L’Under2 Coalition la constitueixen més de 200 governs de tot el món que representen més d’1,3 bilions de persones i prop del 40% de l’economia global. Està previst que la cimera del setembre conclogui amb la signatura d’un document de crida a l’acció per culminar els compromisos adquirits en l’Acord de París.
Líders en matèria ambiental
Calvet, que ha assistit acompanyat de la secretària de Medi Ambient i Sostenibilitat, Marta Subirà, ha destacat sobre la trobada que “compartim problemàtiques i ens plantegem reptes similars en qüestions ambientals, per exemple, en matèria de qualitat de l’aire o d’adaptació al canvi climàtic. Estem disposats, però, a afrontar-los i a trobar-hi solucions, ja que els quatre governs estem mot sensibilitzats i disposats a fer un esforç conjunt”. En aquest sentit, i com a representants de regions líders a Europa en matèria econòmica, social i cultural, tots els ministres han acordat actuar com a grup de pressió davant la Unió Europea perquè incorpori el vector ambiental en les convocatòries del Fons de Cohesió per al proper període de finançament.
Justament La Unió Europea ha mostrat el seu compromís d'aplicar l'Acord de París i la lluita contra el canvi climàtic incorporant a la despesa de tots els programes de la UE almenys un 25% en acció climàtica, incrementant-la pràcticament uns 2.000 milions d’euros. Calvet, Unstersteller, Cattaneo i Mandon exploraran les possibilitats que presentarà la propera convocatòria europea del programa LIFE per al període 2021-2027 i treballaran per establir un projecte conjunt de cara al 2020.
Finalment els ministres han debatut sobre la proposta de la Comissió Europea de possibles fonts de finançament per al pressupost de la UE; sobre els ingressos per la subhasta de drets d’emissió de CO2; i sobre l’establiment d’una contribució nacional calculada sobre la quantitat d’envasos de plàstic no reciclats.