MODA

La Generalitat atorga el Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció al dissenyador Oscarleon i a la firma Antonio Miro i el Premi 080 al Disseny Emergent al debutant Daniel Rosa

La consellera Borràs ha lliurat els premis de la passarel·la per la qual hi han passat 25.000 persones

query_builder   3 febrer 2017 16:33

event_note Nota de premsa

MODA

La Generalitat atorga el Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció al dissenyador Oscarleon i a la firma Antonio Miro i el Premi 080 al Disseny Emergent al debutant Daniel Rosa

La consellera Borràs ha lliurat els premis de la passarel·la per la qual hi han passat 25.000 persones

Imatge premiats
Foto de grup premiats
 
·      La consellera de Governció, Meritxell Borràs, ha lliurat els guardons de la 19a edició de la 080 Barcelona Fashion. La proposta de ““I close my eyes, and I feel you…”,” del dissenyador Oscarleon, i “Orígens”, de la firma Antonio Miro han estat reconegudes amb el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció, mentre que el dissenyador Daniel Rosa, amb la col·lecció “Isolation” s’ha endut el Premi Nacional al Disseny Emergent  080 by Desigual d’edició de la passarel·la
 
·      Prop de 25.000 persones han passat aquests dies pel certamen. Pel que fa a mitjans, el 080 Barcelona Fashion prop de 650 professionals de la comunicació han seguit la passarel·la, dels quals prop del 20% són internacionals. En el vessant comercial, el 080 Barcelona Fashion Showroom s’han tancat amb comandes en ferm de compradors d’Estats Untats i acords de distribució.
 
 
El dissenyador Oscarleon, amb “I close my eyes, and I feel you…”, i la firma Antonio Miro, amb “Orígens”, han estat reconegudes, ex aequo, amb el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció 080 d’aquesta edició de la passarel·la. De la seva banda, el debutant Daniel Rosa, amb la col·lecció “Isolation” s’ha endut el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent 080 by Desigual de la 19a edició de la passarel·la. La consellera de Governació, Meritxell Borràs, acompanyada del director del 080 Barcelona Fashion, Miquel Rodríguez, ha presidit aquest migdia l’acte de lliurament dels guardons de la present edició, on també s’ha premiat la firma Escorpion amb el Premi Modacc a les Marques Exportadores, per la col·lecció “Heritage”.
 
En el marc de l’acte, que s’ha fet sobre la passarel·la, a la Sala Tallers del TNC,  la consellera de Governació, Meritxell Borràs, ha volgut destacar l’emplaçament d’aquesta edició del 080 “un escenari perfecte per oferir la nostra moda al món”. Així mateix, Borràs ha recordat “la importància de la moda catalana, que al llarg de la història ha donat molt bon resultats tant econòmics com creatius”.
 
El guanyador del Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció d’aquesta edició, Oscarleon, ha agraït “aquest reconeixement a la meva feina de tot aquest temps”, i ha afegit que amb les seves col·leccions sempre “vull representar una dona amb actitud”. De la seva banda, el dissenyador de la firma Antonio Miro, Albert Vilagrasa, ha agraït el premi a l’organització i la confiança de la firma”. Sobre la col·lecció premiada ha reconegut que “he volgut afegir un punt de sofisticació” al segell Antonio Miro.
 
El guanyador al Premi Nacional 080 al Disseny Emergent, Daniel Rosa, ha reconegut emocionat estar “molt content” , ha agraït la confiança i s’ha confessat “amb més ganes de tirar endavant amb la firma”. Aquest premi ha estat lliurat pel director de Comunicació i Màrqueting de Desigual, Borja Castresana.
 
Al seu torn, han recollit el Premi Modacc a la Millor Col·lecció de Marques Exportadores  Sybille Horaist i Juanma Granero, que ha reconegut estar “molt content” i ha volgut agrair la confiança depositada per la firma. Aquesta distinció ha estat lliurada pel president del clúster MODACC, Francesc Maristany.
 
El Premi Nacional al Disseny Emergent està dotat amb 15.000 i compta amb el patrocini de la firma Desigual. El guanyador presentarà la seva propera col•lecció en la següent edició del 080. Així mateix, una mostra de la col•lecció guanyadora formarà part del fons del Museu Tèxtil i de la Indumentària de Catalunya. De la seva banda, el Premi Nacional a la Millor Col·lecció consisteix en la participació directa a l’edició d’estiu de 2017 del 080 Barcelona Fashion, de forma gratuïta. Al seu torn, el Premi 080 Modacc per a marques exportadores, consisteix també en la participació directa a la propera edició de la passarel·la, un premi valorat en 10.000 euros en serveis d’assessorament a càrrec del Clúster, i en una obra d’art exclusiva.
 
