080

MODA

Jordi Baiget: "Les 20 edicions del 080 Barcelona Fashion demostren que és molt més que una passarel·la"

query_builder   26 juny 2017 15:29

event_note Nota de premsa

MODA

Jordi Baiget: "Les 20 edicions del 080 Barcelona Fashion demostren que és molt més que una passarel·la"

Acte inaugural de la passarel·la 080
Acte inaugural de la passarel·la 080

·           El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha inaugurat aquest migdia la 20a ed. del 080 Barcelona Fashion, que se celebra des d’avui i fins el 30 de juny al Recinte Modernista de Sant Pau, i que acull les desfilades de 37 dissenyadors i marques de moda.
 
·        La passarel·la s’ha obert aquest matí amb les firmes de moda infantil, dins el 080 Barcelona Fashion Kids: Little Creative Factory, amb “Dancers”, per  a  la primavera-estiu 2018 i Boboli, amb “Enchanted Forest”, proposta ready to by per a la tardor-hivern 2017
 
·        Al migdia, Daniel Rosa, Premi Nacional 080 al Disseny Emergent, ha presentat “Raíces”, i Krizia Robustella,“The Jungle Brothers SS2018”. A la tarda, Miquel Suay desfila amb "Coratge"; Oscarleon (Premi Nacional 080 Millor Col·lecció), presenta “Love smells like a rose”, i la firma Antonio Miro, també premiada amb el Premi Nacional 080, “The Crown”. Al vespre, Macson desfila per primer cop en passarel·la dins les 080 Barcelona Fashion Nights, per celebrar el seu 75è aniversari
 
·        De forma anticipada a l’inici de la passarel·la, han sol·licitat acreditació més de 750 periodistes i professionals de la comunicació. Pel que fa al vessant comercial, està confirmada la presència de més de 80 compradors al 080 Barcelona Fashion Showroom, dels quals un 38% són internacionals  
 
 
El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha inaugurat aquest migdia la 20a edició del 080 Barcelona Fashion, que se celebra des d’avui i fins al 30 de juny al Recinte Modernista de Sant Pau i que acull les desfilades de 37 dissenyadors i marques de moda.
 
En aquest marc, el conseller Jordi Baiget ha valorat positivament tota la trajectòria d’aquestes 20 edicions, i ha agraït l’esforç del sector: dissenyadors, marques i patrocinadors per arribar a aquesta data assenyalada. El conseller ha assegurat que  “tot ha millorat” i ha destacat que “les 20 edicions del 080 Barcelona Fashion demostren que és molt més que una passarel·la” . Baiget ha assenyalat que “és moment de posar en valor el que s’ha fet i també el que farem”, i a més ha destacat que “el 080 són desfilades, contactes, missions inverses, un actiu molt important per al sector de la moda”.
 
En l’acte inaugural el conseller ha estat acompanyat del secretari general d’Empresa i Coneixement, Xavier Gibert; del secretari d’Empresa i Competitivitat, Joan Aregio; de la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta; del gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) i director del 080, Miquel Rodríguez, a més de dissenyadors, i  representants de les empreses patrocinadores.
 
 
Little Creative Factory i Boboli inauguren la passarel·la del 080
 
La passarel·la s’ha obert aquest matí amb les firmes de moda infantil Little Creative Factory i Boboli dins el 080 Barcelona Fashion Kids.
 
Amb l’especial col·laboració de la companyia Corella Dance Academy, Little Creative Factory ha inaugurat la passarel·la presentant la Col·lecció “Dancers” a través d’un evocador espectacle de dansa. La proposta de la firma per a la primavera-estiu 2018, sorgeix de la necessitat de l’ésser humà d’expressar desitjos, sentiments i emocions. El ball és l’esperança i la il·lusió per evadir-se d’una realitat i assolir un objectiu. És un  homenatge a tots els petits triomfadors amb grans somnis que cerquen la seva pròpia expressió singular. Regnen els colors naturals com el node o els crema, en contrast amb el negre. Teixits naturals nobles i volàtils com el tul, la reixeta i el cupro, atorguen moviment a les peces. Una fusió entre materials de sempre, com el cotó o el lli, i la introducció de teixits nous però respectuosos amb el concepte sostenible de la marca, com el cupro o l’etamina. Un joc de volums i textures que conviden a expressar la creativitat.
 
