nova subestació rectificadora entre Canyelles i Trinitat Nova
En el marc de les obres de perllongament de l'L3 de metro, el Consell d'Administració de Gisa ha adjudicat avui les obres per garantir el subministrament elèctric d'aquest nou tram de la línia, per un import de 7,4 MEUR.
Els treballs comportaran la ubicació d'una nova rectificadora a l'estació de Trinitat Nova, en un espai habilitat per sobre de les andanes. L'objectiu és dotar aquest tram dels elements necessaris per garantir el bon funcionament del servei de metro d'acord amb les noves necessitats, per tal de disposar de l'energia necessària per al pas continuat dels combois.
A més de garantir el subministrament del corrent de tracció per al tram perllongat de l'L3 de metro, la nova subcentral servirà també per reforçar el sistema elèctric de l'L4 de metro actual i de la nova L11 de metro lleuger fins a Can Cuiàs. La subcentral rectificadora de Trinitat Nova s'alimentarà del centre de distribució de Roquetes. El projecte inclou les obres per al subministrament de material, el muntatge i les proves de la subcentral rectificadora de Trinitat Nova.
Remodelació i instal·lació de noves subcentrals
D'altra banda, per tal de fer possible l'increment de freqüències de pas a tota la xarxa de metro que permeti l'augment de circulació de trens en hores punta, el DPTOP ha impulsat diverses actuacions de millora del subministrament elèctric a la xarxa de transport públic del territori. En aquest marc, avui el Consell d'Administració de Gisa ha adjudicat les obres per tal d'instal·lar els elements necessaris per garantir el subministrament elèctric de l'L3 de metro.
L'actuació comportarà la instal·lació de noves subcentrals en aquesta línia i la remodelació de les existents, per tal d'augmentar la potència disponible a la xarxa elèctrica que permeti l'increment en els serveis de metro amb totes les garanties. Així, es crearà una nova subcentral a l'estació de l'L3 de Lesseps i es reformaran les actuals ubicades a Zona Universitària, Plaça del Centre, Espanya, Sant Genís i Canyelles. Els treballs inclouen la construcció, la instal·lació elèctrica per al subministrament, el muntatge i les proves en cadascuna de les subcentrals.
A més, a Lesseps el projecte comprèn el desmantellament dels equips elèctrics de la subcentral actual, que es traslladarà a un nou recinte que s'ha de construir per tal d'alliberar aquest espai necessari per a l'adaptació de l'estació a persones amb mobilitat reduïda.
Els treballs es compatibilitzaran amb el servei habitual de metro, de manera que es minimitzarà l'impacte de les obres de cara als usuaris i s'avançarà al màxim en la reforma i l'ampliació de les instal·lacions per evitar les molèsties. La nova estació de Lesseps suposarà una inversió de 6,5 MEUR, mentre que la reforma de les subcentrals actuals compten amb un pressupost de 12,5 MEUR.
Millora del subministrament elèctric per als metros comarcals 1,5 MEUR
Actualment, la línia Llobregat-Anoia d'FGC disposa d'una xarxa elèctrica de mitjana tensió de 6 kV en el recorregut entre Plaça Espanya i Manresa que permet garantir el subministrament elèctric a les estacions. Aquesta línia s'alimenta des de diverses subestacions amb transformadors que adapten el corrent d'alta tensió, segons les necessitats.
Per tal de reforçar i potenciar l'actual xarxa elèctrica a les estacions i els trams soterrats darrerament, avui s'han adjudicat les obres d'instal·lació d'un nou punt de transformació del corrent elèctric a la subestació ubicada a Quatre Camins. D'aquesta manera, els treballs permetran dotar la línia Llobregat-Anoia d'FGC d'un nou punt d'injecció de corrent, situat estratègicament al tram central entre Sant Boi de Llobregat i Martorell.
L'actuació comportarà la col·locació d'un edifici prefabricat de formigó de 33 m2 de superfície i 4 metres d'alçada, en els terrenys contigus a la subestació, on s'ubicarà el transformador de 25/6kV, així com altres instal·lacions auxiliars per garantir les interconnexions i modificacions del cablejat entre les estacions de Plaça Espanya i Martorell.
L'objectiu és garantir el subministrament elèctric a la línia Llobregat-Anoia d'FGC que farà possible l'arribada dels metros comarcals, amb un important increment de les freqüències de pas dels combois, que comportarà una millora substancial del transport públic a l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Les obres que avui s'adjudiquen tindran un termini d'execució de 8 mesos i suposaran una inversió d'1,5 MEUR.
