Pel que fa a l’estació de la Ciutat de la Justícia, l’estructura també s’ha completat, així com l’arquitectura interior i la col·locació de les portes d’andana en aquest nivell. També s’ha instal·lat gran part del paviment del vestíbul i el revestiment de les parets, i s’han completat les sortides d’emergència i els seus equipaments. Els treballs es concentren sobretot en les instal·lacions i el sistema de ventilació i comunicacions, el sistema de megafonia, la col·locació de les màquines de venda i validació i els ascensors.
Des de gener del 2017, amb la represa de les obres de l’L10 Sud, la Generalitat va invertir 37 milions en obres d’arquitectura interior i instal·lacions en les dues estacions de l’Hospitalet de Llobregat. D’altra banda, la Generalitat està invertint 37 milions des del febrer de 2016 en el condicionament del túnel de la L10 Sud necessari per a permetre la circulació de trens per aquesta línia. La construcció de l’L9/L10 compta amb finançament de fons europeus de Desenvolupament Regional FEDER.
El ramal de l’L10 Sud comprèn 4,5 quilòmetres, i enllaça el tronc en servei de l’L9 Sud que arriba a l’aeroport de Barcelona-El Prat, amb els àmbits de Provençana i la ciutat de la Justícia, a l’Hospitalet de Llobregat i, a partir de demà, el barri de la Marina i la Zona Franca, a Barcelona.
Oportunitat a la Gran Via
Pel que fa al Pla Director Urbanístic (PDU) de la Gran Via, el conseller l’ha definit com una “grandíssima oportunitat per crear i consolidar una millor ciutat i, per extensió un millor país”. A més, ha destacat que es tracta “d’un projecte molt participat que atorga unes edificabilitats molt adequades, que disposa d’un ampli espai per a serveis sanitaris i que inclou unes zones verdes que connecten la ciutat amb el Llobregat”.
Calvet ha assegurat que susposa “una operació complexa i de llarg recorregut però que tira endavant” i ha posat en valor “la gran feina que ha fet i està fent el consorci perquè tota aquesta zona, amb terrenys sense usos definits, es consolidi i s’hi creï teixit urbà i guanyi centralitat”.