• L'equipament policial té 4.715 metres quadrats i ha costat gairebé 6,4 milions d'euros.

 

  • L'ABP de Sabadell presta servei als municipis de Castellar del Vallès, Gallifa, Sant Llorenç Savall, Sant Quirze del Vallès i Sentmenat.

 

  • El conseller anuncia que properament Interior presentarà l'esborrany del projecte de Llei del Sistema de la Policia de Catalunya, que regula el model policial català basat en l'estreta col·laboració entre les policies locals i els Mossos d'Esquadra.

 

 

El conseller d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Saura, ha inaugurat avui la nova Comissaria dels Mossos d'Esquadra de Sabadell, seu d'Àrea Bàsica Policial, que ha costat gairebé 6,4 milions d'euros.

 

El conseller ha felicitat als mossos d'esquadra que des de fa un any estan desplegats a Sabadell i la comarca del Vallès Occidental per "l'esplèndida" feina que estan duent a terme i ha coincidit amb l'alcalde de Sabadell, Manel Bustos, en valorar de forma molt positiva el primer any de desplegament de la policia de la Generalitat-Mossos d'Esquadra en aquest territori.

 

Saura ha remarcat la bona col·laboració establerta entre els Mossos d'Esquadra i les diferents policies locals que "està fent que el servei policial sigui molt més eficaç" i ha recordat que l'1 de novembre del proper any la policia de la Generalitat acabarà el desplegament a tot el territori català.

 

"Amb l'arribada dels Mossos d'Esquadra tenim més dotació policial que mai i tenim uns cossos professionals, ben preparats i ben coordinats, que ofereixen un servei de proximitat. I crec que aquest país també se sent orgullós de la seva policia, una policia del segle XXI, propera, rigorosa i professional", ha subratllat el conseller.

 

Saura ha ressaltat que la feina de policia és "dura, delicada i perillosa" i ha recordat als agents que "treballeu per garantir el lliure exercici de drets i llibertats de tothom, que és la base d'una convivència pacífica i democràtica. I aquesta és una tasca admirable, que us honora, i que permet també rebre la millor recompensa que hi ha, l'estima dels ciutadans".

 

El conseller ha recordat que "la seguretat és una prioritat del govern català" i ha qualificat el cos dels Mossos d'Esquadra com "un cos jove, professional, modern i innovador, que té un dels trets característics i com a un dels seus objectius aconseguir la complicitat amb els ciutadans".

 

Saura també ha anunciat que "en les properes setmanes presentarem l'esborrany de la Llei del Sistema de la Policia de Catalunya, una llei que volem treballar amb els ajuntaments ja que definirà l'articulació competencial, funcional, en matèria d'informació i organitzativa del cos dels Mossos d'Esquadra i les policies locals, com a cossos policials de Catalunya".

 

 

 

La nova comissaria inaugurada avui, que està ubicada en un solar de 2.500 m2 al carrer Carretera de Prats de Lluçanès, té una superfície de 4.715 metres quadrats, ha suposat una inversió de 6.382.080,66 € i presta servei als municipis de Castellar del Vallès, Gallifa, Sant Llorenç Savall, Sant Quirze del Vallès i Sentmenat.

 

Es tracta d'un edifici singular de planta soterrani, planta baixa i planta pis que té el tancament exterior majoritari de xapa metàl·lica llisa tipus 'sandvitx' amb panells horitzontals dels colors oficials corporatius, vermell, blau i blanc.

 

A la planta baixa s'hi situen la majoria de dependències de l'ABP: les àrees d'atenció al públic, les oficines d'Atenció Ciutadana, les àrees de Seguretat Ciutadana i la zona d'Investigació Científica i la d'Agents d'Investigació.

 

A la planta primera hi ha els vestidors, la sala de instruccions i el menjador-descans dels mossos juntament amb les zones administratives i d'arxiu d'aquesta Àrea Bàsica Policial.

 

Al soterrani, hi ha una zona d'aparcament amb capacitat per a 44 cotxes, zona de persones detingudes i zona de magatzems.

 

 

L'edifici policial, que ha estat dissenyat per l'arquitecte Miquel Castany i Plana,  

                                                                                                                                                                       

A la inauguració han acompanyat al conseller l'alcalde de Sabadell, Manel Bustos, el secretari general del Departament, Joan Boada; el secretari de Seguretat, Joan Delort; el director general de la Policia, Rafael Olmos; els comissaris, DavidPiqué, coordinador Regional d'Àmbit Territorial, Joan Carles Molinero, cap de la Regió Policial Metropolitana Nord, Manel Castellví, cap de la Comissaria General Territorial, i d'altres comandaments dels Mossos d'Esquadra.

 

També han assistit, el president del Consell Comarcal del Vallès Occidental,  Antoni Rebolledo, i els alcaldes de Santa Perpètua de Mogoda, Manuel Ruíz, de Castellar del Vallès, Ignasi Giménez, de Sant Quirze del Vallès, Montserrat Mundi, de Palau Solità i Plegamans, Mercè Pla, de Sentmenat, Núria Colomé, de Sant Llorenç Savall, Ricard Torralba, i de Gallifa, Joan Tuny.

 

Igualment, han assistit Joan Manau, tinent d'alcalde de l'àrea de Serveis Centrals i regidor de Seguretat de l'ajuntament de Sabadell, Josep Miquel Duran, intendent cap de la Policia Municipal de Sabadell, Ricard Garrido, comissionat de Seguretat Ciutadana, i Jordi Roviralta, intendent de la Policia Municipal.

 

 

 

Per a més informació, podeu contactar amb el gabinet de comunicació del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació: 93 551  21 48