. S'hi distribuïran 500.000 clacs per centres d'atenció primària, escoles bressol, serveis territorials, esplais, policies locals i Mossos d'Esquadra.
. La campanya compta amb un espot que es podrà veure a la televisió i al cinema, així com un anunci a revistes infantils.
El Servei Català de Trànsit (SCT) torna a posar en marxa la campanya "Clac i Rum" a partir de dilluns, 19 de novembre. L'objectiu és fomentar l'ús dels sistemes de retenció infantil (SRI), obligatoris tant per a nens com per a les persones amb una alçada inferior als 135 cm.
El protagonista de la campanya és, un cop més, el Cintunino Clac, un petit gadget que ajudarà els més petits a cordar el cinturó als seus ninots i, de pas, conscienciar-los sobre la importància d'utilitzar aquest tipus de sistemes.
Per tal d'arribar al major nombre de nens possible, el SCT ha iniciat la distribució de 500.000 Clacs per diversos canals. D'aquesta manera, el SCT farà arribar Clacs a centres d'assistència primària, escoles bressol, policies locals, Mossos d'Esquadra i esplais. El nino va acompanyat d'un llibret que explica com funciona i dóna consells sobre l'ús dels SRI.
La campanya, que finalitzarà el 9 de desembre, també tindrà presència a la televisió, el cinema i les revistes infantils d'àmbit nacional i local.
Iniciatives com aquesta són necessàries si es té en compte que les lesions causades pels accidents de trànsit representen un greu problema social i de salut pública, i suposen una de les principals causes de mort entre els infants i els adults joves. Entre les estratègies més efectives per reduir la mortalitat i la morbiditat per lesions dels ocupants dels vehicles accidentats, destaca la utilització de sistemes de retenció apropiats en tots els desplaçaments.
En el cas dels infants, el cinturó de seguretat convencional no és un element de seguretat prou efectiu, i l'ús dels SRI encara no s'ha generalitzat totalment entre les famílies de Catalunya. Les dades de què disposa el SCT posen de manifest que, per exemple, el 57,14% dels menors de 12 anys morts en accident de trànsit entre el 2002 i el 2006 no portaven cap d'aquests dispositius, i l'Enquesta de Salut de Catalunya mostra que el seu ús és insuficient, especialment en els recorreguts urbans.