Des del passat 21 d'octubre, la xifra diària de passatgers ha passat dels 23.300 als més de 35.000 usuaris a les rutes reforçades. El DPTOP ha reforçat l'oferta de transport col·lectiu per carretera amb 10.070 places diàries i ha incrementat el servei un 400% al Garraf i un 25% a Tarragona. El Govern mantindrà el reforç i dispositiu alternatiu per carretera fins el total restabliment del servei de Rodalies.

Els serveis de transport col·lectiu per carretera reforçats per la Generalitat en el marc del dispositiu especial del Pla Alternatiu de Transport han registrat, des del passat 21 d'octubre, un increment de més de 5.800 usuaris diaris. Concretament, l'increment de viatgers de les línies d'autocar d'accés a Barcelona ha estat d'un 82% al Garraf, d'un 22% a Igualada, d'un 27% a Vilafranca, d'un 9% a Sant Sadurní d'Anoia, d'un 2,5% a Pallejà, d'un 37,4% a Reus, d'un 333% a Tarragona, d'un 8,9 a Lleida.

Per tal de minimitzar les afectacions als usuaris de les línies C2 i C10 interrompudes de rodalies de Renfe i de la línia Llobregat-Anoia d'FGC, el DPTOP ha augmentat l'oferta del transport col·lectiu per carretera amb 10.070 places més cada dia, més d'un 75% de les quals al corredor del Garraf.

Fins que no es restableixi completament el servei ferroviari, es mantindran els reforços actuals per carretera d'acord amb les necessitats de mobilitat existent.

Més places pels usuaris

El passat 21 d'octubre es va posar en marxa un dispositiu especial per tal de reforçar els serveis de transport col·lectiu per carretera, en el marc del Pla Alternatiu de Transport, per facilitar els moviments dels usuaris de les línies interrompudes de rodalies C2 i C10 de Renfe i de la línia Llobregat-Anoia d'FGC.

En aquest context, el DPTOP ha reforçat amb 10.070 noves places l'oferta de les diferents línies regulars d'autobús de titularitat de la Generalitat a les comarques del Garraf, l'Anoia, l'Alt Penedès, el Baix Llobregat, el Baix Camp, el Segrià i el Tarragonès. Concretament, ha augmentat un 400% l'oferta diària de places a Vilanova i Sitges, un 10% a Igualada, un 21,8% a Vilafranca, un 50% a Sant Sadurní, un 13,7% a Pallejà, un 21,4% a Reus, un 25% a Tarragona, i un 25% a Lleida, segons la demanda detectada en cada un dels corredors.

Aquest increment de l'oferta, que es va adaptant progressivament segons les necessitats de mobilitat, ha permès registrar diàriament un augment global de 5.802 nous viatgers, passant dels 29.339 passatgers habituals dels serveis regulars, als 35.028 passatgers actuals cada dia en les rutes reforçades.

Vilanova-Sitges-Barcelona                                               3.286 nous viatgers

La Generalitat ha augmentat un 400% l'oferta diària de serveis de transport per carretera al corredor del Garraf, amb un total de 7.810 places noves cada dia, per tal de minimitzar les afectacions als usuaris de les línies C2 i C10 interrompudes de rodalies de Renfe.

Així, s'han reforçat el nombre d'expedicions i vehicles a les rutes dels serveis regulars existents, gestionades per l'empresa Cintoi Bus, i s'han habilitat, a més, noves línies directes per connectar Barcelona amb Vilanova i Sitges. En sentit Barcelona, s'han habilitat 36 expedicions d'anada i tornada de reforç en l'itinerari habitual, el que suposa unes 1.980 places addicionals diàries.

A més, s'han habilitat enllaços directes des de Vilanova i Barcelona, amb dos vehicles addicionals que cobreixen la ruta entre ambdues ciutats, amb un total de 2.915 noves places al dia.

Igualment, des de dilluns 12 de novembre, dos vehicles addicionals reforcen les connexions entre Sitges i Barcelona, amb 36 noves expedicions, que suposa un total de 2.915 noves places al dia en aquesta ruta.

Aquest desplegament ha permès incrementar un 82% el nombre d'usuaris dels serveis de transport per carretera de titularitat de la Generalitat a la comarca del Garraf, amb un total de 3.286 nous viatgers de mitjana cada dia.

Igualada- Barcelona                                                            610 nous viatgers

D'altra banda, la Generalitat ha augmentat un 10% l'oferta de transport entre Igualada i Barcelona, amb un total de 350 places diàries més, per tal de facilitar la mobilitat dels usuaris en aquesta zona.

 

Així, el servei regular Barcelona-Igualada, operat per l'empresa La Hispano Igualadina, s'ha reforçat en hores punta, amb l'intensificació del servei a les 6.30 i a les 8.00 hores en direcció a Barcelona, i a les 18.30 en direcció Igualada.

Igualment, en el servei que enllaça Igualada i Barcelona per Capellades s'han habilitat vehicles amb més capacitat de l'habitual, de manera que l'oferta de places ha passat de 55 a 70 per vehicle. Això ha permès incrementar l'oferta diària amb 315 noves places.