Millores a les estacions de bus de Tarragona 1 MEUR
El Consell d'Administració de Gisa ha adjudicat l'execució de les obres de millora de les instal·lacions i dels sistemes de ventilació i enllumenat a diverses estacions d'autobusos de les comarques de Tarragona, que sumen una inversió d'1 MEUR.
L'actuació consisteix en millorar les prestacions i augmentar la qualitat de les instal·lacions. L'objectiu és garantir el manteniment de les estacions d'autobusos del territori, per tal d'oferir als usuaris un transport públic de qualitat i impulsar la reforma i modernització de les instal·lacions.
Les obres de rehabilitació comportaran la substitució de les cobertes de policarbonat de les estacions de Gandesa, Móra d'Ebre i Tortosa, per tal de col·locar-ne de noves i pal·liar, així, el deteriorament derivat del pas del temps. A més, el projecte inclou altres actuacions com ara la reparació de les filtracions d'aigua a l'estació de Tortosa i la reforma dels serveis a Gandesa.
Igualment, es renovarà la instal·lació del sistema de climatització i l'enllumenat exterior de l'estació de Móra d'Ebre, i es col·locarà una xarxa anticoloms a l'estació de Reus, per facilitar el seu manteniment.
El DPTOP adjudica obres de millora de la xarxa viària per valor de prop de 10 MEUR
El Consell d'Administració de Gisa ha adjudicat avui tres actuacions de millora de la xarxa viària que sumen una inversió global de prop de 10 MEUR. Es tracta de la millora d'interseccions a Serra de Daró, el condicionament de la C-233 entre l'Albagés i Castelldans, i les obres correctores d'impacte ambiental a la B-510 entre Argentona i Dosrius. A més, avui també s'ha adjudicat la redacció de sis projectes constructius per a la millora de la xarxa viària que sumen una inversió de 738.446 euros. Aquestes actuacions permetran augmentar la capacitat de servei de les vies, facilitar la fluïdesa de la circulació i millorar la seguretat del trànsit en aquestes zones.
Millora d'interseccions a Serra de Daró 693.666 euros
El Consell d'Administració de Gisa ha adjudicat avui el projecte de millora del nus entre la GI-644 i la GI-643 a Serra de Daró per un import de 693.666 euros.
La carretera GI-644 connecta els municipis d'Ullastret i Serra de Daró, mentre que la GI-643 enllaça Torroella de Montgrí i Parlavà. Actualment, l'encreuament de les dues carreteres, situat a la zona de ponent del nucli urbà de Serra de Daró, es resol amb una intersecció de tipus "T" sense carril central de gir, que comunica pel nord amb una zona industrial i pel sud amb una nova instal·lació municipal en construcció, destinada a equipaments.
Per tal d'augmentar la seguretat viària en aquest punt i millorar la fluïdesa en els moviments dels vehicles, el DPTOP ha impulsat la reestructuració d'aquesta intersecció. Es preveu que els treballs comencin el primer trimestre de 2008. El termini d'execució del projecte serà de 7 mesos.
L'actuació inclou la construcció d'una nova rotonda, de 44 metres de diàmetre exterior, amb dos carrils de 4 metres d'amplada i una vorera exterior d'1,5 metres. A més, aprofitant la carretera existent, en aquest punt es construirà un nou ramal a la GI-644 per a facilitar l'accés directe a la zona de platges dels vehicles procedents del sud. Així, es podrà anar cap a Torroella de Montgrí, des d'Ullastret sense haver de creuar la nova rotonda.
L'actuació es completarà amb l'enjardinament de l'illot interior del giratori i de les zones del costat de la calçada, la millora del drenatge, la col·locació de nova senyalització horitzontal i vertical i la instal·lació d'un nou enllumenat.
Condicionament de la C-233 entre l'Albagés i Castelldans 9,1 MEUR
D'altra banda, avui s'han adjudicat els treballs que permetran millorar un tram de 8,5 quilòmetres de la C-233 entre l'Albagés i Castelldans per un import de 9,1 MEUR. Aquesta actuació consistirà en l'eixamplament de la calçada, la millora de revolts i la renovació del paviment al llarg del tram. Les obres s'iniciaran durant aquest hivern, amb un termini d'execució de 12 mesos.
D'una banda, s'ampliarà la carretera dels 6-7 metres que té actualment als 9 metres previstos. Així, la via estarà formada per dos carrils de circulació de 3,5 metres i dos vorals d'1 metre d'amplada cadascun. A més, es milloraran els revolts al llarg del tram, mitjançant petites variants de traçat. Aquesta actuació permetrà millorar la seguretat i fluïdesa del trànsit, així com escurçar el temps de recorregut.
