Jané: "El telèfon d'emergències CAT112 atendrà les trucades en 50 idiomes"

El conseller d'Interior ha presentat el nou sistema als cònsols de 16 països

query_builder   9 febrer 2017 13:52

event_note Nota de premsa

Jané: "El telèfon d'emergències CAT112 atendrà les trucades en 50 idiomes"

El conseller d'Interior ha presentat el nou sistema als cònsols de 16 països

Foto web
 
 
 
  • S’afegeixen 45 idiomes nous als cinc en que ja s’atenien les trucades
 
  • El Departament d’Interior garanteix així l’atenció en el 90% dels usos lingüístics mundials
 
 
El conseller d’Interior, Jordi Jané, acompanyat del director del CAT112, Federic Adan, ha presentat avui a l’edifici CAT112 de Reus davant el Cos Consular el nou sistema que permet al Telèfon d’Emergències 112 de Catalunya, atendre les trucades en 50 idiomes.
 
El conseller ha explicat que “fins ara, el Cat112 atenia en 5 llengües: català i castellà, anglès, francès i alemany; i avui ja passem a 50, pràcticament donarem una cobertura molt generalitzada i qualsevol persona que truqui podrà ser atesa en el seu idioma”.
  
Jané ha destacat la importància d’aquesta millora perquè, segons ha afirmat, “quan la gent truca al 112 és quan més ho necessita i en aquest moment t’expresses millor si ho fas en el teu propi idioma”. “És millor que la trucada puguin ser atesa en l’idioma de la persona que truca i que aquesta també entengui la informació que rep quan té una emergència”, ha precisat.
 
Jané també ha recordat que “el 112 és el telèfon on hem de trucar quan tenim una emergència perquè des d’allà es redirigeix cap al SEM, als Mossos d’Esquadra o als Bombers de la Generalitat”. “El 112 concentra les emergències i és la garantia d’una trucada a un servei públic, gratuït i d’interès general”, ha afegit.
 
Per la seva banda, el director del CAT112, Federic Adan, ha explicat que “Catalunya, com a país d'acollida, ofereix la possibilitat als visitants que estiguin segurs com al seu propi país, perquè si tenen una emergència els atendran com si hi fossin".
 
En concret, el conseller ha presentat el nou sistema als cònsols de 16 països. A la presentació han assistit els cònsols o representant d’Argèlia, Dinamarca, Gàmbia, Guinea Conakry, Marroc, Moldàvia, Polònia, República Txeca, Hongria, Brasil, Rússia, Japó, Itàlia, Suècia, Emirats Àrabs Units i Portugal.
 
Per part del Govern també hi ha estat present la secretària d’Afers Exteriors i de la Unió Europea, Maria Badia.
 
Les trucades en 50 idiomes
 
A partir d’ara, el Telèfon d’Emergències 112 de Catalunya CAT112 atendrà les trucades en 50 idiomes després d’incorporar al catàleg de serveis l’atenció telefònica, mitjançant un intèrpret, en 45 idiomes més, a banda del català, castellà, anglès, francès i alemany, en els quals ja atenia fins ara les peticions dels ciutadans.
 
Així, el CAT112, segueix donant compliment a l’objectiu estratègic fixat pel conseller d’Interior, Jordi Jané, de facilitar el màxim possible l’accés de tots els ciutadans que resideixen o visiten Catalunya i puguin patir una emergència.
 
A partir d’ara, el CAT112 incorpora un sistema que permet que, quan hi hagi alguna trucada d’un idioma que no sigui els 5 habituals, i sigui una de les 45 noves llengües, es posarà la trucada a 3 bandes en les que parlarà l’operador del 112, la persona que truca al 112 i un intèrpret d’empresa externa que traduirà el que ambdós expliquin. Aquests intèrprets no estaran físicament al CAT112 sinó que participaran via telefònica en les trucades. L’intèrpret participarà en la conversa de forma immediata i el sistema garanteix la confidencialitat i la disponibilitat 24 hores al dia els 365 dies de l’any i no tindrà cap cost per a la persona que truca.
 
El nou servei garanteix a més l’atenció per part del CAT112 als ciutadans en totes les llengües oficials de l’Estat: català, castellà, euskera i gallec.
 
Com a destinació turística de primer ordre mundial, el Cat112 atén cada any més trucades en idiomes diferents al català o castellà, així, el 2016 es van gestionar 25.837 trucades en anglès, francès i alemany, mentre que el 2015 el CAT 112 va atendre 19.435 trucades en aquestes llengües. Els mesos d’estiu són els que més trucades generen, especialment l’agost que significa el 25% de les trucades de l’any en idiomes diferents al català i castellà.
 
El CAT112 disposa actualment d’una cobertura les 24 hores de gestors que parlen els següents idiomes: català, castellà, anglès, francès i alemany. Per a donar cobertura i poder atendre en altres idiomes als indicats anteriorment, el CAT112 implanta ara un sistema de traducció d’idiomes per a traduir 45 idiomes addicionals, fet que comporta donar cobertura al 90% dels usos lingüístics mundials. 
 
En un primer estadi del projecte, el CAT112 va dissenyar el nou sistema per tal d’incorporar 28 llengües a les cinc en les que ja atenia els trucades, però, posteriorment, es va decidir, per tal de millorar el servei i fer més universal l’accès als serveis d’emergència a Catalunya, ampliar aquesta oferta a 45 idiomes més.
 
 
Els nous idiomes en els que atendrà el CAT112 són:
 
  1. Italià
  2. Portuguès, incloent variant brasilera
  3. Japonès
  4. Xinès Mandarí
  5. Xinès cantonès
  6. Rus
  7. Àrab
  8. Polonès
  9. Gallec
  10. Eusquera
  11. Farsi
  12. Bambara
  13. Soninke
  14. Noruec
  15. Suec
  16. Txec
  17. Finès
  18. Grec
  19. Turc
  20. Romanès
  21. Ucraïnès
  22. Tailandès
  23. Eslovè
  24. Wòlof
  25. Lituà
  26. Hindi
  27. Fula
  28. Holandès
  29. Hongarès
  30. Búlgar
  31. Eslovac
  32. Serbocroata
  33. Danès
  34. Coreà
  35. Urdú
  36. Armeni
  37. Mandinka
  38. Paixtú
  39. Albanès
  40. Amazic
  41. Bosnià
  42. Taiwanès
  43. Georgià
  44. Persa
  45. Sirià
 
 
 
 
 
 
 
 

2  

Imatges

Foto de grup

Foto de grup 199

Foto cònsols

Foto cònsols 1429