. Cursos per a millorar les habilitats dels conductors de motocicleta, així com modificar o canviar les biondes de la xarxa viària catalana, són altres de les mesures que es duran a terme.

El conseller d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Saura, ha assegurat aquest matí que "tothom ha d'actuar per reduir la sinistralitat viària". Saura ha inaugurat la segona Jornada de les Víctimes, que organitza el Servei Català de Trànsit i enguany se centra en els accidents de motocicleta. El conseller ha declarat que, malgrat que la sensibilitat envers els accidents està creixent, no s'ha de baixar la guàrdia i la lluita contra la sinistralitat continua. Saura ha afirmat que "des del govern català, estem decidits a que aquest sigui un dels grans objectius i que el procés es faci amb tothom, també amb els afectats."

Durant la seva intervenció, el conseller ha donat alguns dels resultats de l'estudi de sinistralitat de les motocicletes endegat pel govern català després de comprovar que els accidents dels vehicles de dues rodes han augmentat un 100% aquest any.

Segons l'estudi, un total de 68 motoristes han mort a les carreteres catalanes entre els mesos de gener i setembre d'aquest any, un 33% mes que el total registrat durant el 2006 (51 morts) i el doble dels que es van produir en el mateix període de l'any passat (34 morts). Bona part d'aquests sinistres van passar durant el període estival (entre maig i setembre), que va concentrar 48 sinistres mortals, un 130% més que l'any passat (21 morts).

A banda de l'estudi també s'ha constituït el Grup de Treball de Motocicletes, que organitzarà la seva feina en quatre àrees: educació i formació, comunicació i campanyes, normativa i vehicle, i infraestructures i elements de protecció passiva a la carretera.

Segons ha explicat el conseller, entre les línies d'actuació que estudia el govern amb el sector de la motocicleta destaquen l'accés gradual al permís de conduir i la incorporació de proves pràctiques reals per accedir a qualsevol motocicleta i per obtenir la llicència de ciclomotor; el foment de cursos pràctics de conducció segura en circuit; ampliar l'educació viària a adolescents centrada en la conducció de ciclomotor; i promoure l'establiment de precintes segurs als vehicles per garantir el compliment de la limitació de potència per a nous conductors. En aquest sentit, el Director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, ha afegit que "hem detectat que algunes de les motocicletes sinistrades estaven alterades, ja que algunes persones saben com desprecintar-les i no prioritzen la seguretat."

El director del SCT també ha recordat la importància de la convivència a la carretera entre motocicletes i turismes, ja que "els conductors de turismes moltes vegades fan maniobres que posen en perill els motoristes, i els motoristes han de recordar també que a la carretera hem de conviure tots." Tot i això, el 43% dels accidents de motocicleta registrats enguany són en solitari. Pérez Moya ha posat de manifest que en un accident de trànsit no s'han de buscar culpables, sinó trobar solucions.

El conseller Joan Saura també ha anunciat que s'està elaborant un segon estudi més detallat sobre l'accidentalitat dels motoristes que es presentarà en els propers mesos sobre la casuística inicial d'aquests accidents.