. Els Departaments de la Presidència i de Cultura i Mitjans de Comunicació han encarregat la recerca a un equip interuniversitari de la UAB i la UPF
. El treball aportarà dades fins ara inèdites sobre el comportament del mercat publicitari a Catalunya
Un equip d'investigadors de les universitats Autònoma de Barcelona i Pompeu Fabra elabora actualment un estudi promogut pel Govern de la Generalitat sobre el comportament del mercat publicitari de Catalunya. L'objectiu de la recerca és posar a disposició del sector i dels estudiosos un nivell d'informació equiparable al que es disposa sobre altres sectors de l'economia catalana.
Fins ara, diferents estudis han permès conèixer dades importants sobre el mercat publicitari a Catalunya, però no han resolt el dèficit històric de coneixement sobre el sector, especialment pel que fa a aspectes com el volum d'inversió, el seu pes en el finançament dels mitjans de comunicació o les "quotes de mercat" lingüístiques.
El Govern de la Generalitat, a través dels departaments de la Presidència i de Cultura i Mitjans de Comunicació, ha subscrit un conveni amb l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) i amb la Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra (UNICA-UPF) per a l'elaboració de l'estudi, basat en les dades disponibles sobre l'exercici 2006.
L'informe resultant oferirà una radiografia detallada i inèdita de la inversió publicitària a Catalunya, que completarà les dades aportades per l'informe anual de l'Associació Empresarial Catalana de Publicitat i l'informe bianual del mateix InCom-UAB, que es prendran com a punt de partida.
A banda de les dades d'inversió global i per tipus de mitjà (premsa diària, revistes, ràdio, televisió i Internet) i per àmbit geogràfic, l'estudi conjunt de la UAB i la UPF establirà diferents rànquings sectorials. També detallarà altres aspectes com la inversió publicitària de les administracions públiques, el volum de publicitat en llengua catalana i l'evolució dels preus mitjans de la publicitat a televisions, ràdios, premsa impresa i premsa digital.