012

Les trucades al 012 costaran un 50% menys de mitjana a partir de l'1 de gener

query_builder   30 desembre 2016 11:04

event_note Nota de premsa

Les trucades al 012 costaran un 50% menys de mitjana a partir de l'1 de gener

  • El telèfon d’atenció ciutadana de la Generalitat aplicarà una tarifa plana i totes les consultes telefòniques tindran un cost fix equivalent a una trucada nacional de 160 segons, independentment de la seva durada
  • La mesura recull les demandes ciutadanes i de diverses institucions cabdals del país, com el Síndic de Greuges
Els usuaris que facin una consulta al 012 veuran reduït un 50% de mitjana el cost de la seva trucada a partir de l’1 de gener de 2017. Les noves tarifes del telèfon d’atenció ciutadana de la Generalitat de Catalunya estableixen un cost fix equivalent al d’una trucada nacional de 160 segons, independentment del temps que duri. L’import variarà segons les tarifes que cada companyia apliqui en els seus contractes de servei per a una trucada de 160 segons.
 
També a partir de l’1 de gener, el telèfon 932 142 124 substituirà l’actual 902 400 012 per a les trucades que es facin des de fora de Catalunya.
 
Aquesta mesura, que ja es va anunciar en la compareixença del secretari de Difusió i Atenció Ciutadana i el director general d’Atenció Ciutadana a la Comissió d'Afers Institucionals del Parlament de Catalunya de 16 de novembre passat, recull les demandes que formulava la ciutadania així com diverses institucions cabdals del país, com el Síndic de Greuges.
 
El 012 és el servei telefònic d’informació general administrativa adreçat a la ciutadania. Amb els anys s’ha anat transformant en una plataforma multicanal que gestiona l’atenció ciutadana amb una visió de futur, omnicanal, capaç d’integrar-hi qualsevol canal de comunicació i establir una xarxa de serveis d’atenció telefònica des d’un únic número de telèfon. Actualment el 012 ofereix atenció de més de 70 serveis especialitzats, per telèfon i també per missatgeria instantània, amb Telegram.
 
La integració de serveis, la modernització de la gestió, els protocols d'atenció, els plans de formació, l'automatització racional, l’especialització, la monitorització del sistema i la corresponsabilitat defineixen l’actual servei d'atenció del 012 de la Generalitat de Catalunya.
 
L’atenció i la gestió d’un gran nombre de serveis des d’un únic número de telèfon implica recursos tecnològics i professionals de primer nivell per poder prestar aquest servei amb garanties i oferint la màxima qualitat.  Mitjançant concurs públic, el servei el presta una empresa especialitzada que hi aporta la tecnologia i els recursos humans. El contracte té actualment un cost, a càrrec dels pressupostos de la Generalitat, de 3,3 milions d'euros anuals. Durant l’any 2016 s’han atès més d’un milió de consultes i l’índex de satisfacció dels usuaris és de 4,67 sobre 5.