La Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments informa que els Bombers de la Generalitat han rebut 89 avisos més per serveis relacionats amb l'episodi de vent d'avui entre les i les hores. D'aquesta manera, i fins a aquesta hora, des del matí, ja s'ha rebut un total de 289 avisos per aquest concepte.

 

Tots ells estan relacionats amb la caiguda o el despreniment de cables, pancartes, branques o arbres i elements estructurals de façanes. Cap persona no ha resultat ferida com a conseqüència d'aquests serveis. Tan sols en destaquen 3: a les hores, part d'un mur del carrer Salvadors 1, de l'Hospitalet de Llobregat, ha caigut al damunt de 4 vehicles que hi havia estacionats. A les hores, a la plaça de la Llibertat 4 de Reus, ha caigut una planxa d'envà pluvial de 10 metres quadrats i unes quantes més de la mateixa façana han quedat despenjades. Els Bombers, junt amb tècnics de la Brigada Municipal, han procedit a assegurar les planxes que corrien perill d'acabar caient. Finalment, i a les hores, un mur d'obra ha caigut a l'alçada del número 34 del carrer Francesc Moragues de Manresa.

 

La zona bàsicament afectada per l'episodi de vent és l'àrea metropolitana de Barcelona; especialment els dos Vallesos i el Baix Llobregat. A Girona només s'ha atès 1 sortida, a Lleida 5, a les comarques de Tarragona 23 i a les Terres de l'Ebre tan sols 3. La resta, totes en comarques barcelonines.

 

Cerdanyola del Vallès, 9 de desembre de 2007 

hores