Territori i Sostenibilitat invertirà 248 milions d'euros en sis anys per modernitzar i adaptar totalment la xarxa de metro

102,5 milions es destinaran a adaptar a persones amb mobilitat reduïda les estacions i intercanviadors que ara no són accessibles

query_builder   26 octubre 2017 09:35

event_note Nota de premsa

Territori i Sostenibilitat invertirà 248 milions d'euros en sis anys per modernitzar i adaptar totalment la xarxa de metro

102,5 milions es destinaran a adaptar a persones amb mobilitat reduïda les estacions i intercanviadors que ara no són accessibles

  • El pla inclou també un programa de conservació extraordinari de 145,5 milions per actualitzar la infrestructura, mantenir la fiabilitat i atendre l’increment de la demanda
El Departament de Territori i Sostenibilitat invertirà 248 milions d’euros els pròxims sis anys en diverses actuacions de millorar de la xarxa metropolitana de metro. Aquest pla inclou tant obres ja planificades i en marxa per adaptar la xarxa a persones amb moblitat reduïda i la construcció de noves estacions, amb un pressupost de 102,5 milions, com un programa de conservació extraordinari de 145,5 milions per mantenir la fiabilitat del sistema i atendre l’increment de la demanda, que l’any 2016 va ser de 381,5 milions de viatges.
 
El programa d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda inclou l’adequació de les estacions de Jaume I (L4), en obres des d’aquest mes de juny, Vallcarca (L3), Ciutadella-Vila Olímpica (L4) i els intercanviadors de Maragall (L4, L5), Plaça Espanya (L1, L3), Clot (L1,L2) Verdaguer (L4,L5), Plaça de Sants (L1 i L5) i Urquinaona (L1, L4). Amb la finalització de totes aquestes obres, l’any 2023, el 100% de la xarxa de metro serà totalment accessible. El pla també contempla la finalització de l’estació d’Ernest Lluch (L5), entre les parades de Collblanc i Pubilla Cases.
TES
Pel que fa al programa extraordinari de manteniment, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha programat un seguit d’actuacions de modernització i millora que permetran mantenir la fiabilitat del sistema i atendre el creixement de la demanda. Destaquen la construcció d’una nova cotxera a la línia L1 i l’ampliació de la cotxera de l’L3, la renovació de la senyalització ferroviària i  l’increment de la potència de tracció, entre d’altres.
TES
Totes aquestes actuacions s’han programat d’acord amb l’operador de la xarxa de metro Transports Metropolitans de Barcelona.
 

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 168