
La C-66, que pertany a la xarxa bàsica de carreteres, comunica la Costa Brava i la Garrotxa i actualment, està desdoblada entre els municipis de Sarrià de Ter i Banyoles. Per tal de completar l'itinerari Girona - Banyoles - Besalú com a autovia, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques té projectat el desdoblament del tram entre Banyoles i Besalú.
Així, el DPTOP va sotmetre inicialment a informació pública el projecte de desdoblament d'aquest tram. Com a resultat del procés, es va elaborar un projecte alternatiu per a un tram intermedi, entre Banyoles i Serinyà. Aquesta opció plantejava un nou traçat que permet evitar afectacions a edificis existents al terme de Serinyà i incorpora túnels més llargs, per tal de reduir l'impacte paisatgístic del desdoblament de la carretera.
Una vegada sotmès a exposició pública aquest nou traçat i analitzades les aportacions presentades, el DPTOP ha aprovat els estudis de tot el desdoblament entre Banyoles i Besalú. D'aquesta manera, a mitjan 2008 es podrà programar i licitar l'actuació, en el marc del segon Pla d'eixos viaris que desenvoluparà la Generalitat. Es preveu que les obres desdoblament de la carretera C-66 entre Banyoles i Besalú suposin una inversió de 172 MEUR.
13 quilòmetres de nova autovia
El desdoblament que ara s'aprova abasta una longitud de 13 quilòmetres. La via estarà formada per dues calçades, separades per una mitjana, de dos carrils de 3,5 metres d'amplada cadascun, vorals exteriors d'1,5 metres i interiors d'1 metre.
El traçat es pot dividir en tres trams:
Cornellà de Terri - Porqueres: En aquest tram, de 4,4 quilòmetres de longitud, el traçat de la C-66 permet fer una ampliació de la calçada actual. Es preveu la remodelació de tres enllaços:
- Dos enllaços a Cornellà de Terri: Es mantenen les tipologies actuals i s'adapten la longitud dels ramals; així mateix, es dissenya una via col·lectora que unirà tots dos enllaços. Aquests enllaços connecten la C-66 amb la C-150a i la GI-513 i permeten tots els moviments.
- Enllaç de Banyoles: És l'enllaç principal entre la C-66 i el nucli urbà i resol la intersecció amb la GIV-5132
Porqueres - Serinyà: Aquest tram, de 6,4 quilòmetres, comença poc abans del final de la variant de Banyoles i finalitzen al nord de la futura variant de Serinyà. El traçat preveu el desdoblament de la C-66 pel marge dret de la calçada actual al llarg d'uns quatre quilòmetres i després, al llarg de dos quilòmetres més, com a variant a l'altura de Serinyà, amb el traçat desplaçat cap a l'oest per tal de no afectar edificacions existents. Així mateix, inclou un túnel doble a Serinyà de 520 metres de longitud per a la calçada dreta i 450 metres per a l'esquerra, per tal de minimitzar l'impacte paisatgístic.
Aquest tram inclou tres enllaços:
- Banyoles nord: Aquest enllaç, que soluciona la intersecció amb la carretera GIP-5121, es millora amb la construcció de dues rotondes.
- Enllaç amb la C-150a, al nord del nucli urbà de Banyoles: Es remodela aquest enllaç amb la construcció de dos giratoris. Des d'aquest nus es projecta una via de servei que recull tots els camins interceptats per la nova autovia i finalitza a l'enllaç del nord de Serinyà.
- Enllaç nord de Serinyà: Aquest enllaç es projecta amb una rotonda a banda i banda del tronc principal.
Serinyà - Sant Ferriol (inici de la variant de Besalú): La complexitat del traçat de la C-66 en aquest tram, de 2,2 quilòmetres, impedeix aprofitar la calçada actual per a dur a terme el desdoblament. Per aquesta raó, el traçat discorre tot ell en variant i requereix l'execució d'un viaducte de 90 metres sobre el riu Ser per a cada calçada, a més d'un tram en túnel de 380 metres de longitud.
La carretera actual quedarà com a via de servei, recollint tota la xarxa de camins que actualment hi accedeixen. El desdoblament conclou a la connexió amb la variant de Besalú.