El Departament de Governació, com a ens públic encarregat, per mitjà de la Secretaria d'Acció Ciutadana, de les polítiques de voluntariat, comunitàries i cíviques, va organitzar ahir una trobada amb 20 empreses catalanes per presentar el Pla nacional de l'associacionisme i el voluntariat (PNAV) i integrar les iniciatives del món del voluntariat corporatiu en la llista de les seves accions.
El PNAV és el full de ruta del món de l'associacionisme i el voluntariat català que ha de permetre el seu creixement i avenç durant el propers 4 anys.
Amb aquest objectiu, al llarg de la reunió es va parlar de les línies estratègiques i els objectius del PNAV per tal de facilitar l'elaboració de mesures per part d'aquestes empreses i, si és possible, la creació d'un grup de treball estable i continu d'ara endavant.
La convocatòria del sector empresarial es va fer a partir de 4 criteris: 1) que aquestes empreses siguin catalanes o tinguin seu a Catalunya; 2) que les empreses tinguin una implantació en el territori; 3) que aquestes empreses despleguin projectes de voluntariat en un sentit ampli o que tinguin la intenció de posar-los en marxa, i 4) que representin diferents sensibilitats i nivells de productivitat: gran, mitjana i petita empresa.
En la trobada hi va col·laborar l'entitat Valores y Marketing, experta en el foment i l'establiment de línies de col·laboració de les empreses amb les entitats sense afany de lucre. Aquesta entitat gestiona el portal de xarxanet.org "Tercer sector i empresa".