Per la seva banda, la marca Boboli ha presentat “Enchanted Forest”, una col·lecció per a la tardor-hivern 2017, i que se situa en un bosc encantat. Amb la màgia de les fades i els animals,  ha presentat una proposta hivernal però alegre, en la qual els teixits i els estampats abriguen els nens i els protegeixen del fred del bosc. Aquesta temporada presentem peces clau, com la faldilla, els pantalons de campana i textures més gruixudes i càlides. Una vegada més, Boboli  proposa el “see-now, buy-now” , d’aquesta manera les peces i conjunts que més agradin ja es poden comprar, des de la mateixa passarel·la.
 
Ha pres el relleu a la passarel·la el dissenyador Daniel Rosa, Premi Nacional 080 al Disseny Emergent de la passada edició, que ha presentat la col·lecció “Raíces”. Una proposta que fuig de les metròpolis i del seu engranatge socioeconòmic per aconseguir un referent rural i arrelat a les tradicions artesanals, culturals i socials. Els principals conceptes d’inspiració de la col·lecció s’obtenen del moviment anomenat neoruralisme, que utilitza, en contraposició, els valors de la paraula rural contra els valors que envolten el cosmopolitisme. "Raíces” té com a principals teixits el dènim i la gavardina i amb menys pes el cotó. El patronatge s’ha mantingut ferm als valores de la marca generant peces minimalistas, de patró net i introduint el tricot fet a mà. Ha apostat per una gamma de colors del blanc al blau que conviuen amb els estampats i les ratlles amb motius florals.
 
Ha tancat la jornada de matí del 080, la dissenyadora Krizia Robustella, amb el seu segell autodefinit com a “Sport Deluxe”, la creadora ha presentat  “The Jungle Brothers SS2018” inspirada en els sapeurs del Congo. Dandis del segle XXI, en els quals l’elegància es barreja amb l’sport  i amb l’street. Els estampats, de la mà de la il·lustradora Fatimorri, juntament amb teixits i textures, creen barreges que semblen impossibles. Classe, humor i hip-hop en aquesta col·lecció plena de color, que ens transporta a altres cultures i països.
 
 
A la tarda, (16h) Miquel Suay desfila amb "Coratge"; Oscarleon (Premi Nacional 080 Millor Col·lecció), presenta “Love smells like a rose”, (17.30h)  i la firma Antonio Miro, també premiada amb el Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció, “The Crown” (19h). Al vespre, Macson desfila per primer cop en passarel·la dins les 080 Barcelona Fashion Nights, amb motiu del seu 75è aniversari.
 
750 periodistes i professionals de la comunicació
 
De forma prèvia a l’inici del certamen, uns 750 professionals de la comunicació, periodistes i bloggers han sol·licitat acreditació. D’aquests, 240 són de mitjans de comunicació catalans o d’àmbit estatal (agències de notícies, televisions, ràdios, premsa diària, premsa especialitzada, revistes...), 150 són bloggers o mitjans digitals, 100 són digital influencers, 180 són mitjans gràfics, i 80 són periodistes de mitjans internacionals de països com Regne Unit, Estats Units, França, Itàlia, o Mèxic, entre d’altres.
 
Pel que fa al vessant comercial, a banda dels compradors convidats directament pels dissenyadors i marques, a través de l’organització del 080 hi ha més de 80 compradors confirmats com a visitants del 080 Barcelona Fashion Showroom: una cinquantena són d’arreu de l’estat, i una trentena provinents de països com els EUA, Regne Unit, Dinamarca, Alemanya, Itàlia, Irlanda, Colòmbia, Japó i Singapur, a més de representants d’una plataforma de compra internacional asiàtica.
 
En relació a les xarxes socials, actualment el nombre de seguidors a Facebook és de 87.950 (+2,7% respecte inici de l’anterior edició). A Twitter, la xifra se situa en els 25.500 (+1,6% respecte l’inici de l’anterior edició), i a Instagram, els seguidors comptabilitzats sumen 41.000, amb una pujada de 10,21%, respecte l’inici de la passada edició.
 