La firma Antonio Miro i el dissenyador Oscarleon, Premis Nacionals a la Millor Col·lecció
 
Oscar León és llicenciat en patronatge, disseny, estilisme i en assessoria d’imatge integral. Va dissenyar la seva primera col·lecció l’any 1996, i des de llavors no ha deixat de crear per a la seva pròpia marca, tasca que ha compaginat amb el disseny de col·leccions per a altres empreses estatals i internacionals, com la línia YS de Mandarina Duck de Yohji Yamamoto. Ha presentat els seus treballs a la Passarel·la Gaudí i a la 080 Barcelona Fashion i ha estat present a showrooms internacionals d’alt nivell a Londres i a París. Actualment, compagina la seva tasca com a dissenyador amb la docència (professor a l’ESDi, a la URL i a Idep), i també col·labora com a estilista per a editorials de moda, i és comentarista de moda a mitjans de comunicació. Les col·leccions d’Oscarleon es caracteritzen per la seva enorme identitat i la seva elaboració complexa. L’estiu del 2016 ha presentat la col·lecció de quadres “Ángelique”.
 
La col·lecció premiada, “I close my eyes, and I feel you…”, és la proposta d’Oscarleon per a la tardor/hivern 2017/18. Fidel al seu estil, molt personal i caracteritzat per una elaboració complexa, és una col·lecció transgressora que commou i convida  a la reflexió, pensada per a dona atrevida i enèrgica, amb peces que combinen teixits que aporten textures experimentals. Segons el mateix dissenyador, és una col·lecció basada en sensacions, sentiments i records. Per aquesta col·lecció, el creador ha comptat amb la col·laboració d’Opticalia Florit, amb la seva col·lecció d’ulleres de sol The Look, i de la marca de sabatilles Victoria, que han completat els estilismes presentats. Els colors de la col·lecció són el negre, el blanc i tota gamma de grisos, que aplica a pantalons i camises.
 
De la seva banda, la firma Antonio Miro, insígnia de la moda catalana, amb seu a Barcelona i més de 35 anys de trajectòria, va tornar la passada edició a la passarel·la 080 Barcelona Fashion, de la mà del director de disseny, Albert Villagrasa, la firma ha tornat a desfilar a les millors passarel·les i a mostrar la seva visió holística del disseny per complementar el llançament continu de línies de moda, complements d’interiorisme i decoració, entre d’altres.
 
La col·lecció guanyadora “Orígens” és la proposta de la firma Antonio Miro per a la tardor-hivern 2017/18. La font d’inspiració ha estat l’estil de vida de la comunitat mennonita —més coneguda com a amish—, que es resisteix a adaptar-se a la realitat dels nostres dies. “Orígens” és una immersió en allò artesanal i tradicional, en el “fet a mà”. Teixits naturals com la llana i el cotó donen forma a peces de talls nets i simples. Amb una forta aposta pel negre, només trencat pel blanc immaculat en camises i bruses, la col·lecció proposta una imatge elegant i sòbria, amb el segell de la firma.
 
Daniel Rosa, amb la col·lecció “Isolation”, Premi Nacional al Disseny Emergent 080 by Desigual
 
Daniel Rosa, format a l’escola FDModa LCI Barcelona, va crear la seva marca per a home i dona el 2016, amb peces que es valoren per generar una tangent harmònica entre l’artesania i la modernitat, i que destaquen pels materials innovadors i per una especial cura dels detalls. La marca, conscienciada per una moda responsable i sostenible, confecciona totes les seves peces a Barcelona i treballa principalment amb proveïdors locals. El jove dissenyador barceloní, mentre col·labora amb altres dissenyadors, el juny del 2016 desfila amb la seva primera col·lecció, “Resiliencia” per a LCI Barcelona, coincidint amb la 080 Barcelona Fashion. També exposa algunes peces al Fashion Market. El mes d’octubre es proclama guanyador a la passarel·la EFU de Budapest.
 
La col·lecció premiada, “Isolation”, està inspirada en diferents conceptes relacionats entre ells, com la superació, el confort i la nostàlgia, i utilitza com a fil conductor l’estratovolcà Mont Rainier. Els paisatges d’aquesta muntanya es construeixen sobre un dels llocs més càlids i hostils de la terra, encara que es percebi com un preciós paratge nevat, verd i nostàlgic, un concepte que ha servit d’inspiració per a la col·lecció: imatges fredes, colors com el blanc, el platejat i diferents tons de verd. Una referència visual que porta a utilitzar teixits com llanes fredes, teixits tècnics, drap, denim i tricot a mà, per aconseguir un caràcter melancòlic i càlid.
 
