Calvet vinyeta

Calvet: "Amb la vinyeta apostem per un nou model de gestió i finançament de les vies d'altes prestacions catalanes que elimini les disfuncions de la xarxa"

El nou sistema permetrà alliberar 6.700 MEUR en 10 anys per al transport públic, la resolució de colls d'ampolla i ajuts a l'ambientalització de flotes

query_builder   20 setembre 2018 17:03

event_note Nota de premsa

Calvet: "Amb la vinyeta apostem per un nou model de gestió i finançament de les vies d'altes prestacions catalanes que elimini les disfuncions de la xarxa"

El nou sistema permetrà alliberar 6.700 MEUR en 10 anys per al transport públic, la resolució de colls d'ampolla i ajuts a l'ambientalització de flotes

  • El conseller de Territori i Sostenibilitat clou la jornada Autopistes, autovies i carreteres: Futurs models de gestió, a la seu del RACC
  • Damià Calvet anuncia que dimecres vinent, 26 de setembre, es reunirà amb el ministre de Foment, José Luis Ábalos, i la vinyeta serà un dels temes a tractar
Damià Calvet vinyeta
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha advocat avui per la vinyeta catalana com a sistema de gestió i finançament de la xarxa viària d’altes prestacions, per “passar del no-sistema actual a un sistema”. En la cloenda de la jornada organitzada pel Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC), Calvet ha defensat que és un model que “eliminarà les disfuncions” que ara es produeixen i “comportarà beneficis econòmics, socials i mediambientals al conjunt de la societat”.
 
La vinyeta és “una tarifa plana que pagarien tots els usuaris, seguint els criteris de qui contamina paga i qui usa paga, criteris ben coneguts a la normativa europea. Europa marca el camí”, ha exposat el conseller. Calvet ha remarcat que implantar aquest model permetrà destinar 6.700 MEUR en 10 anys a la millora del transport públic, a un pla d’inversions per resoldre colls d’ampolla a la xarxa viària o ajudar a l’ambientalització de flotes.
 
El conseller ha posat de relleu que “fa temps que el Govern intenta buscar mesures a una xarxa viària que no té un veritable model de gestió, de finançament i de tarifació viària global pel conjunt de la xarxa”. Un dels desequilibris que provoca aquesta manca de model són els reencaminaments; és a dir, quan un vehicle abandona una via de peatge idònia per dirigir-se a una altra de paral·lela i gratuïta que, no obstant, no té les mateixes característiques de seguretat, confort o congestió.
 
Aquest sistema permetrà superar també les diferències territorials que hi ha actualment a la xarxa d’altes prestacions; el sistema de descomptes “no és suficient per esborrar el sentiment de greuge comparatiu” entre territoris. El model més idoni “és el de vinyeta per una durada temporal, amb una tarifa anual per a residents i una segona modalitat de tarifes temporals per al trànsit de pas”, ha explicat el conseller. Calvet ha explicat que ja s’han iniciat
 
Reunió amb el ministre de Foment
 
Calvet ha explicat que ja s’han iniciat els tràmits per activar el Grup de Peatges en el si de la comissió del Territori del Parlament. El conseller de Territori i Sostenibilitat ha finalitzat la seva intervenció fent una crida “al diàleg i a la concertació, perquè entre tots: administracions, experts, empreses, usuaris, busquem la fórmula per aconseguir d’una vegada per totes un model harmònic, coherent”. En aquest sentit, ha anunciat que dimecres vinent, 26 de setembre, mantindrà la primera reunió formal amb el ministre de Foment, José Luis Ábalos, en la qual, entre altres temes, tractarà la proposta del Govern per implantar la vinyeta a Catalunya.

2  

Imatges

Foto conseller i participants jornada

Foto conseller i participants jornada 128

Foto intervenció conseller

Foto intervenció conseller 158

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF |