. Es posarà en funcionament un nou centre situat a l'entorn de
Barcelona i es potenciarà el que ja existeix a Reus
El Govern fa avui un pas més en el desplegament de la Llei del Centre
d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència
passat. En aquest sentit, ha donat llum verd a la creació d'un programa per
impulsar, coordinar i dirigir la construcció d'aquest centre que estarà situat a
l'entorn de Barcelona, en un emplaçament pendent de decidir, i també
potenciarà el centre existent a Reus.
Aquest servei permetrà donar una resposta ràpida i coordinada a les peticions
urgents d'assistència dels ciutadans. A través d'un Centre de Coordinació
Operativa s'informarà de l'actuació dels diversos serveis en l'activació d'un pla
de protecció civil en una situació d'emergència.
Les obres del nou centre inclouen la implantació de nous sistemes tecnològics
i de comunicació, l'habilitació d'espais i la migració de les unitats actualment
ubicades a Cerdanyola del Vallès.
La creació del programa no implica la creació de nous llocs de treball atès que
es desenvoluparà amb personal que ja presta serveis en diferents àmbits del
Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació.
El programa tindrà una comissió directiva formada pel secretari general del
departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació; el director
general de Protecció Civil; el director de Serveis del departament d'Interior; la
directora general de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments; el director
general de la Policia; el director/a del Programa; dues persones en
representació del Departament de Salut; el director gerent del Centre de
Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat i una
persona en representació de l'Ajuntament de Barcelona.
El Consell de les Comunitats Europees va impulsar la creació d'un únic
número 112 de trucada d'emergència europeu, en les xarxes telefòniques dels
estats membres de la Unió Europea. Aquesta directiva estableix que els estats
membres de la Unió han de garantir l'assistència a qualsevol trucada
d'emergència de la ciutadania.
El 112 es va establir l'any 1997, com a número gratuït als ciutadans, amb
àmbit estatal, per facilitar el requeriment d'assistència en matèria d'urgència
sanitària, d'extinció d'incendis i salvaments i de seguretat ciutadana i la
possible necessitat de la seva coordinació davant un pla d'emergències de
protecció civil.
Per a més informació, podeu contactar amb el gabinet de comunicació del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació: 93 551 21 48