. El conseller Saura ha volgut destacar la importància de l'educació dels més joves perquè en un futur siguin conductors responsables

. Els esquetxos de la família dels Súpers es començaran a emetre el 25 de febrer i el projecte ha tingut un cost de més de 215.000€

El conseller del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Saura, i el director de Televisió de Catalunya, Francesc Escribano, han signat aquest matí un conveni de col.laboració per difondre la cultura de la mobilitat segura entre els nens i els joves a través del Club Super3. En concret, el patrocini del Servei Català de Trànsit (SCT) consistirà en la producció de deu esquetxos protagonitzats pels personatges del programa dels Súpers que aprendran a conduir sota els paràmetres de la mobilitat segura.

El conseller Saura ha fet especial èmfasi "en la importància de l'educació viària entre els joves i els infants. Som conscients que aquesta eina (en referència al canal juvenil de TVC) pot ser molt més eficaç que les campanyes dramàtiques. Així aquests joves i infants tindran incorporats per al futur elements de seguretat quan comencin a conduir".

El director de Televisió de Catalunya, Francesc Escribano, ha explicat el perquè d'aquest projecte: "La capacitat de convocatòria en un dels programes més diferencials del Club Super3 i la nostra voluntat de servei públic per fomentar i introduir elements de seguretat viària i mobilitat segura van fer que ens poséssim en contacte amb el SCT". El director de TVC ha considerat molt important la iniciativa engegada conjuntament per la televisió autonòmica i Trànsit, i ha volgut destacar que "és una nova manera d'arribar al públic infantil i juvenil".

El director del Club Super3, Gerard Hausmann, ha desgranat com es va gestar la idea: "El projecte parteix de les ganes que teníem d'estrenar el cotxe de la família del Súpers, uns dibuixos que van travessar la porta i es van fer humans, i per això vam contactar amb el SCT i ens vam entendre de seguida". Aquesta desena d'esquetxos, que seran tractats amb clau d'humor i clouran amb uns consells de mobilitat segura, estaran dirigits als nens però també a la resta de la família.

Els esquetxos protagonitzats per la família del Súpers estan en fase d'enregistrament i s'emetran del 25 de febrer al 20 d'abril. Paral.lelament a l'emissió dels esquetxos, es posaran en marxa altres accions dirigides a educar els nens i joves en seguretat vial a través de la web del Club Super3, com ara el concurs "Súper sobre rodes, un xat amb experts i una jornada d'educació viària. Aquest projecte tindrà un cost total de més de 215.000€.