D'altra banda, a l'actual intersecció d'accés al Cogul es formaran un carril central d'espera i carrils d'entrada i sortida, per tal de canalitzar els moviments dels vehicles. Els treballs inclouen la construcció d'un pas superior de 24 metres de longitud que donarà continuïtat a un camí situat al límit entre els termes de l'Albagés i Castelldans. També es preveu l'eixamplament del pont sobre el riu Set, prop del nucli urbà de l'Albagés, dels 8,7 metres d'amplada que té actualment als 10 metres previstos. Finalment, les obres es completaran amb la millora de la senyalització vertical i horitzontal i de les barreres de seguretat.
Enjardinament a la B-510 entre Argentona i Dosrius 263.763 euros
La carretera B-510, que pertany a la xarxa local, va des d'Argentona a Dosrius i a Llinars del Vallès. El DPTOP va enllestir aquest estiu les obres de millora d'aquesta carretera en un tram de 3,5 quilòmetres entre Argentona i Dosrius, per tal de suavitzar els revolts, reordenar les interseccions i eixamplar la plataforma existent. Els treballs, que van començar al maig de 2006 van comportar una inversió de 4,2 MEUR.
En el marc d'aquesta actuació, ara el Consell d'Administració de Gisa ha adjudicat l'execució d'obres complementàries corresponents a les mesures correctores d'impacte ambiental, que inclouen les revegetacions i l'adequació dels passos de fauna, per un import de 263.763 euros.
L'objectiu és minimitzar l'impacte ambiental de les obres i retornar els espais afectats per l'actuació al seu estat natural. D'aquesta manera, els treballs inclouen la revegetació dels talussos de nova creació i dels espais propers afectats per l'obra, l'estesa de terra vegetal, la col·locació de malles d'acer per a la protecció dels talussos amb pendents elevades i la plantació de diferents espècies d'arbres i matolls en funció de cada zona. A més, el projecte es completarà amb la col·locació de paviment decoratiu amb pedra de riu sobre els illots de les rotondes.
D'altra banda, es milloraran els passos de fauna, amb la instal·lació de malla d'acer galvanitzat, per delimitar clarament els espais habilitats especialment per aquests usos. Les obres, que començaran abans de final d'any, tindran un termini d'execució de 3 mesos.
Redacció de projectes constructius 738.446 euros
A més, avui s'ha adjudicat la redacció de sis projectes constructius de millora de la xarxa viària del territori que sumen un import de 738.446 euros.
Millora dels accessos a les pistes d'esquí
El DPTOP va elaborar l'any 2006 el Pla director de les estacions de muntanya per tal d'impulsar les activitats turístiques de neu i muntanya i assegurar la seva viabilitat com a motor econòmic. En aquest marc, l'abril passat la Generalitat va signar un conveni amb la Diputació de Lleida per tal d'impulsar la millora dels accessos a les estacions d'esquí situades a aquesta demarcació.
Ara, el Consell d'Administració de Gisa ha adjudicat per 116.996 euros la redacció dels projectes constructius de la millora dels accessos a tres de les estacions d'esquí de fons de Lleida, corresponents al desplegament d'aquest Pla. Es preveu que els projectes estiguin enllestits a mitjans de l'any vinent per iniciar posteriorment la licitació de les obres. Les actuacions que ara s'impulsen són:
- Millora de l'accés a l'estació de Lles: inclou la millora del ferm i el drenatge d'un tram d'uns 6,3 quilòmetres que va des del nucli de Lles de Cerdanya fins al Pla de reg. La millora del camí, que té una amplada d'uns 6 metres, comportarà un cost de 0,9 MEUR.
- Millora de l'accés a les pistes d'Arànser: es millorarà el paviment i les cunetes del camí, de 5,5 metres d'amplada, en un tram d'uns 6 quilòmetres que va des del nucli d'Arànser fins al Prat de Miró, al terme municipal de Lles de Cerdanya. L'actuació compta amb un pressupost de 0,9 MEUR.
- Millora de l'accés a les pistes de Tuixén-Lavansa: es reforçarà el ferm i es millorarà el drenatge d'un tram d'uns 3,4 quilòmetres i 6 metres d'amplada des del Coll de Port fins al Refugi de l'Arp, als termes municipals de Josa i Tuixén i de la Vansa i Fórnols. El cost de l'actuació és de 0,7 MEUR.