 
Escorpion, Premi Modacc Millor col·lecció Marques Exportadores
 
Des de la seva creació l’any 1929, Escorpion ha buscat amb èxit la innovació en el punt, fet que la va convertir en la marca de referència per a les dones al llarg de les dècades. Els valors d’excel·lència i de modernitat que reflecteixen l’esperit de la marca són presents en cada col·lecció. Des de la seva arribada a la firma, el 2003, Sybille Horaist ha aportat la seva visió innovadora respectant sempre l’herència de la marca. El 2014 la marca es fixa un nou repte, amb el llançament de la seva col·lecció càpsula: “Escorpion Studio Barcelona”, que presenten en el marc de la Passarel·la 080 Barcelona Fashion. Juanma Granero és el dissenyador de la firma. La seva trajectòria com a creador comença al certamen ModaFAD 2004, amb el disseny de les seves pròpies col·leccions com a Juanma by el Cuco. El 2007 realitza la seva primera desfilada per a Ego Cibeles, i el 2014 es consolida a la 080 Barcelona Fashion. Ha treballat com a dissenyador de moda i estilista per a Josep Font i per a Torras, i des del 2014 compagina la seva tasca com a creador amb la docència.
 
La col·lecció premiada, la proposta de la firma per a la primavera/estiu 2017 és Heritage”. L’evocació al passat és el leitmotiv de la marca en aquesta col·lecció càpsula, però des d’una perspectiva absolutament personal, que exigeix una nova reinterpretació del seu esperit. Un nou ressorgir que té com a protagonistes les formes de la natura, que reflecteix frescor i serenitat en teixits i siluetes. La paleta de colors evoca instants i en aromes plasmats d’una manera única, tot un viatge cap als orígens.
 
 
El jurat oficial 19a edició 080
 
El jurat internacional d’aquesta dinovena edició del 080 Barcelona Fashion, que ha fallat els premis nacionals 080 l’integren:
 
  • Cristiana Schieppati (editora de moda): Autora i  i directora del projecte editorial CHI E’ CHI DEL GIORNALISMO E DELLA MODA, un llibre que inclou perfils de totes les figures rellevants del camp de la moda, tant a nivell italià com internacional. Així mateix, és responsable del projecte dels CHI E’ CHI AWARDS, un esdeveniment anual que des de 2001 obre el  calendari internacional de fashion weeks cada mes de setembre i on s’atorga un reconeixement a les figures del sector més rellevants de l’any.
 
  • Patrick Clarke (Schön! – Editor de Moda): Provinent del sector acadèmic, va fer recerca sobre moda italiana a la Cambridge University i la University of London abans de començar a treballar com a estilista i editor. Ara és editor de moda a la revista de influència internacional Schön! i dedica part del seu temps a temes de consultoria, com a periodista i estilista per diverses companyies en els sectors de la moda i el luxe.
 
  • Robbie Sinclair: (Editor de WGSN) Editor de moda femenina de la publicació WGSN. Treballa entre Londres i Barcelona desenvolupant tendències de temporada, productes i siluetes clau per les properes temporades.
 
 
  • Montse Serra Torrent (professora estudis moda ESDAP Llotja Sant Gervasi) La seva activitat professional com a dissenyadora de moda es desenvolupa durant més de vint anys en els equips de disseny de petites i mitjanes empreses del sector. Des del 2007 es dedica a la docència i, des del 2015, també es dedica a la coordinació dels Estudis Superiors de Disseny de Moda a l'Escola Superior de Disseny i d'Arts Plàstiques de Catalunya - ESDAP Llotja Sant Gervasi.
           
  • Carlos del Barrio: (empresari) Des de molt jove s’interessa per la moda, col·laborant amb les boutiques més innovadores de la ciutat. Durant els anys 80s, va obrir el seu propi establiment al centre de la ciutat: “La piscina”, convertint-se en un referent de la moda. Als 90s crea una xarxa comercial a Barcelona amb joves dissenyadors creant el showroom “La Comercial”. Durant aquest temps no deixa el món del retail i entra a la boutique “Fantasy Shop”, situada a una famosa galeria de la ciutat. A principis de l’any 2000 empren la seva carrera en solitari, continua amb el showroom i comença a donar-li forma a la seva pròpia boutique. El Born es converteix en el marc ideal per obrir “La Comercial Woman”, una boutique que ofereix una cuidada selecció de roba, complements, sabates i una de les seves passions: el perfum. Des del 2001 fins avui segueix creixent, obrint fins a 6 botigues al Born i una a l’hotel W.
 
 
25.000 assistents en aquesta edició de la 080 Barcelona Fashion
 
En aquesta edició, 24.800 persones han passat pel 080 Barcelona Fashion, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general.
 
En l’edició d’enguany, han seguit in situ la passarel·la un total de 649 professionals de la comunicació, periodistes, bloggers i influencers, dels quals prop del 25% han estat internacionals de països com Regne Unit, França, Itàlia, Alemanya, Mèxic, Argentina, Colòmbia, Xile, i Estats Units, de mitjans com WWD (US), Elle (UK), Vogue.it, L'Officiel (IT), Berliner Tagesspiegel (GER), Jolie (GER), o Schön (UK), entre d’altres.
 
