. Per reduir el 10-12% d'increment d'usuaris de la carretera cal millorar el temps de recorregut dels autobusos llançadora, actualment de 75 minuts.
. Amb el carril addicional es garanteixen els dos carrils de capacitat de la C-31 sud.
. 15.000 usuaris de Renfe es beneficien del 'carril bus Renfe'.
Davant la situació generada aquest matí als accessos sud a la ciutat de Barcelona el Servei Català de Trànsit (SCT) ha decidit fer algunes modificacions en les mesures preses per tal de garantir que els autobusos llançadora arribin al seu destí en un temps d'uns 50 minuts. Amb aquestes modificacions també es vol garantir que els usuaris habituals de la C-31 sud o l'Autovia de Castelldefels arribin amb un temps inferior del que han trigat avui.
El director del SCT, Josep Pérez Moya, ha assegurat aquesta tarda en roda de premsa que "el pitjor que pot passar al trànsit és que els usuaris de Renfe passin a la carretera" i tot seguit ha fet una crida perquè aquests usuaris "creguin en el tranport alternatiu amb autobusos llançadora, perquè sinó el trànsit per carretera serà crític".
El SCT ha buscat un punt d'equilibri per no penalitzar més els usuaris de Renfe ni penalitzar usuaris de la carretera. En aquest sentit, demà es mantindrà el carril addicional amb origen a la nova variant, passat Gavamar, fins Bellvitge. A més es mantindrà el 'carril bus Renfe' però la connexió es realitzarà més endavant (a l'enllaç de la B-204 amb la C-31 a Gavà). Una vegada més, aquestes mesures s'han consensuat amb els ajuntaments de Barcelona, Gavà i Viladecans, Rodalies Renfe, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques i Mossos d'Esquadra.
Josep Pérez Moya ha demanat a Renfe que garanteixi un fluxe continuat dels busos llançadora. Demà, a diferència d'avui, el 'carril bus Renfe' també podrà ser utilitzat per altres empreses de transport de viatgers que no tinguin parades en el recorregut de la C-31, així com pels taxis.
En relació a la situació produida aquest matí, el director del SCT ha afirmat que "ha estat un día molt difícil en quant al comportament de la xarxa viària catalana i especialment de la C-31 i la C-32", i ha reconegut que "algunes mesures presses no han funcionat com pensàvem". En aquest sentit, el carril addicional habilitat entre La Pava i Bellvitge no s'ha fet servir per tants usuaris com es preveïa i alguns busos llançadora s'han sortit de la ruta establerta, cosa que ha carregat altres vies.
Anàlisi de la situació d'aquest matí
Pel que fa a les retencions que s'han generat aquest matí, en el cas de la C-31 sud, o Autovia de Castelldefels, la retenció d'entre 5-7 km que es produeix molts matins ha arribat avui als 9-12 km; mentre que en el cas de la C-32 sud, o Autopista del Garraf, la retenció que sovint es produeix d'entre 5-6 km ha arribat als 11 km.
D'altra banda la mesura 'carril bus Renfe', que tenia com a objectiu donar prioritat de pas als autobusos llançadora, ha tingut una freqüència de pas de 7-8 minuts, enlloc de la prevista d'1-2 minuts.