El director general de Pesca i Afers Marítims del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Sergi Tudela, ha presentat avui una nova campanya que vol incentivar el consum del peix de llotja com a producte pesquer de qualitat, fresc i de proximitat, comercialitzat a les llotges catalanes.
La campanya, que té com a eslògan Assenyala’m, soc garantia de proximitat, i es difon per ràdio, mitjans impresos i Internet, vol contribuir a fomentar un vincle entre els consumidors i el sector pesquer català mitjançant el reconeixement dels productes pesquers de proximitat, donar a conèixer la gran varietat d’espècies que es poden trobar a les llotges catalanes, especialment aquells productes locals poc coneguts, i promoure el producte de temporada.
Es tracta d’explicar quina és la millor època per consumir determinades espècies, que normalment coincideix no només amb la millor qualitat sinó també amb el preu més assequible. Tenint en compte que hi ha productes del Mediterrani accessibles a totes les butxaques, fàcils de cuinar i de menjar, i que també suposen un plaer per al paladar.
Un altre dels objectius de la campanya, adreçada al públic en general però també i, en especial, als joves i futurs sèniors, és fer saber les propietats beneficioses del consum dels productes pesquers, com ara: l’elevat contingut d’Omega-3, el baix contingut calòric i l’alt valor biològic de la proteïna del peix, que és una important font de calci i de la proteïna ecobio més econòmica.
Així mateix, amb aquesta acció, cofinançada pel Departament d’Agricultura i la Unió Europea, es vol informar el consumidor sobre la importància de l’etiquetatge del peix i promoure la identificació del producte de proximitat mitjançant l’identificatiu Peix de llotja.
Consulta el vídeo i el cartell de la campanya en aquest enllaç: http://agricultura.gencat.cat/ca/ambits/pesca/dar_comercialitzacio_peix/dar_promocio_i_consum/peix-llotja-fresc/