• Joan Boada, secretari general del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació ha valorat molt positivament el simulacre, tot destacant la importància de la realització d'aquest tipus d'exercicis

 

  • Des del Departament  d'Interior  s'impulsarà la realització, de forma més regular, d'aquest tipus de simulacres

 

  • Fins a 250 persones han participat en el desenvolupament del simulacre que, organitzat per la Direcció General de Protecció Civil, s'ha realitzat al Complex Químic de Repsol YPF

 

  • Durant el simulacre, s'han activat les sirenes d'avís a la població dels municipis del Morell, la Pobla de Mafumet i Perafort

 

Aquest matí s'ha realitzat el simulacre d'activació del Pla d'Emergència Exterior del Sector Químic de Tarragona (Plaseqta) que, organitzat per la Direcció General de Protecció Civil, s'ha dut a terme a les instal·lacions del Complex Químic de Repsol YPF, i que ha afectat als municipis del Morell, Perafort i la Pobla de Mafumet. Així mateix, al Centre d'Emergències de Catalunya a Tarragona s'ha constituït el Comitè de Direcció del Plaseqta, per dirigir l'organització general de l'exercici.

 

Fins a 250 persones han participat activament en l'exercici: personal del Complex Químic Repsol YPF, dels Bombers de la Generalitat, Bombers dels Parcs Químics, Policies Locals, Mossos d'Esquadra, Guàrdia Civil, equips sanitaris del Servei d'Emergències Mèdiques, i tècnics de control ambiental, entre d'altres cossos d'emergència.

 

Un cop ha finalitzat el simulacre, i a l'Ajuntament del Morell, s'ha dut a terme una reunió de valoració de tots els organismes implicats, per tal d'avaluar els diferents aspectes relacionats amb el desenvolupament de l'exercici. Tots ells han coincidit en valorar-lo, globalment, de forma positiva, tot i que s'han detectat alguns aspectes a millorar.

 

En la roda de premsa posterior, Joan Boada, secretari general del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, ha valorat molt positivament el simulacre. També ha destacat que s'han assolit els objectius que s'havien establert, pel que fa a la resposta, ràpida i eficient, de tots els equips d'emergència involucrats en la resolució d'aquest tipus de sinistres, tant a l'interior com a l'exterior de la indústria.

 

Boada ha agraït la participació activa en el simulacre de tots els participants, els ciutadans, els municipis del Morell, Perafort i la Pobla de Mafumet, i el Complex Químic deRepsol YPF. També ha agraït la participació dels centres educatius dels municipis afectats que, en sentir les sirenes d'avís, han realitzat el confinament dels nens, així com també de les emissores de ràdio que, durant el desenvolupament de l'exercici, han ajudat en la difusió dels missatges d'autoprotecció a la població.

 

Finalment, Boada ha destacat la voluntat del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació d'impulsar la realització regular de simulacres com el d'avui, per tal que la població conegui, el màxim possible, els riscos i, específicament, el risc químic.

 

Pere Guinovart, alcalde del Morell, ha valorat també positivament el simulacre, tot destacant la tasca duta a terme pel voluntariat de Protecció Civil dels municipis afectats. Segons Guinovart, els tres municipis que han participat avui en l'exercici han sortit satisfets, i recolzen la realització d'altres simulacres.

 

 

Cerdanyola del Vallès, 28 de novembre de 2007 

hores

1  

Imatges

Fotografia del simulacre

Fotografia del simulacre 313