Presentació Manuals dels governs a Twitter

El president subratlla el paper de Twitter "en la democratització i la major governança de la societat"

query_builder   15 maig 2017 14:31

event_note Nota de premsa

El president subratlla el paper de Twitter "en la democratització i la major governança de la societat"

  • El cap de l’Executiu assegura que "tenir un compte a Twitter i no gestionar-lo adequadament ni educar la ciutadania en el seu ús és un error"
  • Carles Puigdemont ha presidit, aquest matí, la presentació del Manual dels governs a Twitter
  • La publicació, que ha estat elaborada per la Generalitat de Catalunya amb el suport de Twitter, aplega idees, recursos i estratègies sobre aquesta eina digital i pretén esdevenir un referent per a governs i institucions
Presentació Manual de Twitter
El president Puigdemont amb la periodista Gina Tost durant la presentació del Manual, al Museu d'Història de Catalunya
El president ha subratllat aquest matí  el “colossal benefici” que suposen les  xarxes socials  “per a la democratització  i una major governança de les societats”  en un moment en que la gent reclama tenir més poder, ser més consultada, tenir més informació i decidir més  i no només limitar-se a votar cada  quatre o cinc anys en  les eleccions”.

Durant  la presentació del Manual dels governs a Twitter. Pautes per a institucions públiques a partir de l’experiència del Govern de Catalunya, el cap de l’Executiu  ha fet una crida que els governs "desdramatitzin" aquesta tendència i s’obrin a les noves tecnologies  i xarxes socials, perquè “el comandament a distància del poder cada vegada el té més la gent des de casa seva i el vol tenir i està preparada per utilitzar-lo”.
 
Durant la conversa que ha mantingut amb  Gina Tost, periodista i comunicadora, sobre la utilització d’aquesta xarxa, el president ha considerat un error” tenir un compte a Twitter, però “no gestionar-lo adequadament, no posar-hi els professionals  formats perquè ho gestionin i no educar també a la ciutadania en l’ús d’aquestes eines”.  El president ha assegurat que no es pot contemplar “com una moda”  i s’ha mostrat convençut que “és preferible no tenir compte i no ser a Twitter que tenir-lo falsament”, perquè això és “una impostura”, ha dit .
 
El president ha fet referència a alguns dels canvis que ha comportat Twitter a nivell professional, intel·lectual i social i  a com ha aconseguit  convertir-se també en una eina de governança i comunicació política.  “És una expressió de l’aldea global, amb els seus pros i els seus contres, perquè és un reflex de la societat, del món, amb totes les seves virtuts i defectes, com és la vida real”, ha assegurat.  A més, ha subratllat el pes que suposar per a països que potser no poden competir en termes econòmics o en termes de renda per capita, però aconsegueixen liderar una de les millors pràctiques en aquesta xarxa.
 
Puigdemont, que ha assegurat que “algunes de les idees per a un bon ús de Twitter  són molt recomanables  per a qualsevol altra xarxa o per a la nostra identitat corporativa  a internet” ha alertat del perill que pot suposar  a nivell del que ha anomenat com a “infosicació”. Així ha aconsellat  “no viatjar per aquest món sense anar ben protegits” i ha assegurat que "cada vegada és més important saber gestionar el soroll i la brossa".
 
El president de la Generalitat ha conclòs la seva intervenció assegurant que el Manual, neix amb una forta vocació de “compartir” i ha subratllat “l’aportació rellevant” que fa “al debat global que representen les xarxes socials, i en especial a les nostres vides, com ens afecta , com ens hi podem relacionar amb èxit”.
 
El cap de l’Executiu ha apuntat a la necessitat d’anar-lo actualitzant  aquesta publicació i en aquest punt ha convidat a fer-ho també amb les aportacions dels especialistes que han assistit a l’acte. "Demano que ens feu un 'feedback', que ens ajudeu a millorar-la , perquè aquestaés una via que no abandonarem", ha conclòs. L’acte ha tingut lloc a la terrassa del Palau de Mar.
 
Manual dels governs a Twitter
La publicació ha estat elaborada per la Generalitat de Catalunya amb el suport de Twitter amb l’objectiu d’aportar tècniques i idees a institucions de govern i organitzacions  públiques i actuar d’una manera coherent i efectiva en aquesta xarxa social.  
En la conjuntura actual, de governança i gestió cada cop més complexes dels assumptes públics i dels problemes de les societats contemporànies, Twitter ha esdevingut una xarxa social impres­cindible en l’estratègia de comunicació de governs i administracions. De manera específica, aquesta eina de microblogging ha mostrat la seva utilitat per a les polítiques públiques de col·laboració amb el conjunt d’actors implicats en l’acció pública: ciutadania, empreses i entitats.
 
En aquest context, l’experiència de la Generalitat pot ser de molta ajuda a altres governs. El Manual que ara es publica ofereix recursos específics als gestors de comptes institucionals de Twitter per optimitzar els continguts i la interacció que hi té lloc. S’hi explica per què és important ser present en aquesta xarxa social i com confeccionar una bona estratègia de comunicació adaptada a les seves singularitats. Què comunicar a Twitter des d’un compte institucional, quan tuitejar, com interaccionar amb els usuaris, com reaccionar davant les crítiques o com mesurar l’eficàcia de les accions són alguns dels interrogants als quals es dona resposta.
 
D’altra banda, el Manual mostra alguns casos emblemàtics de la presència de la Generalitat a Twitter. Aquests exemples permetran conèixer més bé les noves vies de comunicació en suport digital i els usos d’aquesta conversa pública que millora la relació entre l’Administració i la societat civil i que impacta internament també en les administracions. El llibre re­flecteix el model de funcionament col·laboratiu i innovador amb què treballen els pro­fessionals que gestionen els perfils de Twitter a la Generalitat, organitzats al voltant d’una gran comunitat de pràctica o comunitat professional. Les experiències que exposa el Manual són, per tant, a més d’intenses i formatives, capdavanteres. L’estudi d’aquestes pràctiques ajudarà a millorar els missatges que es publiquen a Twitter d’acord amb les preferències i l’atenció dels usuaris, amb la finalitat que puguin ser ells mateixos els viralitzadors i creadors de continguts públics.
 
La Generalitat de Catalunya fa temps que treballa per disposar d’una presència a les xarxes socials coherent amb la seva estratègia d’atenció ciutadana innovadora i multicanal. Per això va ser pionera i és líder, en el seu àmbit geogràfic d’influència, en l’ús d’eines de comunicació digital i en l’elaboració, el juny de 2010, de la Guia de xarxes socials de la Generalitat de Catalunya http://gen.cat/guiaxarxesgeneralitat. Ara, el Manual dels governs a Twitter vol ser el recurs de referència per a governs de tot el món en l’ús d’aquesta xarxa social.
 
El Manual s’ha publicat  en edició digital en català, anglès i castellà i a partir d’avui  es troba disponible per a la descàrrega lliure al web serveisdigitals.gencat.cat. També se n’ha fet una edició limitada en paper en llengua catalana i anglesa.
 
 

2  

Imatges

Foto presentació (1)

Foto presentació (1) 1416

Foto presentació (2)

Foto presentació (2) 1996