El president i la consellera amb els guardonats

President Torra: "Les xifres excel·lents del turisme demostren que les prediccions catastrofistes no eren reals"

query_builder   19 novembre 2018 19:21

event_note Nota de premsa

President Torra: "Les xifres excel·lents del turisme demostren que les prediccions catastrofistes no eren reals"

  • El cap de l’Executiu, acompanyat de la consellera d’Empresa i Coneixement, ha lliurat els Guardons del Turisme de Catalunya 2018
El president i la consellera amb els guardonats. Autor: Rubén Moreno
El president i la consellera amb els guardonats. Autor: Rubén Moreno
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha assegurat aquesta tarda que “vivim un moment excepcional que alguns han pretès que fos catastròfic en el terreny econòmic” i ha recordat que, “amb la voluntat d’espantar i condicionar la participació lliure dels ciutadans, es van anunciar resultats nefastos per a l’economia, el turisme i les finances”. Davant d’aquests auguris, Quim Torra ha posat en relleu els bons resultats del sector del turisme a Catalunya que, ha dit, demostren que “res de tot allò, d’aquelles prediccions catastrofistes, no era real”. “Avui podem parlar de xifres excel·lents que ens fan estar orgullosos de la capacitat dinàmica i emprenedora dels catalans”, ha subratllat.
 
El cap de l’Executiu ha destacat els bons resultats d’aquest sector a Catalunya durant l’acte de lliurament dels Guardons del Turisme de Catalunya 2018. Durant l’acte, que ha tingut lloc al Palau de la Generalitat i que ha comptat també amb la participació de la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, el president ha fet notar que la despesa del turisme estranger a Catalunya ha assolit el mes de setembre “nivells rècords”, amb un total de 16.801 milions d’euros, és a dir, gairebé un 6% més que el 2017 i 185 euros de despesa mitjana diària, un 10,6% més.
 
També ha assenyalat que el nombre de creueristes al Port de Barcelona ha augmentat un 13,4% i que els ports de Roses i Palamós han tancat la temporada amb xifres record. Així mateix, ha fet notar que l’aeroport del Prat va tenir un 9,2% més de passatgers en vols internacionals i el de Girona, un 4,6%.
 
Model turístic
 
Aquests resultats, ha afirmat el president, “no són fruit de la casualitat”. “Estem fent estratègia turística i estem treballant per fer realitat un model turístic centrat en la qualitat, la competitivitat, la innovació i la sostenibilitat”, ha assegurat. En aquest sentit, ha anunciat que el Govern està a punt de presentar el nou Pla de màrqueting i el nou Pla estratègic de Catalunya, “dues eines fonamentals que dibuixaran les línies estratègiques de futur del turisme de Catalunya”. “El turisme, per al Govern de Catalunya, és una aposta de present i futur”, ha reblat. 
 
Quim Torra ha expressat la seva felicitació als distingits amb els Guardons del Turisme 2018, dels quals ha dit que “són un exemple de l’esforç i l’aposta pel turisme tant del sector públic com del sector privat”. I ha afegit que “representen el millor del turisme i demostren que valors com la sostenibilitat, la responsabilitat, la innovació, el talent, la recerca i l’ètica, que des del Govern estem impulsant, també se’ls fa seus el turisme”.
 
A l’inici de l’acte també ha intervingut la consellera Chacón, qui ha remarcat que des del Govern “apostem per un model de turisme que situï Catalunya com una destinació entre les millors de la Mediterrània per la seva oportunitat desestacionada, pel seu desplegament territorial en oferta de mar i muntanya, de cultura i lleure, d’esport i de tranquil·litat”, oferint “una diversificació de qualitat en propostes turístiques a mida”.
 
Amb aquests guardons la Generalitat reconeix cada any la feina del sector turístic català i la seva contribució perquè Catalunya sigui una destinació turística referent a escala internacional. Enguany, el jurat, integrat pels membres del Consell de la Taula de Turisme, ha acordat distingir:
 
  • L’Ajuntament de Vilafranca del Penedès pel projecte El Camí del Vi, en la categoria de Millor experiència turística. La proposta és un recorregut que permet experimentar amb els cinc sentits el món de la vinya i el vi. Pensat per a residents i visitants, transmet la cultura enològica i la seva importància en el desenvolupament i la història de la vila. Aquest producte turístic, dissenyat conjuntament amb Vinseum, el Museu de les Cultures del Vi de Catalunya, promou també l’activitat física, ja que està pensat per fer-lo a peu i en bicicleta.
 
  • Ajuntament de Calaf pel projecte Les botigues de la plaça Gran, un tresor recuperat, en la categoria de Innovació en accions promocionals i comercialització. Les botigues de la Plaça Gran de Calaf és un projecte turístic singular que recupera l’antic comerç de la plaça porxada en forma de museu. Gràcies a la celebració del mercat des de l’any 1226, la plaça Gran era el centre neuràlgic del comerç de la vila i del territori. Als anys 50 del segle passat, però, el mercat va canviar d’ubicació, fet que va provocar que a poc a poc les botigues anessin tancant o traslladant-se. Les visites guiades ajuden a donar a conèixer l’antic comerç de la plaça tal com era a principis de segle XX, donant l’opció d’entrar a les set botigues recuperades i museïtzades.
 
  • Estela Mariné pel projecte de recerca centrat en la imatge i la identitat de la Catalunya turística, en la categoria de Millor projecte de coneixement i recerca referit al sector turístic. La professora Estela Mariné Roig té un currículum farcit d’exemples de recerca i dedicació al turisme i l’oci tant a nivell nacional com internacional. La seva especialització i línies de recerca dels darrers anys l’han portat a analitzar la imatge i la identitat de la Catalunya turística, així com les d’altres destinacions. Ha presentat els seus estudis sobre les marques turístiques catalanes en congressos nacionals i internacionals i ha publicat els resultats a revistes i llibres científics de prestigi.
 
  • Associació Marques de Pastor (Pallars) en la categoria de "Turisme responsable". L’associació Marques de Pastor està formada per sis cases rurals i una agència de viatges que treballen plegats per crear productes turístics responsables al Pallars. D’entre els seus principals objectius, destaquen la recuperació del patrimoni històric i etnogràfic relacionat amb la vida dels pastors, la posada en valor dels antics camins utilitzats pels pastors, el foment de les economies locals i la creació d’activitat econòmica i turística que fomenti el coneixement d’aquests valors. L’any 2012 van crear el Cinquè Llac i enguany han iniciat el projecte Gratitud, per reforçar els vincles entre residents i visitants amb propostes de protecció de la natura i de recuperació de patrimoni.

1  

Imatges

Fotografia de grup

Fotografia de grup 1113