Les obres de millora de la via que s'estan duent a terme a l'intercanviador de la Sagrera afectaran els propers dissabte i diumenge, 15 i 16 de setembre, el servei de l'L5 del metro en el tram entre Sagrada Família i Maragall. Durant aquest temps, un servei especial de bus cobrirà aquest trajecte amb l'horari habitual del metro.

Els treballs de millora de l’intercanviador de la Sagrera que s’hi estant duent a terme han permès triplicar l’espai per als usuaris i adaptar els accessos a persones amb mobilitat reduïda. Es preveu que l’intercanviador, amb una inversió total de 94,8 MEUR, sigui plenament operatiu a finals d’any.

Restriccions L5, 15 i 16 de setembre

Les obres a les vies de l’intercanviador de Sagrera afectaran aquest cap de setmana el servei de l’L5 del metro entre les estacions de Sagrada Família i Maragall. Així, el servei quedarà interromput en aquest tram, que compren les estacions d’Hospital de Sant Pau, Camp de l’Arpa, Sagrera i Congrés.

Un servei d’autobús també cobrirà el servei d’acord amb l’horari habitual del metro. Al coincidir amb el servei continuat dels caps de setmana, els autobusos funcionaran de manera ininterrompuda des de les 5 del matí de dissabte fins a la mitjanit del diumenge. El transbordament metro + bus especial + metro està garantit fins a les 23 hores de diumenge.

També hi ha l’opció de fer transbordament a l’L4, que connecta les estacions de Verdaguer i Maragall. Amb aquesta actuació, s’arriba al tram final de les obres d’adaptació i millora de l’intercanviador de Sagrera.

Després de les obres de millora d’aquests cap de setmana, només quedarà la fase final d’acabats d’arquitectura interior i execució d’instal·lacions (connexions, escales mecàniques, ascensors, etc). Es preveu que l’intercanviador podrà entrar en funcionament a ple rendiment a finals d’any.

Balanç d’obres

Les obres de l’intercanviador es van iniciar l’agost de 2004 per tal d’incrementar l’espai i millorar la mobilitat interior davant l’augment del flux d’usuaris. Així, aquesta obra ha inclòs l’ampliació dels vestíbuls i de l’intercanviador que ha passat de tenir una superfície d’uns 850 m2 a una de 2.900 m2.

El vestíbul de l’L1 de Garcilaso ha multiplicat el seu espai per quatre, passant de 260 m2 a 1.150 m2. El vestíbul de Felip II ha doblat la seva superfície fins arribar als 750 m2. L’actuació també ha inclòs la substitució de l’esquema d’andanes existents (una andana central i dues de laterals) per una única andana central més gran. Amb aquesta andana central, es guanya en superfície per als usuaris i es dóna servei als dos sentits de la circulació. Igualment, s’ha adaptat el conjunt del nou intercanviador a persones amb mobilitat reduïda.

Actualment, la correspondència entre l’L1 i l’L5 a l’estació de Sagrera ja és la més utilitzada de la xarxa de metro de Barcelona amb uns 36.000 viatgers diaris. El futur intercanviador permetrà la connexió entre aquestes línies i en un futur amb l’L9 i l’L4. Quan hi arribin aquestes dues línies de metro es preveu que serà utilitzat per uns 110.000 viatgers diaris.