Territori i Sostenibilitat ha inspeccionat 6.149 vehicles els últims tres anys i mig en la campanya per evitar l'intrusisme al taxi

El Departament prepara un decret, que preveu aprovar abans de final d'any, amb mesures d'innovació al sector

query_builder   26 juliol 2017 18:56

event_note Nota de premsa

Territori i Sostenibilitat ha inspeccionat 6.149 vehicles els últims tres anys i mig en la campanya per evitar l'intrusisme al taxi

El Departament prepara un decret, que preveu aprovar abans de final d'any, amb mesures d'innovació al sector

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha inspeccionat 6.149 vehicles durant els darrers tres anys i mig en la campanya de control i inspecció que realitza anualment en el marc de la lluita contra l’intrusisme al taxi. D'aquesta manera, es treballa per evitar pràctiques il·legals que no garanteixen la seguretat dels viatgers i que poden perjudicar el sector de professionals del taxi que presten els seus serveis complint les normes establertes. Les infraccions lleus són sancionades amb un advertiment o una multa de fins a 300 euros; les greus, amb una multa de 301 a 1.400 euros, i les molt greus, amb una multa de 1.401 a 6.000 euros.
 
Pel que fa a les immobilitzacions, el març de 2015 es va modificar a Llei 12/87 del transport de viatgers per carretera per permetre immobilitzar immediatament els vehicles que no disposin d’autorització, amb l’objectiu de dissuadir la proliferació dels serveis de taxi sense llicència. Fruit d’aquest canvi de normativa, des de llavors i fins al juliol de 2017 les policies locals i mossos d’esquadra han immobilitzat 222 vehicles.
 
El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, va refermar recentment al col·lectiu de taxistes, en una reunió celebrada el 29 de juny al Palau de la Generalitat, el compromís del Govern contra l’intrusisme en aquest sector. En la trobada, es va pactar la creació d’una comissió de seguiment sobre l’evolució de les negociacions en relació a l’atorgament de noves autoritzacions de vehicles de transport amb conductor (VTC). Així mateix, Padrosa es va comprometre potenciar el control i inspecció en les zones on es poden produir més serveis irregulars i a reforçar els efectius d’inspecció, alhora que treballar per clarificar la interpretació de la normativa sobre les condicions operatives dels serveis de lloguer de VTC.
A més, el Departament de Territori i Sostenibilitat prepara un decret sobre mesures d’innovació en el sector, que preveu aprovar abans d’acabar l’any, i que planteja, entre d’altres:
·         Realitzar un pla de foment de la digitalització del taxi amb l’impuls de sistemes digitals de contractació, comunicació i col·laboració.
  • Fomentar el taxi compartit, amb la contractació per seient i el cobrament individual per exemple en moments del dia o temporades en què hi hagi manca de mitjans de transport públic com per exemple a les nits, els festius o en llocs com els aeroports.
  • Fomentar el taxi a la demanda, és a dir, possibilitar preus pactats prèviament entre usuari i conductor en trajectes interurbans, sempre i quan el preu resultant no sigui superior al que resultaria d’aplicar la tarifa vigent.
  • Crear l’observatori del taxi com a eina d’anàlisi i seguiment tant de l’entorn econòmic i de finançament dels serveis com del comportament de la demanda i l’oferta.
  • Fomentar el taxi sanitari, tal i com recull la Llei del taxi per als desplaçaments d’usuaris de la sanitat pública que no requereixin complir condicions específiques.
  • Fomentar els taxis nets, amb la incorporació progressiva al servei de taxi de vehicles equipats amb motors adaptats per funcionar amb combustibles menys contaminants. En aquest sentit, el Departament de Territori i Sostenibilitat ja fa dos anys consecutius que obre una línia de subvencions per fomentar l’adquisició de vehicles de baixes emissions destinats al servei de taxi.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 98