MODA

Custo Barcelona, protagonista del tancament de la segona jornada de la passarel·la 080 Barcelona Fashion

El conseller Baiget inaugurarà demà oficialment la mostra en la qual hi participen més d'una trentena de dissenyadors i de firmes

query_builder   31 gener 2017 20:20

event_note Nota de premsa

MODA

Custo Barcelona, protagonista del tancament de la segona jornada de la passarel·la 080 Barcelona Fashion

El conseller Baiget inaugurarà demà oficialment la mostra en la qual hi participen més d'una trentena de dissenyadors i de firmes

                          
·      El dissenyador Oscarleon ha obert aquesta tarda la passarel·la amb la col·lecció “I close my eyes, and I feel you…”, que ha donat pas al creador Josep Abril, amb la proposta “Eyes FW#17/18N40”, per a la tardor-hivern 2017/18. Ha pres el relleu Míriam Ponsa, que ha posat sobre la passarel·la la col·lecció “La ruta dels Balcans”. Aquest vespre, Custo Barcelona posarà el punt i final a la jornada amb la col·lecció “Way More”, per aquesta primavera-estiu, i un kick off de les propostes que presentarà a Nova York.
 
·      Demà al matí, (11h) els debutants Pilar del Campo i Anel Yaos seran els encarregats d’obrir la tercera jornada de la passarel·la. A les 12:30h prendran el relleu els dissenyadors Pablo Erroz i Krizia Robustella, i la firma Escorpion (14h). A la tarda, desfilaran la firma Antonio Miro (16h), VM La Sibèria (17:30h) i el dissenyador convidat ZE Garcia serà l’encarregat de posar punt i final a la jornada (19h).
 
·      Dins el programa d’activitats paral·leles, demà el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, inaugurarà oficialment la 3a edició del 080 Fashion Showroom, l’espai professional de venda i exposició impulsat en col·laboració amb MODACC, que s’emmarca en el certamen amb l’objectiu de fomentar els contactes comercials entre marques catalanes de tèxtil-moda i els compradors internacionals de la missió empresarial inversa que visita aquests dies la passarel·la. (13:15h-Espai Altell del TNC). D’altra banda, a les 20h tindrà lloc la inauguració de la H&M Flagship Barcelona, la megabotiga de la firma de moda que ha volgut sumar-se a les activitats del 080

Custo Barcelona serà el protagonista del tancament de la segona jornada de la passarel·la 080 Barcelona Fashion, que se celebra al llarg d’aquesta setmana, al Teatre Nacional de Catalunya (TNC). La firma presenta per primera vegada a Europa, la seva col·lecció més maximalista per a la temporada SS17, “Way More”. Amb la filosofia more is more com a bandera, ‘més’ és la clau i la resposta a totes les preguntes: peces més treballades, cosides completament a mà, més riquesa en els materials, més creativitat i una silueta més poderosa i intensa. A banda, la firma oferirà un kick off de les propostes que presentarà a la passarel·la de Nova YorK.
 
Aquesta tarda, Oscarleon ha obert la passarel·la amb la col·lecció “I close my eyes, and I feel you…”, les seves propostes per a la tardor/hivern 2017/18. Novament, Oscarleon torna a presentar una proposta transgressora que commou i convida  a la reflexió, pensada per a dona atrevida i enèrgica, amb peces que combinen teixits que aporten textures experimentals. Segons el mateix dissenyador, és una col·lecció basada en sensacions, sentiments i records. Per aquesta col·lecció, el creador ha comptat amb la col·laboració d’Opticalia Florit, amb la seva col·lecció d’ulleres de sol The Look, i de la marca de sabatilles Victoria, que han completat els estilismes presentats. Els colors de la col·lecció són el negre, el blanc i tota gamma de grisos, que aplica a pantalons i camises.
 
També ha desfilat aquesta tarda el dissenyador Josep Abril, amb la col·lecció “Eyes FW#17/18N40”. Segons paraules del dissenyador, aquesta col·lecció s'ha construït ajuntant dos teixits absolutament diferents: mate i brillant, gruixut i prim, negre amb porpra o gris amb blau... Abril ha "investigat" amb formes estranyes nascudes de fondre camises amb jerseis, i jaquetes amb pantalons o faldilles. En paraules d'Abril, "tanquem els ulls, reflexionem, pensem, sentim... Potser hauríem de fer el mateix amb nosaltres, amb la nostra cultura, amb la nostra esperança". En la posada en escena, el dissenyador ha tornat apostar per la música en directe, amb la col·laboració de Xumo Nunjo, en el concepte musical, i de Martín Meléndez Torres i Sam Sussoh en la interpretació.
 
Així mateix, la dissenyadora Míriam Ponsa ha posat sobre la passarel·la la col·lecció “La ruta dels Balcans” , la seva proposta per a la tardor-hivern 2017/18. En aquesta ocasió, la font d’inspiració de Ponsa és la zona dels Balcans, que sota el paraigua d’una gran diversitat de cultures, ètnies i religions, aixopluga una gran quantitat de manifestacions, conflictes i enfrontaments. La col·lecció vol retre homenatge a tots aquests pobles i a la seva gent, que viuen d’una forma modesta, esperant —fins ara— un futur millor que s’ha transformat radicalment amb l’arribada de l’onada migratòria.
 