En el vessant comercial, a banda dels compradors convidats directament pels dissenyadors i marques, l’organització del 080 Barcelona Fashion han acreditat prop d’un centenar de compradors —entre representants d’empreses i centrals de compra, distribuïdors i plataformes online, agents comercials i showrooms—, dels quals un 20% són internacionals, de països com França, Bèlgica, Japó, Xina, Rússia, Corea, Estats Units, o Regne Unit.
 
En relació amb les xarxes socials, el nombre de seguidors a Facebook, avui, dia de tancament, s’ha situat en 87.911 seguidors (representa un increment de 2% respecte el tancament de l’anterior edició). A Twitter, avui hi ha 25.400 seguidors (un 2,8%% més que al tancament de l’anterior edició). Finalment, Instagram, és la xarxa que ha experimentat un major creixement, amb 39.200, un 22,8% més que al tancament de la passada edició.
 
Pel que fa al web del 080 Barcelona Fashion durant aquesta setmana (del 30 de gener al 3 de febrer) la plataforma ha registrat més de 41.000 visites. La majoria de les visites són d’origen nacional i estatal, i destaquen a nivell europeu països com Regne Unit, Estats Units, Itàlia, França, Alemanya i Holanda. Fora d’Europa, destaquen les visites procedents de països Colòmbia, Mèxic i Xina. D’altra banda, destacar que en menys de dues setmanes des l’obertura d’inscripcions (17 de gener), gairebé 12.000 persones s’han inscrit a l’Open Area del 080 Barcelona Fashion a través del web.
 
 
3a edició del 080 Barcelona Fashion Showroom: més de 250 trobades b2b, acords comercials tancats i presència plataformes online
 
 
El 080 Barcelona Fashion Showroom -l’espai professional d’exposició i venda, impulsat pel 080 en col·laboració amb el Clúster Català de la Moda (MODACC)-  ha tancat aquest migdia la 3a edició amb l’objectiu acomplert de superar les 250 interaccions comercials entre compradors internacionals i empreses catalanes de la moda que hi exposaven les seves col·leccions. L’edició del showroom ha finalitzat amb comandes en ferm i amb acords comercials, que ratifiquen l’èxit d’aquesta iniciativa la voluntat de la qual es potenciar el vessant comercial internacional de la passarel·la.
 
La novetat d’aquesta edició ha estat la presència d’operadors de compra online com Amazon o Alibaba, fet que demostra “el creixent interès dels productes catalans per aquestes plataformes que ofereixen noves vies d’exportació i obertura de nous mercats per a les marques catalanes” ha explicat el president del clúster, Francesc Maristany, que ha destacat també “el dinamisme comercial dels compradors dels Estats Units com els més diligents a l’hora de tancar acords comercials”.
 
La missió empresarial inversa ha comptat amb una vintena de compradors de països com França, Bèlgica, Japó, Xina, Rússia, Corea, Estats Units, o Regne Unit.
 
 
Patrocinadors i sponsors de la 19a edició del 080 Barcelona Fashion
 
El certamen ha tornat a comptar amb el suport de firmes i marques com a sponsors i col·laboradors. A més de Moritz, que ha reiterat el suport i compromís amb el certamen i amb la moda com sponsor principal, el 080 Barcelona Fashion ha comptat amb 9 patrocinadors-sponsors, i amb 5 firmes col·laboradores. A banda de Moritz, també són patrocinadors Redken (perruqueria oficial), La Roca Village, Movistar, Fever-Tree, Westwing (decoració oficial), Gramona (vi i cava oficial), MVips (cotxes i transfer oficial),  Rowenta (planxat oficial-vestuari-haircare), i OI Realtor &OI Magazine. Han estat firmes col•laboradores MAC Cosmetics (maquillatge oficial), CND Beauty (manicura oficial), Bijou Brigitte (complements), Solan de Cabras (aigua oficial) i BCN Brand  (uniformes).
 
 
 
 
I a les xarxes:
 
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
 
 
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes
 
A Twitter:  @empresacat
A Facebook: @empresacat
Al canal de Youtube: Empresacat
 
 

6  

Imatges

disseny Aldomartins

disseny Aldomartins

disseny Aldomartins 2

disseny Aldomartins 2 1831

Foto de grup dels premiats

Foto de grup dels premiats 1047

Guanyador Premi Modacc

Guanyador Premi Modacc 1194

guanyadors MIllor Col·lecció

guanyadors MIllor Col·lecció 1351

Guanyador Premi Disseny Emergent

Guanyador Premi Disseny Emergent 1611