. El Govern ratifica que la mesura s'aplicarà l'1 de gener, però el període d'adaptació que havia de començar l'1 de novembre es posposa fins que se solucionin els problemes viaris derivats de la suspensió de Rodalies de RENFE

. Gran part de les vies on s'ha d'aplicar aquesta mesura estan situades al Baix Llobregat i no es considera oportú posar-la ara en marxa

El Govern ha decidit ajornar l'aplicació de mesura de la limitació a 80 km/h a les vies de l'àrea metropolitana de Barcelona fins que es solucionin els problemes viaris derivats de les incidències a la xarxa de Rodalies i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Moltes de les carreteres on s'ha d'aplicar aquesta mesura transcorren per la comarca del Baix Llobregat, i no es considera oportú engegar ara aquesta mesura.
Estava previst que aquest 1 de novembre comencés la campanya de sensibilització dels usuaris perquè s'anessin adaptant a la mesura de limitació de velocitat. S'ha decidit ajornar doncs l'inici d'aquesta campanya, i segons com evolucionin les incidències a la xarxa ferroviària es decidirà quan s'engega. Aquest endarreriment no afecta a la plena operativitat de la mesura de limitació de velocitat, que entrarà en vigor l'1 de gener de 2008.

Reducció de contaminació

La limitació a 80 km/h en les vies de l'àrea metropolitana de Barcelona és una mesura que s'aplicarà en el marc del Pla d'Actuació per la millora de la qualitat de l'aire, juntament amb d'altres iniciatives encaminades a reduir la contaminació atmosfèrica. Segons els estudis encarregats pel Govern, fets amb la metodologia proposada per la Unió Europea, la reducció de velocitat a les vies ràpides comportarà un descens de, com a mínim, un 17% dels òxids de nitrogen i d'un 7% de les partícules i, per tant, millorarà considerablement la qualitat de l'aire que respirem.