• El detingut ha reconegut que sabia que la nena estava a casa però que, tot i això, no va prendre cap precaució

  • El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó en considerar que va posar en perill la vida de la menor

Agents de la Policia de la Generalitat-Mossos d'Esquadra de la Unitat de Menors van detenir dissabte 3 de novembre Jordi LD, de 26 anys, nacionalitat espanyola i amb domicili a Barcelona, per un delicte de lesions imprudents a la seva filla de 2 anys. La nena va ingressar en coma a l'hospital de Sant Joan de Déu (Esplugues de Llobregat) després de beure èxtasi líquid d'una ampolla d'aigua del seu pare. El detingut, amb antecedents policials per un delicte d'incendi, un robatori amb força i un amb violència i intimidació, ha passat a disposició del Jutjat d'Instrucció número 1 d'Esplugues, el titular del qual va decretar el seu ingrés a la presó Model de Barcelona.

Els fets van tenir lloc el matí d'aquell mateix dissabte, a casa dels avis paterns. La nena va beure d'una ampolla amb èxtasi líquid que el seu pare havia deixat la nit abans damunt la taula del menjador. Pocs segons després, la criatura va començar a queixar-se d'un gran dolor a la boca i al coll i, de sobte, va perdre el coneixement. La seva mare i els seus avis, que estaven amb ella en el moment dels fets, la van portar a l'hospital on va ingressar en estat molt crític i va necessitar respiració artificial per no morir.

Poc després de l'ingrés hospitalari de la nena, la mare va lliurar als metges l'ampolla d'on havia begut la menor i els va explicar què havia passat. Immediatament, la doctora que va examinar la nena es va posar en contacte amb el seu pare, qui li va confirmar que, efectivament, el líquid que hi havia a l'interior de l'ampolla era èxtasi de la seva propietat. Després de rebre aquesta informació, l'home es va desplaçar fins al centre mèdic on agents de la Unitat de Menors el van detenir pels delictes de lesions imprudents, contra la salut pública i abandonament de família.

Després de la detenció els mossos van demanar al jutjat una ordre d'entrada al domicili on havien tingut lloc els fets, és a dir, a casa dels pares del detingut, davant de les sospites que hi pogués haver més substàncies estupefaents. Els mossos també van escorcollar els voltants de l'edifici, ja que havien rebut un avís d'un testimoni segons el qual el detingut acabava de sortir de casa carregat amb diverses bosses. Com a resultat d'aquesta inspecció, els agents van trobar una bossa amb 279 grams d'una substància en pols de color blanc, que va resultar ser una substància per 'tallar' la cocaïna, i una altra amb una arma de foc curta simulada.

Cal destacar que la nena no viu amb el pare, ja que aquest va renunciar a fer-se'n càrrec des del seu naixement. Tot i això, la menor el veu sovint, ja que passa alguns caps de setmana a casa dels avis paterns, on viu el detingut. La menor va estar dos dies en coma a l'hospital i va estar ingressada a la Unitat de Cures Intensives fins ara fa tot just una setmana, és a dir, fins dimarts 6 de novembre. Actualment, la nena s'ha recuperat favorablement i ja ha estat donada d'alta.