. Es posarà en funcionament un nou centre situat a l'entorn de

Barcelona i es potenciarà el que ja existeix a Reus

 

El Govern fa avui un pas més en el desplegament de la Llei del Centre

d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 a Catalunya, aprovada el juliol

passat. En aquest sentit, ha donat llum verd a la creació d'un programa per

impulsar, coordinar i dirigir la construcció d'aquest centre que estarà situat a

l'entorn de Barcelona, en un emplaçament pendent de decidir, i també

potenciarà el centre existent a Reus.

Aquest servei permetrà donar una resposta ràpida i coordinada a les peticions

urgents d'assistència dels ciutadans. A través d'un Centre de Coordinació

Operativa s'informarà de l'actuació dels diversos serveis en l'activació d'un pla

de protecció civil en una situació d'emergència.

Les obres del nou centre inclouen la implantació de nous sistemes tecnològics

i de comunicació, l'habilitació d'espais i la migració de les unitats actualment

ubicades a Cerdanyola del Vallès.

La creació del programa no implica la creació de nous llocs de treball atès que

es desenvoluparà amb personal que ja presta serveis en diferents àmbits del

Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació.

El programa tindrà una comissió directiva formada pel secretari general del

departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació; el director

general de Protecció Civil; el director de Serveis del departament d'Interior; la

directora general de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments; el director

general de la Policia; el director/a del Programa; dues persones en

representació del Departament de Salut; el director gerent del Centre de

Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat i una

persona en representació de l'Ajuntament de Barcelona.

El Consell de les Comunitats Europees va impulsar la creació d'un únic

número 112 de trucada d'emergència europeu, en les xarxes telefòniques dels

estats membres de la Unió Europea. Aquesta directiva estableix que els estats

membres de la Unió han de garantir l'assistència a qualsevol trucada

d'emergència de la ciutadania.

El 112 es va establir l'any 1997, com a número gratuït als ciutadans, amb

àmbit estatal, per facilitar el requeriment d'assistència en matèria d'urgència

sanitària, d'extinció d'incendis i salvaments i de seguretat ciutadana i la

possible necessitat de la seva coordinació davant un pla d'emergències de

protecció civil.

Per a més informació, podeu contactar amb el gabinet de comunicació del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació: 93 551  21 48