Això ha permès un augment de viatgers del 22 % en aquest corredor des de l'inici del Pla Alternatiu de Transport, la qual cosa suposa un increment mig diari de 610 viatgers, que correspon a l'augment de l'oferta del serveis reforçats i a l'increment de passatgers en les expedicions ja existents.

Vilafranca-Barcelona                                                          385 nous viatgers

Pel que fa al servei d'autobús entre Vilafranca i Barcelona, la Generalitat ha incrementat l'oferta de transport per carretera amb 385 noves places al dia, la qual cosa suposa un augment del 21,8% respecte a l'oferta del servei habitual.

Així, s'ha reforçat la connexió entre Vilafranca i Barcelona amb un vehicle més amb 55 places en hores punta. Concretament, a les 7:00, a les 07:20 i a les 08:00, dins el servei regular gestionat per l'empresa La Hispano Igualadina. A més, s'han reforçat quatre expedicions de tornada, a les 16:00, 17:00, 18:15 i 20:30 hores, amb dos autocars de 55 places per expedició.

A més, els usuaris entre Vilafranca i Barcelona disposen dels reforços dels vehicles que cobreixen les línies entre Barcelona i Reus i entre Barcelona i Valls que també s'aturen a Vilafranca.

Tot plegat ha permès augmentar el nombre de viatgers d'aquesta ruta amb 385 persones més cada dia de mitjana, la qual cosa suposa un increment d'usuaris diari del 27%.

Sant Sadurní-Barcelona                                                        385 nous viatgers

Igualment, des de l'inici del dispositiu especial del Pla Alternatiu de Transport, s'ha reforçat el transport col·lectiu per carretera per connectar Sant Sadurní i Barcelona, amb 7 noves expedicions de reforç del servei regular, gestionat per l'empresa La Hispano Llacunense, 4 expedicions en direcció Barcelona i 3 en direcció a Sant Sadurní. Això ha suposat un increment diari de l'oferta del 50% respecte del servei habitual, amb un total de 385 places més, que corresponen a la demanda detectada en aquest corredor.

En aquest sentit, el nombre de viatgers del servei d'autobús de titularitat de la Generalitat entre aquestes dues ciutats ha augmentat 9% des de l'inici del dispositiu especial de transport, amb una mitjana de 385 passatgers nous transportats cada dia.

Pallejà-Barcelona                                                                   300 nous viatgers

Pel que fa al Baix Llobregat, la Generalitat ha augmentat un 13,7% l'oferta del servei de transport col·lectiu per carretera en la ruta per connectar Pallejà i Barcelona, oferint als usuaris un total de 220 seients més cada dia, a les expedicions de les 6.55 i les 7.50 hores en direcció a Barcelona i de les 18:30 i 19:30 hores en sentit Pallejà.

Aquest augment de l'oferta a la línia d'autobús entre Pallejà i Barcelona ha suposat un increment de viatgers del 2,5%, amb una mitjana diària de nous passatgers transportats de prop de 300.

Reus-Barcelona                                                                     101 nous viatgers

Per tal de minimitzar les molèsties als usuaris de la demarcació de Tarragona, la Generalitat ha reforçat també la línia per connectar Reus i Barcelona, gestionada per gestionat per l'empresa La Hispano Igualadina, amb dues expedicions d'anada a les 09:00 i les 14:00 hores en direcció a Barcelona i amb una expedició de reforç a la tornada en direcció a Reus a les 20.30 hores. Això ha permès incrementar l'oferta als usuaris amb 220 noves places diàries, el que suposa un augment de seients cada dia del 21,4% respecte del servei habitual.

Aquest reforçament en els serveis per carretera entre Reus i Barcelona ha comportat un increment de viatgers del 37,4%, la qual cosa suposa un augment diari de 101 passatgers de mitjana.

Tarragona-Barcelona                                                            350 nous viatgers

Per tal de donar resposta a la demanda d'usuaris, la Generalitat ha reforçat el servei d'autobús entre Tarragona i Barcelona, operat per Empresa Plana, amb 5 noves expedicions que se sumen a les 10 d'anada i 10 de tornada operades en el servei habitual. Això suposa un increment de l'oferta del 25%, amb 350 nous seients cada dia a disposició dels usuaris.

Així, aquest corredor ha triplicat el nombre d'usuaris, amb 350 nous passatgers de mitjana diaris, passant dels 150 habituals als 500 actuals, la qual cosa suposa un increment diari de viatgers d'un 333%.

Lleida- Barcelona                                                                  385 nous viatgers

Finalment, la Generalitat també ha reforçat el servei d'autobús entre Lleida i Barcelona gestionat per l'empresa Alsina Graells, amb dos vehicles a les sortides de les 14.15, 16.00, 16.45, 19.00 i  20.00 hores en direcció a Lleida, i altres 2 vehicles en direcció a Barcelona a les 17.00 i les 19.30 hores. Tot plegat, ha permès augmentar l'oferta amb 385 places noves, que suposa un increment de l'oferta del 25% respecte al servei habitual.

Aquest dispositiu especial ha permès augmentar un 8,9% el nombre d'usuaris diaris d'aquesta línia, que ha estat reforçada d'acord amb la demanda de mobilitat existent. Així, s'ha registrat un increment mitjà de 385 passatgers al dia.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 62