"Res no és com és, sinó com es recorda" és el títol que resumeix amb precisió la mostra que Josep Ros Ribas presentarà a La vitrina del fotògraf del Palau Robert de Barcelona. L'exposició romandrà oberta al públic des del 13 de desembre fins al 27 de gener de 2008. La inauguració tindrà lloc dimecres dia 12 a les 19.30 hores, amb l'assistència del mateix Josep Ros Ribas i del director general de Difusió Corporativa, Jordi Fortuny.

Ros Ribas és un fotògraf que, al llarg de la seva trajectòria professional, s'ha especialitzat en l'àmbit de la fotografia d'escena. La proposta que fa en l'exposició del Palau Robert és mostrar "el teatre del carrer", és a dir, ensenyar com són les fotografies que la gent fa avui dia amb les càmeres domèstiques. "Vivim en plena era digital -explica Ros Ribas-, a conseqüència de la qual el món de la fotografia ha sofert un canvi radical". El laboratori tradicional de tota la vida ha desaparegut, la industria ha sofert una profunda transformació de tal manera que avui en dia "la gent ho fotografia tot", segons el fotògraf. Més enllà de la tasca com a fotògraf d'escena (professionalment ja coneguda), la vitrina de Ros Ribas posarà de manifest com actualment, la fotografia de caire més domèstic, "ens permet descobrir que hi ha molta vida en les persones, que la gent fa moltes coses, i sobretot que el que resta al capdavall són els records. Perquè les persones fotografien records".

En aquesta vitrina s'hi apleguen més de 1.000 fotografies de petit format realitzades amb una càmera digital d'us quotidià.

Ros Ribas és un fotògraf nascut a Barcelona especialitzat en la fotografia d'escena. Ha estat fundador del Teatre Lliure. Al llarg de la seva trajectòria professional ha treballat pel Teatre Lliure, el Centro Dramático Nacional, la Compañía Nacional de Teatro Clásico, el Teatro de la Abadía, així com pels directors Lluis Pascual, Patrice Chereau, Mario Gas, José Luis Gómez i Àlex Rigola, entre altres.