Nou vial de connexió al polígon Vall de Gata-Draper
D'altra banda, el Consell d'Administració de Gisa ha adjudicat avui per 136.850 euros la redacció del projecte constructiu d'un nou vial de connexió entre l'N-II i l'autopista C-32 a Arenys de Mar,
L'objectiu és evitar el pas per l'interior d'aquest municipi i alliberar-lo del trànsit dels vehicles que es dirigeixen cap a Arenys de Munt. El vial, que se situarà al voltant del polígon industrial de Vall de Gata - Draper, permetrà millorar la seguretat viària i facilitar la mobilitat interna a Arenys de Mar.
La nova via, d'un quilòmetre de longitud, s'inicia a l'N-II, a l'encreuament amb el vial Llarg, i finalitza a la connexió dels ramals de la sortida de l'autopista C-32 amb l'accés al polígon industrial Vall de Gata - Draper i el futur accés al polígon Vall de Gata - Ponent. La nova carretera estarà formada per dos carrils de 3,50 metres d'amplada cadascun i vorals d'1,50 metres.
A partir de la C-32, els vehicles aprofitaran els vials existents de l'enllaç d'Arenys de Mar per arribar a la C-61, de manera que s'evitarà el pas per l'interior del nucli urbà. Les obres tindran un cost aproximat de 3,6 MEUR.
Remodelació d'interseccions entre Folgueroles i Tavèrnoles
La carretera C-153, de la xarxa comarcal, connecta els municipis de Vic, Roda de Ter, Santa Maria de Corcó i Sant Esteve d'en Bas. Per tal de millorar la seguretat en aquesta via, ara s'ha adjudicat la redacció del projecte constructiu per a la millora de dues de les interseccions existents a aquesta carretera, per un import de 47.100 euros. D'altra banda, actualment s'està redactant l'estudi informatiu de la ronda Est d'Osona que inclou la variant de la carretera C-153 al seu pas per Roda de Ter.
Les actuacions que ara s'impulsen són:
- Millora de la intersecció amb la carretera BV-5213: aquesta via permet l'accés a Tavèrnoles i al parador de Sau. Actualment, l'encreuament existent és de tipus "T" sense carril central d'espera per fer els girs a esquerra cap a la C-153. L'actuació comportarà la construcció de carrils d'espera, deceleració i acceleració per facilitar tots els moviments a la cruïlla, així com la configuració d'una rotonda excèntrica que permeti el canvi de sentit en direcció nord, cap a Roda de Ter.
- Millora de la intersecció de l'enllaç amb l'eix Transversal: la intersecció correspon a la sortida de la C-25, que dóna accés a la C-153 a Roda de Ter, el polígon industrial i Vic est. La millora comprèn la construcció d'una rotonda excèntrica a l'actual illeta que connecta la C-153 amb la C-25 per tal de facilitar el canvi de sentit als vehicles que vénen de la C-153 en sentit Vic i volen dirigir-se cap a Roda de Ter.
Igualment, s'estudiaran millores a altres accessos existents a la mateixa C-153 en el tram situat entre la rotonda de Vic i l'enllaç amb l'eix Transversal. Es preveu que el projecte estigui redactat durant el segon semestre de l'any vinent, per tal de programar les obres, que comportaran una inversió de 0,82 MEUR.
Millora de la B-431 entre Prats de Lluçanès i Avinyó
Avui s'ha adjudicat la redacció del projecte constructiu del condicionament de la carretera B-431 en el tram comprès entre Prats de Lluçanès i Avinyó, per 437.500 euros. Aquesta actuació té com a objectiu millorar tant la fluïdesa i la seguretat del trànsit com l'accés cap a l'eix Transversal.
L'actuació que ara s'impulsa abasta un tram de 20,7 quilòmetres de la B-431, en concret, des de l'inici del nucli urbà d'Avinyó fins al nucli urbà de Prats de Lluçanès. Les obres consistiran principalment en el reforçament del ferm de la carretera al llarg d'aquest tram.
La nova carretera tindrà 8 metres d'amplada, amb dos carrils de 3,5 metres i dos vorals de 0,5 metres. Actualment, l'amplada de la carretera varia entre els 5 i els 6 metres. Els encreuaments viaris es resoldran amb interseccions a nivell. Dins del projecte s'estudiarà el possible condicionament de les travesseres de Prats de Lluçanès, Sant Feliu Sasserra i Avinyó. També s'estudiarà la millora de les cruïlles amb altres carreteres, especialment la redefinició de la prioritat amb la BP-4313 a Avinyó. A més, s'estudiarà el tractament dels sobreamples en els revolts de petit radi. La redacció del projecte constructiu s'ha adjudicat amb un termini de 8 mesos. Un cop quedi enllestit i s'aprovi tècnicament per part del DPTOP, els següents passos en la tramitació seran la licitació i l'adjudicació de les obres, que comportaran una inversió de 17,5 MEUR.
1