La indumentària tradicional dels Balcans inspira les formes oversize, arrodonides. El patronatge neix de les capes sobreposades i la llibertat de moviment, formant peces àmplies, que no cenyeixen el cos. L’aplicació de la  cinteria i la passamaneria tenen forta presència en aquesta col·lecció, així com la intensa investigació en la tècnica d’enfeltrar llana i seda. La llana és una matèria molt present en la col·lecció, i es treballa també teixint-la amb teler manual, i es combina amb llana metxa formant composicions artístiques. Les gorres de llana enfeltrada s’inspiren en els tradicionals capells masculins albanesos. Els teixits majoritàriament són naturals, de cotó, de llana i de seda. Predominen el negre i tonalitats de gris. En aquesta edició, Ponsa ha treballat amb Nunua, un projecte d'economia social i solidària vinculat a l'associació Maresmon, que mitjançant el treball amb el feltre artesà insereix socialment dones en situació d'especial vulnerabilitat.
 
Fora de la passarel·la, i en el marc del 080, la plataforma online de decoració Westwing ha presentat “La casa millor vestida”, diferents espais del TNC s’han reconvertit en un aparador de les noves tendències en decoració. La seva directora creativa, Sílvia Arenas, explica que Westwing és “es una revista de decoració, on es pot comprar el que veus”. També ha assenyalat que “la moda i la decoració són mons que es retroalimenten, la moda es fixa en ella per crear, i la decoració mira la moda per saber que es porta”.


Calendari 080-Dimecres, 1 de febrer 2017

Demà al matí, (11h) els debutants Pilar del Campo i Anel Yaos seran els encarregats d’obrir la tercera jornada de la passarel·la. A les 12:30h prendran el relleu els dissenyadors Pablo Erroz i Krizia Robustella, i la firma Escorpion (14h). A la tarda, desfilaran la firma Antonio Miro (16h), VM La Sibèria (17:30h) i el dissenyador convidat ZE Garcia serà l’encarregat de posar punt i final a la jornada.
 
Fora de la passarel·la i dins programa d’activitats paral·leles demà el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, acompanyat del president del Clúster Català de la Moda (MODACC) inaugurarà oficialment la 3a edició del 080 Fashion Showroom, l’espai professional de venda i exposició que s’emmarca en el certamen amb l’objectiu de fomentar els contactes comercials entre marques catalanes de tèxtil-moda i els compradors internacionals de la missió empresarial inversa que visita aquests dies la passarel·la. (13:15h a l’espai Altell del TNC). D’altra banda, al vespre tindrà lloc la inauguració de la H&M Flagship Barcelona, la megabotiga de la firma de moda que ha volgut sumar-se a les activitats del 080.  
 
 
DESFILADES    (Sala Tallers TNC)
 
11:00h            PILAR DEL CAMPO // ANEL YAOS
12:30h            PABLO ERROZ // KRIZIA ROBUSTELLA
14:00h            ESCORPION
 
16:00h            ANTONIO MIRO
17:30h            VM LA SIBÈRIA
19:00h            ZE GARCIA
 
 
ACTIVITATS PARAL·LELES
 
13:15h                        Signatura conveni Generalitat-clúster MODACC-080 Fashion Showroom (Altell TNC)
20:00h                        Inauguració Flagship Store H&M (Pg. De Gràcia, 11)
 
 
Patrocinadors i sponsors de la 19a edició del 080 Barcelona Fashion
 
El certamen torna a comptar amb el suport de firmes i marques com a sponsors i col·laboradors. A més de Moritz, que reitera el suport i compromís amb el certamen i amb la moda com sponsor principal, el 080 Barcelona Fashion compta amb 9 patrocinadors-sponsors, i amb 5 firmes col·laboradores. A banda de Moritz, també són patrocinadors Redken (perruqueria oficial), La Roca Village, Movistar, Fever-Tree, Westwing (decoració oficial), Gramona (vi i cava oficial), MVips (cotxes i transfer oficial),  Rowenta (planxat oficial-vestuari-haircare), i OI Realtor &OI Magazine. Són firmes col•laboradores MAC Cosmetics (maquillatge oficial), CND Beauty (manicura oficial), Bijou Brigitte (complements), Solan de Cabras (aigua oficial) i BCN Brand  (uniformes).
 
 
Més info al web: www.080barcelonafashion.cat
 
I a les xarxes
 
 
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
 
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
 
A Twitter:  @empresacat
A Facebook: @empresacat
Al canal de Youtube: Empresacat
 
 

7  

Imatges

Desfilada d'Oscarleon

Desfilada d'Oscarleon 7226

Desfilada d'Oscarleon

Desfilada d'Oscarleon 6357

Desfilada Josep Abril

Desfilada Josep Abril 2847

Desfilada Josep Abril 2

Desfilada Josep Abril 2 4441

Imatge de la presentació de Westwing

Imatge de la presentació de Westwing 1451

Desfilada Miriam Ponsa

Desfilada Miriam Ponsa 3354

Desfilada Miriam Ponsa 2

Desfilada Miriam Ponsa 2 3680