 
Activitats paral·leles del 080 Barcelona Fashion
 
A més de les desfilades, la 20a edició del 080 Barcelona Fashion compta amb tot un seguit d’activitats paral·leles al voltant del món de la moda:
 
  • Diàleg “The MIssoni Family. Born into fashion” a càrrec de Margherita Maccapani Missoni i Lisa Lowatt-Smith (Dim. 28 de juny. 13h. Sala Fc. Cambó Recinte Modernista Sant Pau)
  • 080 Fashion Tribute a Angela Missoni (Dim. 28 de juny. 14h. Sala Fc. Cambó. Recinte Modernista de Sant Pau)
  • Inauguració 4ª ed. 080 Bcn Fashion Showroom (Dim. 28 de juny. 14.30h. Pavelló de la Puríssima. Recinte Modernista Sant Pau)
  • 3a ed. 080 Fashion Investor Day (Dim. 28 de juny. De 16 a 19h. Sala Fc. Cambó. Recinte Modernisrta Sant Pau).
  • Texmeeting by TEXFOR 2017: “Textile advanced manufacturing: construyendo el futuro”, (Dj., 29 de juny. 9h a 17h. Sala Fc. Cambó. Recinte Modernista Sant Pau)
  • NEO2 Photo Shoot Contest (De Dll. a Dv, 10.30 a 21.30h. Recinte Modernista Sant Pau)
 
L’Open Area: el món de la moda obert a la ciutat
 
D’altra banda, en aquesta edició el 080 reitera la seva aposta per obrir el certamen al públic en general. Amb aquesta intenció, el certamen torna a apostar per l’Open Area, que acollirà el 080 Fashion Market (que en aquesta edició acull pop-ups de diversos dissenyadors que hi desfilen), el Village del 080 —amb els estands dels patrocinadors—, la mostra de tesines de les escoles de disseny, el Panell de Tendències by Texfor, a més de pantalles des d’on es podran seguir les desfilades. L’entrada és lliure i només cal descarregar una invitació a través del web www.080barcelonafashion.
 
 
Patrocinadors i sponsors de la 20a edició del 080 Barcelona Fashion
 
Aquesta edició, Zalando esdevé main sponsor al costat de Moritz com a patrocinadors principals del certamen. Una de les novetats en patrocini, és la incorporació de la plataforma de moda online, que ha volgut mostrar el seu suport als joves dissenyadors i promocionar la moda ready to buy. Zalando serà present amb un photobooth al village, i a la 080 Barcelona Fashion Anniversary party by Zalando.
 
També són sponsors Redken (perruqueria oficial), Royal Bliss (tònica oficial), La Roca Village, Gramona (vi i cava oficial), Las 2 vacas de Danone, Movistar (que a més de partner tecnològic, comptarà amb un stand a l’Open Area del Movistar Barcelona Fashion Film Festival), Redbull i Nissan (cotxe oficial). Són firmes col·laboradores Mac Cosmetics (maquillatge oficial), CND Beauty (manicurista oficial), Bijou Brigitte (complements), BCN Brand (uniformes) Solan de Cabras, Rowenta (planxat oficial) i Sony (que instal·larà les pantalles per seguir les desfilades des de l’exterior de la passarel·la).
 
Més informació al web www.080barcelonafashion i a les xarxes:
 
 
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
 
A Twitter:  @empresacat
A Facebook: @empresacat
Al canal de Youtube: Empresacat
 

6  

Imatges

Desfilada Krizia Robustella

Desfilada Krizia Robustella 4413

Desfilada Daniel Rosa

Desfilada Daniel Rosa 4164

Desfilada Little Creative Factory

Desfilada Little Creative Factory 57

Desfilada Boboli

Desfilada Boboli 162

El conseller Jordi Baiget en l'acte inaugural

El conseller Jordi Baiget en l'acte inaugural 957

Fotografia de grup de l'acte inaugural

Fotografia de grup de l'acte inaugural 1537